Ben een beetje aan het orienteren over de spulletjes die we moeten kopen voor onze kleine op komst. Nu ben ik heel benieuwd welke verzorgingsproducten jullie gebruiken. Zag zelf namelijk dat Etos ook een hele lijn heeft en had daar zelf wel oren naar. Lees graag jullie eravringen!!
Hier een Hema-fan (bad&shampoo spul, billendoekjes, luierzakjes). Etos bad&douche spul heb ik ook wel gebruikt. Is ook goed. Zwitsal werkte hier minder. Ik vond de geur niet lekker, en mijn jochie kreeg er een droge huid van.
ik gebruik(te) inderdaad ook de lijn van de Etos. Maar het beste kun je niet te veel kopen (sowieso is een hoop helemaal niet nodig ( haarlotion, shampoo (waren hier tot onderhand een jaar gewoon kaal), babyolie, badolie). Ik gebruikte alleen de wasgel in het begin en later pas het weltrustenbadje, ecalyptusbadje, bodylotion (gebruiken we echt overal voor droge plekjes, autjes die niet te zien zijn, smeer er mijn handen altijd mee in). Ik vond alleen de billendoekjes niet fijn: veel te nat en plakken aaan elkaar. En je weet ook niet of je kindje er tegen kan, zo kunnen er veel niet tegen Zwitsal (vind het ook niet lekker ruiken).
Zwitsal vind ik zelf te overheersend in geur. En wel goed om te weten dat je niet teveel moet kopen in het begin, omdat je toch nog niet veel gebruikt!!
Ik heb voor het begin eigenlijk alleen wasgel oid en badolie. De badolie van Balneum is errug lekker vet, zeker nu het zo koud is en binnen vrij droge lucht hangt. Babyolie is ook lekker om te hebben. Etos, kruidvat, ik vind al die huismerken meestal prima en heb er nooit een allergische reactie op gemerkt. Zwitsal vind ik belachelijk duur, nooit aan begonnen. De billendoekjes van de Hema zijn wel fijn, en heel goedkoop. Van de Aldi idem, die hebben ook een handig klepje.
Hier ook een etos fan. Haarlotion gebruik ik idd niet, maar wel wasgel (als ik ze gewoon dagelijks alleen met washandje was), shampoo (als we haren gaan wassen onder douche), badolie (als we in bad gaan), eucalyptus badspul voor als we verkouden zijn. Creme omdat het net wat vetter is als de bodylotion. Nu krijg je bij de babyzegels van dat schuim voor in bad. Dat is echt een hit bij mijn kids van 20 maanden en drie jaar. Voor de baby gebruik ik dat nog niet, ha ha. Ik vind etos zowieso goede producten hebben, de eigenmerk luiers voldoen hier ook prima.
Toen mijn dochter net geboren was vond ik Balneum extra vettende badolie erg fijn, echt een aanrader. Heb ik nu ook weer in huis gehaald.
Weleda (ook te koop bij Etos ) Geen parfum en dus geen allergische reacties. Ik vond (vind) het echt heerlijk spul, vooral voor de kleintjes. Hier de hair&body wash veel gebruikt (is een grote tube). De cremebad pas later en de welterusten badcreme eigenlijk nooit. Ben idolaat van de iedere dag olie, wat een heerlijk spul: trekt goed in, heerlijk zacht huidje maar niet vet. Ook erg fijn om mee te masseren. En met dit weer de weer en wind balsem. Jaaahh, helemaal fan van dit merk (alleen de prijs! Ik koop nu dus biologische alternatieven maar als er weer een baby komt: eerst Weleda voor dat tere huidje).
