Er is natuurlijk wel verschil tussen een AeroSleep matrasje en matrasbeschermer. Het gaat hier om de matrasbeschermer wat doe je daar op. En als je zo'n speciaal lakentje koopt en ze hebben gespuugd moet de AS beschermer dan meteen in z'n geheel in de was ivm stinken/hygiene?
http://www.veiligslapen.info/modules/co ... ontentID=5 Dit is een handige site over veilig slapen en over welke produkten er zijn, welke echt betrouwbaar zijn en over welke er twijfels zijn. Groetjes Sylvia
1. Heb je die speciale hoeslakentjes nou echt nodig? Zo ja: Hoeveel heb je er ongeveer nodig en zo nee wat gebruik je dan? 2. Als je deze speciale lakentjes wel gebruikt, moet je dan niet heel vaak de AeroSleep wassen ivm het spuug ed dat er (elke dag) in trekt en gaat stinken ed? 3. Hoe vaak wassen jullie deze matrasbeschermer? 4. Hoe lang duurt het tot zo'n AeroSleep droog is na het wassen? 5. Ligt het wel lekker voor de Baby? 6. Krijgen ze geen honingraadstructuur op hun gezichtje van de toplaag? 7. Zullen de baby's niet juist veel sneller een allergie ontwikkelen door al die Anti-Allergie eigenschappen? 1. Ja die heb je nodig er zitten namelijk ook van die kleine gaatjes in anders werkt het systeem niet. 2.Wij niet want Jayden spuugde amper in bed. En wij hadden er 2 voor de zekerheid. 3.Eens in de 1,5 week. 5.Toen Jayden 11 maanden was had ik het idee dat hij er last van kreeg dus toen ben ik ermee gestopt. 6.Soms wel een beetje maar dat trekt zo weer weg. 7. Geen idee. Ik heb hem gekocht omdat ik anders van mezelf weet dat ik 20 keer ga kijken of ie nog wel ademt. Als hij toen met zijn hoofd omgekeerd was kon ie gewoon doorademen. Gaf mij een beter gevoel.
Ik heb het gisteren gevraagd in de winkel waar wij alles hebben gekocht, en zij raadde aan om zeker de eerste weken/maanden de speciale Aerosleephoeslakentjes te gebruiken. In elk geval tot je baby zich zelf kan omdraaien/omrollen. Daarna zou je eventueel een jersey of badstofhoeslakentje kunnen gebruiken, als je dat wil.
Hoi, Ik heb nog geen ervaring met de matrassen maar heb wel afgelopen weekend 2 aerosleep matrassen gekocht. (1 voor wiegje en 1 voor ledikant)Bij Prenatal stond een vertegenwoordiger van de Aerosleep en hij demonstreerde de verschillende matrassen en hoeslakens dmv een buisje waar een balletje dmv lucht in omhoog geblazen werd. Op het moment dat hij zijn hand erop legde, verdween de zuurstof en zakte het balletje naar de bodem. Op het moment dat hij de aerosleep erop hield, bleef het balletje zweven, voldoende zuurstof dus. Dit was ook het geval met een aerosleep hoeslaken maar niet met alle andere hoeslakens. Ik heb om die reden dan ook 2 hoeslakentjes per matras gekocht. De voornaamste reden van aanschaf was omdat de baby direct droog ligt bij doorlekken en ook dat je het in de was kunt gooien. Als je niet zo'n matrasje hebt zit je volgens mij ook met zeiltje, molton etc en dan is dit niet eens zoveel duurder. Groetjes, Jenneke
Heb Aerosleep zelf nog even gemaild met deze vragen (ook al zijn zij natuurlijk niet echt objectief. Mijn vragen naar hun: 1. Heb je die speciale hoeslakentjes nou echt nodig? Zo ja: Hoeveel heb je er ongeveer nodig en zo nee wat gebruik je dan? 2. Als je deze speciale lakentjes wel gebruikt, moet je dan niet heel vaak de AeroSleep wassen ivm het spuug ed dat er (elke dag) in trekt en gaat stinken ed? 3. Hoe vaak moet je deze matrasbeschermer wassen? Elke keer als ze gespuugd hebben of doorgelekt zijn met ontlasting? 4. Hoe lang duurt het tot zo'n AeroSleep droog is na het wassen? 5. Ligt het wel lekker voor de Baby? 6. Krijgen ze geen honingraadstructuur op hun gezichtje van de toplaag? 7. Zullen de baby's niet juist veel sneller een allergie ontwikkelen door al die Anti-Allergie eigenschappen? 