Aerosleep, wat wel en wat niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ButterflyNova, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier voor ons zoontje de complete set (matras, matje en hoeslaken) in gebruik voor ons zoontje. Vind t erg fijn

2. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is de topper met matras ook best alweer een tijd in gebruik. Ik vind het kunnen wassen echt een groot voordeel (in de wieg hadden we geen aerosleep, nou dat matras heeft echt wel wat vlekken opgelopen in de korte tijd die we het gebruikt hebben, ondanks de molton). In de zomer is het minder zweterig en nu dochter in allerlei rare houdingen ligt te slapen is het denk ik voor haar ook wel fijn dat ze er makkelijk door kan ademen. Ook fijn, we nemen de topper mee op vakantie als ergens een kinderbed aanwezig is, wel zo fris.

Wij hebben trouwens nooit een warmwaterkruik gebruikt, dus daar zou ik het ook niet van af laten hangen.

De bijbehorende hoeslakens vond ik niet zo prettig, inmiddels gebruiken we gewone katoenen maar dochter is nu ook al bijna een jaar.

3. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier de topper en hoeslakens.
    In de eerste periode in de wieg niet. Toen sliep hij ook nog naast ons bed en was hij waar ik was. Nu is hij een flinke zweten en vind ik het erg prettig met het schoonhouden van zijn matrasje.

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Als je enkel een topper hebt zonder luchtdoorlatend matras dan is de werking van de topper enkel om plas/vuil tegen te houden.
    Het speciale hoeslaken met honingraat is dan ook niet nodig (deze is trouwens zoiezo niet nodig als je een dun jersey lakentje hebt.

In het wiegje hebben wij geen Aerosleep matras/topper omdat newborns over het algemeen toch stil liggen. Het kruiken verhaal ging dan ook niet op. Nu heb ik ipv kruiken een Zensy kruik ivm gemak.
    Ik het ledikantje hebben we de hele set aangeschaft, ik vond de kosten best meevallen, voor een beetje matras en topper betaal je dat al snel.

5. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Moeilijk hoor, al die verschillende meningen eigenlijk over de aerosleep.

Je hebt dus een hoes en een topper begrijp ik he?
    Maar heb je ook weer speciale die je in een wiegje kan doen dan? Of alleen die voor in een ledikant?

Wij willen onze beep tot 6 maanden in het wiegje laten slapen en daarna pas in de ledikant. Maar heeft het dan nog wel zin?

En zo'n topper... daar kun je er 1 van kopen toch, maar van zo'n hoes wil je er nog wel meer denk ik? Aangezien je die dan ook een paar wil vervangen lijkt mij?

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Je hebt een aerosleep matras.
    Een aerosleep topper. Deze ligt weer op het matras en dan de "gewone" aerosleep hoeslakens.

Volgens mij is dit voor een wiegje ook verkrijgbaar.

Hier was het plan ook om tot 6 maanden sowieso in het wiegje te slapen, maar bij 4 maanden was hij al te groot en lag hij "kop-kont" vast.

7. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ja en ze gaan natuurlijk ook pas na 4 maanden of iets draaien toch??
    Dus tot die tijd heb je dan toch eigenlijk niet zo'n aerosleep nodig?

Matras in de ledikant is gewoon een normale. Maar wil dan voor de ledikant wel een hoes en topper kopen. hoeveel kopen jullie van elk? Want je moet het ook wassen natuurlijk.

8. eefje1980

eefje1980 Actief lid

30 jan 2013
    127
    0
    16
    www.evelynspoppen.nl
    Op marktplaats zijn de topdekjes niet zo duur, en aangezien je die goed kan wassen scheelt het behoorlijk in de uitgaven.
    Wij hebben er 1 voor in de wieg (marktplaats €5,-) en 1 voor in het ledikantje (te leen van een vriendin). De hoezen heb ik nieuw gekocht, maar ook via mp. Scheelt toch weer :) ik heb er nu voor beide bedjes 2, en en ik daarmee een heel eind te komen, zo niet is het zo gekocht.

Natuurlijk zijn de meningen altijd verdeeld, dat is ook zo met de zensy kruik en eigenlijk wel met alles. Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt, dat is toch het belangrijkste!!

Oja, ze hebben voor bijna alle formaten een aerosleep topper, zelfs voor de box en het autostoeltje. Op de site van aerosleep staan alle producten.

Deel Deze Pagina