Aerosleep, wat wel en wat niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ButterflyNova, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Er zijn al vele topics over geopend maar allemaal ook weer gesloten, dus vandaar even een eigen topic hierover.

We zijn ons aan het oriënteren op wat we willen voor ons eerste kindje. Ik lees veel verschillende verhalen.

Wie maken er ook gebruik van een 'gewoon' matras met een Aerosleep Baby Protect matrasbeschermer en een Aerosleep Hoeslaken?

Dat is namelijk waar we nu aan zitten te denken, zou dat voldoende zijn zodat het kindje ook kan ademen als het op zijn of haar buik ligt?

Ik lees liever gebruikerservaringen dan dat ik de verkoper aan hoor :p

2. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Wij hebben een matrasbeschermer en hoeslakentjes van Aerosleep gebruikt bij de eerste, gaan we nu weer doen. Ik weet natuurlijk niet hoe het was gegaan als we het niet hadden gebruikt, het beviel ons in elk geval prima en onze dochter was een echte buikslaper.Hiernaast ook geen dekentjes meer gebruikt na de kraamtijd maar altijd een slaapzakje.

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    nog geen eigen ervaring (ook eerste kindje) maar wel van de vriendin die het gebruikt; de topper lijkt me wel handig dan krijg je niet zo een vies bed omdat het spuug, poep , vanalles opneemt in de honingraat structuur. nadeel is dan wel een lekkende warme kruik want dat verspreid zich dan dus ook en dan ligt je kindje op heet water. wat ik ook begreep is dat sommige kraamzorg bureaus hem niet willen gebruiken ivm het te snel afkoelen van pasgeboren baby's? Door de structuur zouden de kindjes hun warmte te snel verliezen. ik ben benieuwd of iemand daar misschien ervaring mee heeft?

waar ik wel bang voor ben en dit merkte ik ook bij mijn vriendin is dat je snel gaat denken dat het wiegendood voorkomt en dat doet het niet. Als de ademprikkel bijvooorbeeld niet aankomt bij de hersenen dan overlijd het kindje hoe dan ook, met of zonder aerosleep. Wat mij dus belangrijk lijkt is dat je niet gaat denken "oh het is zo wel veilig" en daardoor te weinig gaat kijken ofzo. mijn vriendin begon dus ook over wiegendood maar dat komt niet standaard omdat ze met hun gezicht in hun matras zitten.

Ze gaf wel aan dat je inderdaad goed door de topper heen kan ademen, had ze geprobeerd. ik heb een aerosleep topper in de wieg en ben daar met mijn gezicht op gaan hangen en je ademt er inderdaad zo doorheen. wat ik me alleen afvraag is of baby's dat ook doen. hun longcapacitiet is vele male kleiner en ook de sterkte waarmee ze inademen is minder sterk dan die van ons. Het is getest met volwassenen maar kinderen zijn geen volwassenen.

oh, mijn vriendin heeft dan ook alleen de topper en niet het matras en dat beviel haar prima.

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Nee dat zeker niet! We willen ook graag een babyfoon met camera aanschaffen zodat we ons kleintje goed in de gaten kunnen houden.

Omdat het allemaal vrij prijzig is en er tegenstrijdige berichten zijn ben ik even benieuwd naar recente ervaringen :) Al is dat voor iedereen ook weer anders ;)

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Super :) dat vond ik een hele belangrijke en het is goed dat je je daar van bewust bent. Het is inderdaad enorm prijzig :( de verkoper weet precies waar ze zakken mee kunnen rollen.

ik hou het topic mee in de gaten :) ben ook benieuwd naar meer ervaringen dan maar eentje.

6. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik vond inderdaad met name het hygiene aspect wel handig, de matrasbeschermer en hoesklakentjes lekker op 60 graden wassen en alle bacterien waren weer dood. Inderdaad komt er toch nog wel eens wat spuug in het bedje. Hiernaast kun je natuurlijk ook een elektrische kruik gebruiken als de baby een te lage temperartuur heeft dan heb je ook niet de kans dat heet water door de hele aerosleep gaat lekken.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij hebben ook een gewone matras, daarover de Aerosleep Baby Protect matrasbeschermer en een Aerosleep Hoeslaken, dat bevalt ons prima.
    Ik vind het ideaal dat met spugen of als de luier eens doorlekt de matras beschermd is en alles op 60 graden kan worden uitgewassen!

Hier sinds dat hij 3 weken oud is ook geen lakentje en dekentje meer maar een slaapzakje.
    Hij schopte telkens alles van zich af en kreeg het dan koud, ik vind een slaapzakje ideaal.

8. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Wij hebben wel alles van aerosleep!
    Ik heb een zensy kruik aangeschaft, of ik nou een gewoon matrasje heb zonder aerosleep ofniet..het idee dat die dingen kunnen lekken bevalt me niet. Heb het bij een client gezien, die kruik was ook gaan lekken en arme mens zat onder de brandwonden. Toen wist ik zeker dat ik GEEN kruik wilde.

Aerosleep en zensy word hier wel goed gekeurd door de kraamzorg

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Als je kindje op de rug slaapt heeft het natuurlijk helemaal geen zin;). Hier een buikslaper en als ze met haar neus in de matras zou komen, wat ik haat nog nooit heb zien doen, dan kan ze denk ik wel gewoon doorademen. En dat het koeler is/zou zijn is met een buikslaper juist een voordeel, want op je buik houd je je eigen warmte beter vast. Dat compenseert dan een beetje.
    Hier alleen de topper, trouwens, met gewone hoeslakens.