8. Hoe zit het met de risico's als een hete kruik gaat lekken? Liggen ze dan in dit (kokend) hete water? De antwoorden die zij gaven: Hierbij geven wij u een antwoord op de gestelde vragen: 1. AeroSleep Protect werkt het best in combinatie met onze AeroSleep-hoeslakens: de Baby Fitted Sheet werd speciaal ontwikkeld voor onze producten. Het is zacht, comfortabel en anti-allergisch. Hierdoor is het zeker aan te raden voor babys tot 2 jaar. Eens de 2 jaar voorbij kan men gebruik maken van een gewoon hoeslaken. Bovendien garanderen onze hoeslakens een maximale luchtdoorlaatbaarheid en geen verhindering van de luchtcirculatie. Onze wetenschappelijke onderzoeken bij onafhankelijke testinstituten werden uitgevoerd met ons AeroSleep-hoeslaken. Maar het AeroSleep-hoeslaken op zich doet in feite dus niets. Het is de luchtlaag dat verwerkt zit in de AeroSleep-matrasopleg die zorgt voor de veiligheid. Een gewoon hoeslaken is dus ook voldoende, want de luchtdoorlaatbaarheid van onze producten wordt zeker niet verhinderd. 2. Het wassen van de AeroSleep Fitted Sheet is te vergelijken met hoe dikwijls u uw andere lakens wast. Dit is natuurlijk afhankelijk van hoeveel vuil er per dag in terecht komt. De meeste gezinnen wassen hun babylakens twee à drie keer per week. 3. Uw wast uw AeroSleep Protect het best elke keer het bevuild is geraakt. Dit omdat alleen zo uw baby beschermd is tegen de bacteriën die anders vrijkomen. 4. Onze AeroSleep-producten zijn redelijk snel droog, reken op 20 à 30 minuten. 5. Ook op het ligcomfort hebben we testen laten uitvoeren. Voor volwassenen en babys verlaagt een AeroSleep het ligcomfort niet. Dit geldt zeker voor een baby, die er niets van zal merken dat hij/zij niet meer rechtstreeks op zijn/haar matrasje ligt. 6. Net als bij lakens, kan er een afdruk op het lichaam mogelijk zijn bij het wakker worden. Maar dit is absoluut niet schadelijk en verdwijnt na een aantal minuten. U heeft dat zelfs misschien ook al gehad als uw hoeslaken of kussensloop dat niet strak zat aangespannen. 7. Medische testen tonen aan dat een mens onder andere gevoelig wordt voor allergieën als hij/zij op jonge leeftijd regelmatig in contact is gekomen met allergenen. AeroSleep voorkomt dit contact tijdens het slapen, waardoor de kans op de ontwikkeling van een allergie verlaagt bij uw baby. 8. Het warme water dringt door de 3D-structuur (de bovenste laag) naar de absorptielaag (de onderste laag). Door de luchtdoorlaatbaarheid doorheen de 3D-structuur droogt de vochtigheid in de absorptielaag veel sneller en koelt de hitte veel rapper af. Bovendien ligt uw baby op de 3D-structuur (en niet op de absorptielaag) die niet zal opwarmen door het hete water. Er is geen enkel gevaar dat uw kind verbrand geraakt. U kan dit gerust zelf uitproberen. Warm het water op en giet dit over uw AeroSleep Protect. Leg onmiddellijk uw hand erop en u zal merken dat de 3D-structuur droog en niet heet aanvoelt.
Dit is precies zoals wij het in de winkel uit gelegd hebben gekregen en hoe ze het voor hebben gedaan. Met de hete kruik heb ik als proef persoon gefungeerd en het is echt zo het word niet heet. (Gelukkig anders was me hand verbrand )
Toch werd bij mij tijdens de intake van de kraamzorg vorige week sterk afgeraden om een aerosleep in het wiegje te gebruiken tegelijk met kruiken. Ik heb nu dus een gewoon lakentje gekocht voor de eerste week (ik neem aan dat de baby in juli niet langer dan een week een kruik nodig heeft) en voor daarna een aerosleep.
Ik zou zeggen laat dit topic eens lezen aan haar. Vaak is het gewoon het niet goed kennen van het product. Kraamhulpen blijven vaak gebruik maken van oude methodes (en dit bedoel ik niet verkeerd)zo ook bijvoorbeeld met kruiken. Kraamhulpen hebben nog steeds liever warmwater kruiken dan de oplaadbare kruiken waar geen vloeistoffen meer inzitten. De oplaadbare kruiken zijn veiliger getest door de consumenten bond maar toch gebruiken ze liever warmwater kruiken. En het verschild natuurlijk ook per kraamhulp.