Aerosleep wel of niet en waarom?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lil, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb er een voor in het ledikant. Die heb ik gekregen. Mijn dochter heeft er vanaf 3 maanden tot 2,5 jaar op geslapen.
    Hij is mij goed bevallen, alleen al omdat spuug enzo er doorheen zakt. Kind ligt droog, en de aerosleep kan zo de was is en is ook heel snel weer droog. Ik weet niet of ik hem zelf gekocht zou hebben. Maar ik ga hem nu zeker weer gebruiken.

2. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik gebruik hem ook, in het begin was het fijn omdat meneer een buikslaper is. Nu is het fijn omdat hij al twee keer buikgriep heeft gehad en dat goed te merken was zeg maar. Matrasje is nog als nieuw.

Ik heb wel een gewoon vrij goedkoop matrasje en gewone hoeslakentjes hoor.

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Wij hebben er wel 1. Het kindje hoeft niet op de gaatjes te liggen ;)
    Je hebt er idd speciale hoeslakens voor maar je kan ook kijken naar hoeslakens die heel dun zijn. Zelf even je gezicht erin en kijken of je er door heen kan ademen. Op kinderdagverblijven worden ze ook vaker gebruikt. Het is niet verplicht maar wel raadzaam. Hardstikke fijn voor bijslapers, aangezien mijn zoontje al met 8 weken op zn buik lag en ook voor de hygiëne van t matrasje.

4. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Wij hebben er ook een gekocht. Alleen voor het ledikantje, niet voor in de wieg. De eerste paar maanden zal ze er dus nog niet op slapen, dus geen gezeur met eventuele kruiken die kunnen lekken etc.
    We hebben hem aangeschaft omdat de prijs zonder en met aerosleep toen nauwelijks verschilde... en ach, of het nu wel of niet helpt, baad het niet dan schaad het niet zal ik maar zeggen. Mocht ik hem vreselijk vinden dan haal ik hem ervan af en verkoop ik hem.

Mij i sverteld dat ik geen molton hoef te gebruiken om het matras te beschermen. De aerosleep schijnt genoeg te zijn.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Niet verplicht maar wel raadzaam? Volgens wie of wat?

6. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na heel wat topics gelezen te hebben over de Aerosleep, ervoor besloten het niet te doen.
    Redenen als 'handig voor in de was, matrasje wordt niet vies' zijn voor mij niet doorslaggevend.
    Wij proberen het eerst met een Leen Bakker matras en als hij uiteindelijk een buikslaper of spuger blijkt te zijn, kunnen we altijd nog overwegen om het aan te schaffen. Misschien slaapt 'ie wel nooit op z'n buik...

7. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    In hoeverre heeft het zin om een 'normaal' matrasje te kopen en een topper van aerosleep? Of stel ik nu een domme vraag?

8. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Het belangrijste aan de Aerosleep is inderdaad de topper (en eventueel het hoeslaken), niet het matras. Ik vind de topper ideaal. Doorslaggevende redenen voor ons om de Aerosleep te kopen waren niet het buikslapen maar wel het feit dat je kleintje er minder in zweet, het beter is voor allergie, de topper en het hoeslaken op 60 graden worden gewassen en quasi onmiddellijk droog zijn!

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik in het wiegje gebruikt het gaf ons veel rust nu is ze wat ouder.
    Die van het wiegje hebt ik trouwens te koop ;)

10. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Voor allergieën zijn er andere speciale hoezen die daarvoor behandeld zijn. Dus dat klopt niet.

Het hele effect zou weg zijn als je er een hoeslaken overheen doet.
    Kun je wel een speciaal hoeslaken gaan kopen maar daar zul je vast ook wel meer voor betalen, lijkt mij. Als ik op hun website kijk zijn dit ook van die hoezen met gaatjes.

Het zal zeker werken, maar wij hebben er nog niet voor gekozen.
    Als blijkt dat onze baby het nodig heeft, dan kunnen we er altijd nog eentje aanschaffen.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dure schijnveiligheid. Niet voor niets dat oa stichting tegen wiegendood ze afraad. Mensen gaan teveel op die dingen vertrouwen. Want " ze kunnen nu niet stikken " of andere onzin. Kindjes stikken niet in een matrasje. Ze kunnen prima hun hoofdje naar de zijkant draaien om lucht te krijgen. Mensen vertrouwen teveel op dit ding en gaan minder hun kindje checken. Dom. Heel dom.
    Veel komen met het argument dat het matrasje zo beschermd is en het ding op 60 graden in de was kan gooien. Nog een argument wat kant nog wal raakt. Daarvoor hebben ze molton hoezen bedacht a 4 euro per stuk;) die haal je eraf en je doet er een nieuwe om. Klaar. Kunnen ook op 90 in de was en beschermen je matras ook. Hier al heel wat kots partijen gehad en matrasje word nu gebruikt voor de 2e. Is nog hagelwit. En nee, geen zure kotslucht. En anders een goedkoop dekmatrasje van de ikea erop. Klaar.

En, ook niet onbelangrijk, aerosleep beweerd dat hij icm met een heet water kruik veilig is. Dit is dus NIET WAAR!
    hij is getest en heet water blijft erop staan en loopt naar het kindje. Het duurt lang voordat het erin trekt. Heet water kruik icm een gewoon matrasje is veiliger. Water trekt heel snel het matrasje in en trekt ook naar kindje, via de vulling, maar is al afgekoelt als het bij het kindje aan komt.

Dure matrasjes zijn ook niet nodig. Qua comfort en veiligheid. Matrasjes van ikea en 1 van de leenbakker (fenne of fenna) a 34 euro zijn als beste uit de testen gekomen. Mocht het echt een keer helemaal smerig geworden zijn dan doet het vervangen hiervan, net iets minder pijn in je portomonee dan bij het vervangen van een dure.

12. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of het al genoemd is door iemand, maar het matrasje maakt niets uit. Het gaat om de topper. Ik heb gewoon de airgosafe, is eigen merk van prenatal, gekocht met korting tijdens de mama mazzel dagen dus was iets van 32 euro ofzo. 2 hoeslakens van aerosleep erbij (want die had wel roze en airgosafe alleen wit) ook met korting gekocht. Matras heb ik van ikea, dus al met al ongeveer 80 euro kwijt en daar heb ik een matras+topper+2 hoeslakens voor. Ik hoef geen molton of matrasbeschermer, want de topper beschermt het matras al, ideaal!

13. Alf

Alf Niet meer actief

Dit.
    Bij ins heeft de kraamvogel er niks negatiefs ovet gezegd, en zoon is in de koude winter van 2012 geboren, bleef keurig warm in zijn bedje.
    Doen waarbij je zelf het prettigste voelt.

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou hier werkt een molton niet hoor, dan is matras nog nat van t spugen..

Ik heb een aerosleep, losse topper. Beide kinderen hadden/hebben reflux dus spugen veel, aerosleep wordt iedere dag gewassen..

Daarnaast zijn t allebei heethoofden en op de aerosleep zweten ze minder..

Deel Deze Pagina