Hoi dames, Ik vroeg me af of hier dames zijn die ervaringen hebben met de auto mazda2 en een kinderwagen. Ik heb zelf zo een auto en heb het idee dat de kofferbak te klein is voor een kinderwagen. Misschien dat er mensen zijn met ervaring?
Welke Mazda 2 heb je ? wij hadden zelf de "oude" versie Mazda 2 toen wij nog 3 kinderen hadden, ze pasten alle drie op de achterbank en de wandelwagen bugaboo Cameleon past er heel goed in, ook nog ruimte om er dingen boven op te zetten, ( de kont was wat vierkantig zeg maar ) Maar mijn ouders hebben de sportievere versie met ronde kont, en daar past de bugaboo Cameleon niet in, alleen het onderstel of alleen de reiswieg/zitting en de rest moet op de achterbank.
Dat word wel een uitdaging om daar wat passends in te vinden denk ik, mijn zusje heeft de joolz geo en die past er ook niet in, ze heeft een mutsy gehad die er ook niet in past dus bugaboo joolz en mutsy gaat al niet Ik weet wel dat de joie heel klein op te vouwen is die heeft mijn zusje ook alleen dan zonder reiswieg dus ik weet niet of het ook met reiswieg gaat passen.
We hebben geen Mazda maar zijn toendertijd naar Babydump gereden en gewoon gaan passen. We hebben een Qute, paste in onze auto het best omdat het onderstel plat en lang opklapt ipv compact en dik, in dat laatste geval paste de bak er niet meer op.
Geen ervaring met de mazda maar onze quinny kan heel klein worden opgevouwen. Wielen kunnen er zo op en af en de reiswieg kan je helemaal plat maken. Die past ook in de auto van m'n zus (had een kleine Peugeot geloof ik) Maar ik zou als ik jou was ook even naar een babywinkel gaan en gewoon wagens passen in de achterbak.
Wij hebben een Mazda 2(nieuw) en een joolz day. Deze past er prima in. De achterwielen kunnen er ook nog gemakkelijk af van de joolz als dat nodig is. Wij zijn tevreden.
Die van ons komt uit 2015. Nieuw model. Je kan ook naar een babyzaak gaan en daar passen. Al moet ik zeggen dat de kinderwagen ook met moeite in mijn ford ka (2009) past. Met name de reiswieg is lastig, maar die gebruik je maar een paar maanden. Scheelt weer.