Ik werd vanmorgen wakker omdat ons meisje raar deed in haar bed. Ze slaapt bij ons op de kamer. Ze was aan het spartelen. In een fractie van 2 seconde zag ik dat ze geen lucht kreeg. Meteen uit bed gehaald en op haar buikje gelegd en op haar rugje geklopt. Kwam precies slijm uit! Ik ben dus helemaal ongerust. Heb al met de hap gebeld, mijn eigen huisarts, zegt dat het geen kwaad kan. Ik durf haar nu dus echt niet meer alleen te laten. Ze heeft gisteren wel spuitjes gekregen op het cb? En gaan we fysio starten omdat ze haar nekje slecht naar rechts kan draaien. Iemand ervaring mee??
Wat een nare ervaring en wat heb je meteen goed gehandeld!!! Ik snap je bezorgdheid heel erg goed. Onze dochter is met 2 weken geleden ook een keer bijna gestikt in de melk die omhoog kwam. Gelukkig waren we op dat moment in het ziekenhuis en kon er meteen ingegrepen worden. Daarna is het ook nooit meer opnieuw gebeurd. Maar uiteraard bleef ik ook wel bezorgd... Ik heb later een ehbo-cursus voor kinderen gevolgd zodat ik wist wat ik zou moeten doen als het opnieuw zou gebeuren. Dat stelde me gerust. Maar die nare ervaring vergeet je niet zomaar. Je schrijft dat je kindje haar nekje niet goed kan wegdraaien, ik kan me voorstellen dat ze daardoor een mondje melk wellicht minder goed kwijt kan? Misschien kun je kijken of je eerder kunt starten met fysio of kan een osteopaat wellicht nog iets betekenen. Als je je zorgen maakt, hou haar dan lekker bij je. Laat haar desnoods in de woonkamer in wandelwagen slapen zodat je zicht op haar hebt. Overleg eventueel opnieuw met de huisarts en laat hem/haar aan je uitleggen waarom je je geen zorgen zou hoeven maken.
Wij hebben dit ook meegemaakt savonds toen we hem met 8 weken wakker maakte voor de laatstbedoeld zat er al wat dwars. Was ook beetje verkouden dus wij verschonen en tijdens het verschonen keek hij ons aan grote bambi ogen. Ik gelijk hap gebelt zo wilde ik de nacht niet in ml ondertussen kloppen op zijn ruggetje zodat hij eventueel lucht kreeg. Mochten zelf niette hem rijden ambulance werd gebekt en moesten met de hap aan de telefoon blijven om eventueel reanimatie te starten wanneer hij weer weg zou vallen... Ben in die 3 min dat de ambu moest komen nog nooit zo bang geweest. Gelukkig was t een kwestie van uitzuigen en daarna even door op controle in het zh en mochten we weer naar huis. Hij is nu 8 maanden maar nogsteeds zit de schrik erin als hij verkouden is
Thx voor de reacties! Haar neus zit dus ook dicht door een verkoudheid. Maakte hem 2x per dag schoon. Ze ligt nu naast mij verder te slapen, ze wilt zelf ook niet meer te ver weg. En het rare? Ze draait opeens haar hoofd naar rechts. Zit nog te trillen.. Wat een schrik seg. Bah bah.
Wij hebben dit gehad toen onze dochter twee dagen oud was.. Helaas kwam zij er niet zelf uit en is er een ambulance aan te pas moeten komen. Ik snap je gevoel onwijs wat lieten haar toen ook niet meer alleen, we hebben hier echt overheen moeten groeien. Achteraf bleek het slijm/vruchtwater te zijn wat ze er niet uit kreeg zelf. Ze werd echt helemaal spastische en heel.sterk waardoor ze ook nog eens uit de handen van de kraamverzorgster sprong, ze was echt aan t vechten om te overleven zeiden ze. Gelukkig alles goed gekomen. . Maar het heeft ruim 3 maanden geduurd voordat we weer gerust waren.haar weer "vertrouwde"
Herkenbaar. Hier ook gebeurd met 5 weken. Zo eng. Ik wist ook niet wat ik moest doen en heb gelijk 112 maar gebeld. Tot 6 maanden slaapt ze naast me! En verder hou ik haar goed in de gaten. Durf haar wel overdag in dr bedje boven te laten slapen maar ze heeft wel heel lang beneden geslapen als ik daar was.