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier geen aerosleep. Ik geloof er niet in, het is schijnveiligheid.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hadden een gewone matras, met een aerosleep topper en dan een gewoon hoeslaken. Vond het wel handig voor het beschermen van de matras en het geeft idd wat meer gevoel van veiligheid. En uiteraard moet je ook gewoon zelf opletten, maar dat is altijd toch?

12. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Inderdaad Rosao :)

Zensy kruik, kijk zo leer ik weer wat :)

13. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Wij zijn er heel blij mer. De topper hebben we overigens tweedehands gekocht en gewoon goed gewassen, dat scheelt weer een hoop geld.
    De kraamzorg deed er hier niet moeilijk over. Die gaf aan dat als je de dop van de kruik maar controleert en naar beneden legt het grootste gevaar al weg is en dat als een gewoon matras nat wordt dat ook foute boel is.
    Enige nadeel van de aerosleep vond ik dat door de lucht die er door kan stromen het ook iets kouder is voor je kindje. We hadden een winterkindje dus dat merkte we wel.

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Een Aerosleep heeft wel meer voordelen dan dat je er doorheen kan ademen ;)
    En nee, schijnveiligheid is het zeker niet, druk je hoofd maar eens flink in een normale matras en probeer er eens doorheen te ademen en doe dat dan bij de Aerosleep, dan zul je het verschil zeker wel merken.

15. eefje1980

eefje1980 Actief lid

30 jan 2013
    127
    0
    16
    www.evelynspoppen.nl
    Wij hebben ook een aerosleep topper aangeschaft (2de hands). Op de 9 mnd beurs hebben we een demonstratie gekregen van de werking. De verkoper zei ook heel eerlijk dat het matras echt niet van aerosleep hoeft te zijn, het gaat alleen om de topper en de hoezen. Het vrij kunnen ademen voelt voor ons al fijn en het gemak van het kunnen wassen bij spugen en andere ongelukjes lijkt me ook heel handig. Wat betreft wiegendood, je krijgt nergens 100% garantie op, en een ongeluk zit in een klein hoekje. Hoe moeilijk ook ik probeer me daar niet te druk om te maken, ik heb er geen invloed op.

16. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Wij hebben ook de matrasbeschermer en de hoeslakens, bevalt ons super goed! Ook fijn en gemakkelijk mee te nemen op vakantie!
    Voor onze tweede gaan we er ook weer voor, geeft ons rust!

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je moet idd niet denken dat het wiegendood voorkomt idd. Wat iemand al zei, het is toch een beetje schijnveiligheid als je dat denkt.
    Ik heb alleen de topper met gewone hoeslakentjes. Dafne slaapt al sinds ze 4 weken is op haar buik. Ik heb niet het idee dat het qua temperatuur iets uitmaakt. Maar ik kan er idd doorheen ademen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de topper alleen heb omdat ze op haar buik slaapt, anders had ik het niet gedaan.

18. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Dit, was ook de reactie van de kraamzorg bij een voorlichtingsavond

19. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Wij hebben ook alleen de topper met de hoeslakentjes. Ik vind het net als de anderen een fijn idee dat het gewassen kan worden, hoewel het nog niet vies geworden is.

Wij hebben hem overigens niet voor de wieg gebruikt, maar alleen voor het ledikant. Ik vond het dan weer onzin om voor de korte tijd dat ze in de wieg liggen er zoveel geld aan uit te geven (terwijl ze dan bijvoorbeeld nog niet kunnen draaien).

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    helemaal niks van aerosleep. is dure schijnveiligheid. zoals al gezegt, het beschermd niet tegen wiegendood, wat ze wel beweren en het is ook absoluut geen meerwaarde voor evt doorademen.
    een kindje wat op de buik terecht komt en met gezichtje in matrasje komt kan prima doorademen. baby's zijn sterk genoeg om hun hoofdje te draaien mochten ze in ademnood zijn. dit is een automatisme. zeker na een week of 2. en al helemaal als ze sterk genoeg zijn om zichzelf op de buik te kunnen draaien.
    hier 2 kids die vanaf dag 1 op de buik geslapen hebben.

verder is aerosleep icm heet waterkruiken levensgevaarlijk omdat het water er juist vrij lang op blijft staan en kindje zo langer in het hete water liggen.
    bij een gewoon matrasje trekt het water in het matrasje en voordat het bij het kindje komt, is het al sterk afgekoeld. aerosleep beweerd zelf dat het veilig is met kruiken. weer dus een bewering van hun die niet waar is.

verder word vaak gezegt dat het zo geweldig is qua hygiene. omdat het op 60 graden gewassen kan worden, het snel droog is, bedje schoon blijft bla bla.
    met een goede molton a 5 euro bereik je exact hetzelfde. die heb je er binnen 5 sec af en je legt er een schone op. bij bijvoorbeeld een aerosleep topper zal je moeten wachten tot die droog is.
    lijkt me niet handig, zo midden in de nacht.....
    en te dure optie om er 2 van te hebben.
    een molton beschermd je matrasje net zo goed. hier 2 kotsers met regelmatig lekkage's en het matrasje word nu voor de 2e gebruikt en is nog hagelwit. moltons gaan op 90 graden mee.
    daarnaast raden de meeste kraambureaus ze af. vooral in het begin omdat de baby zn warmte niet goed vast kan houden doordat het door de aerosleep teveel afkoelt....

ze hebben iets teveel beweringen die allang onderuit gehaald zijn en gewoon niet kloppen.voor mij een reden dat ik er nooit aan begonnen ben.

Luuna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina