Aerosleep of toch een gewone?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 29 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IrisN

IrisN Niet meer actief

Matrasbeschermer inderdaad! 😀

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier een koudschuim matras met een toplaag van traagschuim.
    de toplaag helpt weer tegen afplatting.
    aerosleep vind ik ook maar schijnveiligheid en er wordt idd op je gevoel ingespeeld.
    voor spugen heb ik onder de molton nog een flanellen hydrofiel wat ook prima werkt

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier bij alle drie de kinderen een abz koudschuim matras gehad en nooit aerosleep gebruikt.
    Gewoon een molton en hoeslakens bij de Hema vandaan.

4. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Aha ok :D

5. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Bedankt voor alle reacties dames!
    We zijn er denk ik al uit. Het wordt een gewone matras, waarschijnlijk een van Ikea. Maar je hebt meerdere soorten, daar moet ik nog even een onderzoekje naar doen.
    Met de aerosleep topper en hoeslaken. Dat heb ik bij de wieg ook en dat bevalt me wel! Twijfelde alleen om bij de ledikant ook maar een aerosleep matras aan te schaffen, aangezien ze daar langer gebruik van gaat maken...
    Maar Ikea word m dus! :D

6. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    5 jaar geleden als set gekocht matras topper en 3 hoeslakens van aerosleep toen een uitgave maar nu gaan we de set weer gebruiken blijft zo mooi.
    De topper is ook zo droog als je m gewassen hebt.

7. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Wij hebben een matrasje op maat laten maken. Las (volgens mij op dit forum) ook veel slechte dingen over de veiligheid van de aerosleep. Wellicht is dit via de zoekfunctie te vinden.

8. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Aerosleep is niet onveilig maar bij gebruik van kruik in bedje wel. Het hete water kan dan niet weglopen.
    Verder blijft buikligging afgeraden ook al gebruik je Aerosleep.
    Het is dus niet onveilig maar of het veilig is, is vooral de discussie.

Echter genoeg ouders die vanwege medische zorgen andere keuzes maken. Zijligging mag ook niet maar ik kreeg vanuit het ziekenhuis de opdracht dit wel te doen....

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Aerosleep vind ik persoonlijk vooral geldklopperij. De theorie is leuk, maar het voorkomt wiegendood niet (de reden om daarvoor te kiezen). Mocht je roken in huis, zou het zinvoller zijn daarmee te stoppen om de kans op wiegendood te verkleinen.

Als jij je er prettig bij voelt moet je het doen. Een gerust hart is ook heel wat waard natuurlijk. Wanneer jij je het eigenlijk niet goed kan veroorloven, volstaat een ander matras ook prima hoor!

10. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    3 jaar geleden met een verkoopster zitten praten en die vertelde dat een aerosleep pas nut heeft vanaf een kilootje of 20. Omdat daaronder je kindje nog zo licht is dat het ventilatiesysteem.niet of nauwelijks werkt. Dus in een babybedje vooral geldklopperij. Ze raadde mij een goedkoper (middenprijsklasse) koudschuimmatras aan

Deel Deze Pagina