Heel stom, maar na van alles geprobeerd te hebben (Zwitsal, Natusan, Etos, Kruidvat) ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij de babywasgel en shampoo van AH. Mn zoontje z'n huid reageerde overal op (eczeem, uitslag), behalve hier op. Mooie bijeenkomstigheid is dat het lekker ruikt en niet zo duur is. Advies is inderdaad om niet teveel te kopen. Omdat je niet veel gebruikt in het begin, met een fles shampoo heb ik echt 1 jaar gedaan, maar ook omdat je niet weet waar je kindje wel of niet tegen kan of überhaupt wel haren heeft Ik gebruikte sowieso niet veel producten, enkel wasgel en shampoo en de eerste wintermaanden heel soms creme voor schrale wangen. Haarlotion, badspul, bodylotion, olie.. dat heb ik allemaal nooit gebruikt omdat mn zoontje een erg gevoelige huid had. Heb het dus allemaal weggegooid na een jaar.
ben fan van de hema spulletjes! ruiken lekker, niet te sterk. En werken goed hier, kleine man heeft net zo een gevoelige huid als zijn zus en daar kan ik pas alle zwitsal die ik gekregen had gaan gebruiken toen ze 1,5 was.....dus dat doen we maar niet!
Ik weet niet waar je woont.... Maar ik ben zelf erg blij met Nivea Baby. Maar dat verkopen ze dus niet in Nederland! Ik haal dus altijd als we op vakantie zijn een hele lading in huis Alhoewel, zo snel gaat het inderdaad niet hoor, met een pot creme doe ik nu al meer dan een jaar! Maar in Belgie en volgens mij Duitsland is het wel gewoon te koop. Dus als je dicht bij de grens woont...
Tot tegenstelling van de rest ben ik wel een zwitsal fan. Tip vaak verkopen ze ook van die kleine probeer flesjes.
ik kon als klein kind niet tegen nivea. Kun je ook nog hebben! Nu trek ik het wel (heb zo'n klein blauw blikje voor mijn schrale handjes....). Voor mijn kindje gebruik ik juist veel verschillende producten. - badolie bij droge huid (nu met die kou) - babyolie bij droge huid - badschuim bij normaler weer - wasgel onder de douche - adem vrij bij verkoudheid - bodylotion bij normaler weer - shampoo - haarlotion voor pluizige haartjes - vochtige washandjes als hij die dag niet in bad/onder de douche gaat Heb ook veel verschillende merken: - Zwitsal (vaak aanbieding, koop dan enorme fles) - AH / Etos huismerk (prima spul - prima prijs) - Lief! (voor de luxe, enorm goedkoop op wehkamp gekocht, 2 euro per fles)
Ik heb veel geprobeert maar Welleda staat op 1 bij mij. En ik vind het zo heerlijk ruiken. Ben echt fan van de windbalsem die ze hebben in hun lijn. Mijn dochtertje heeft droge wangetjes door het weer en de kachel en het werkt super. De fijnste billendoekjes vind ik van Jumbo huismerk Sensitive. Ik gebruik altijd de talkpoeder van Zwitsal, gaat lang mee en ruikt lekker. Sudo creme staat ook altijd op de plank, werkt voor van alles goed. Ik heb ook heel lang mijn dochtertje gewassen met Semelen omdat haar huid zo droog was, ook een wondermiddel. Kammille thee is ook heel fijn om je babies gezichtje mee te wassen in het begin. Oja, ik gebruik ook altijd haarlotion van AH of zwitsal.
Dit is niet waar hoor! Er zitten geen chemische zooitjes in, en is dus natuurlijk. Maar moet je eens aan dat spul ruiken!!! Ruikt ontzettend sterk, en ik krijg er zelf al heel snel hoofdpijn van onder de douche. Dus iets kan nog zo natuurlijk zijn, je kunt eigenlijk bijna overal wel een reactie op krijgen. Ik krijg het trouwens zelf ook van Kneipp bijvoorbeeld. Heel natuurlijk, maar wel sterk spul! Daarom is het ook zo belangrijk om ook je kindje even af te wachten. Reageert het nergens op? Kun je gewoon gebruiken wat je zelf fijn vindt. Droog huidje? Dan juist lekker olie gebruiken. Snel verkouden? Zoek iets met eucalyptus ofzo. Er is zoveel op de markt, dat je echt per kindje moet kijken wat nuttig is en wat niet!
Weleda wilde ik eerst kopen maar vond ik veul te duur. Ik heb nu kruidvat sensitive. Ook zonder parfum/alcohol. Stuk goedkoper. Mja beebje is er nog niet dus kan niet zeggen of het fijn werkt. Ik heb alleen wasgel en badolie ervan gekocht.