Echt zo naar he dames? Ha zometeen even met haar na mijn vriend zijn ha in België. Zij wou wel even onderzoeken. Ze slaapt nu gewoon weer, heeft een flesje gedronken etc. En ga ook meteen bellen naar de fysio of ze toch niet nog vandaag gezien kan worden.
Mijn dochter had dat ook wel eens rond die leeftijd... Ik denk dat dat ook komt omdat het slik/zuigreflex nu minder wordt en het 'omgezet' wordt naar bewust slikken en zuigen
@ kellebel, onze dochters hebben nog dezelfde naam ook! Haha. Kan haar beter een keer extra door de ha laten zien. Ook omdat ze zo verkouden is.
Had mijn zoon met week of 3 toen we hem op de rug legden. Meteen terug naar zijligging, en geen problemen meer gehad (hij kon ook later nog niet slapen op zijn rug, dan schrok hij meteen wakker, terwijl hij op de zij als een roosje sliep). Wat een geluk dat ze vlakbij je lag!
Goh en ook met een keizersnede geboren? Ja naar de ha kan sowieso geen kwaad... Als het neusje verstopt zit kun je misschien met een beetje zout water spoelen...
Jep Ze was te koppig om er zo uit te komen, haha Zoutwater check En ik ga op aanraden van de fysio ook voor de afplatting een zijligkussen halen. Kan pas morgen langsgaan bij haar. Ze slaapt inderdaad niet zo vast op haar rug, ze gooit zich echt op haar zij voor te slapen dus deed ik haar de slaapzak aan, dan kon ze dat niet meer, maar dat ding ga ik nu dus verbannen. Ze was ook niet in haar doen door de prikjes gisteren.. heel hangerig en huilerig maar geen koorts. Geen idee of dat er iets mee te maken had. Waar ik het eerst een beetje sneu vond dat ze geen eigen kamertje had ben ik daar nu zeer blij om. En blii dat ik niet ben opgebleven om half 6 toen mijn vriend ging werken..
Wat is dat schikken zeg!! Gelukkig was je bij haar! Ik kan voorstellen dat het even duurt voor je van deze schik bekomen bent... phoe.... Hier heb ik hem ook wel in zijn jonge leventje op het begin een aantal keer snel moeten omdraaien omdat er melk omhoog kwam.... echt dood eng eigenlijk, maar het gaat dan zo vanzelf (je reactie). Hier ligt mijn zoontje nu altijd op zijn zij (doet hijzelf) en vind dat eigenlijk ook wel erg prettig. soms spuugt hij nog.. alleen ligt hij dus op zijn zij en gaat het gelukkig goed!
Ik snap je schrik heel goed! Ik heb mijn baby's vrijwel altijd op hun zij laten slapen. Rugligging vind ik persoonlijk echt gevaarlijk voor motorisch minder sterke baby's, juist om deze reden.
Ik ga dit nu ook doen. Maar rolt ze dan niet door? Ze is al bijna 8 weken.. Ben er echt nog steeds niet goed van. HA vond niks Raars buiten dat ze een kuchje heeft. Goed in de gaten houden en anders vrijdag terug. waarschijnlijk had ze zich gewoon verslikt en kreeg ze het niet weg. Je moet er toch niet aan denken dat je ergens in een andere kamer bent. Mijn moeder had trouwens nog nooit gehoord dat baby's nu verplicht op de rug gelegd worden. Wij hebben altijd op onze zij gelegen..
In ieder geval gelukkig dat het geen gekke enge dingen zijn Maar ik kan me wel voorstellen dat je enorm geschrokken bent! Volgens mij veranderd het iedere keer hoe een baby moet liggen in bed.. Wij lagen ook op onze zij, hoor van veel vrouwen +/- 50 dat er extreem veel veranderd is in 25 jaar tijd.