welke flessenwarmer op accu auto?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tassie74, 26 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Beste dames,

Aangezien wij graag eropuit gaan met de auto + fietsen, ben ik op zoek naar een flessenwarmer die je op de autoaccu kunt aansluiten.
    Welk merk raden jullie aan? En zijn jullie tevreden?

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij hebben een flessenwarmer van prenatal die ook in de auto kan, maar om nou te zeggen dat het snel gaat ;) uiteindelijk maar weinig gebruikt. We nemen als we nergens een fles op kunnen warmen gewoon een thermoskan warm water. Snel, gemakkelijk en een stuk goedkoper 😊

3. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    We hebben die van Chicco. Het duurt wel even voor de fles warm is, maar dat is niet zo gek met 12v. Dat hebben ze allemaal.

Toen wij met de auto naar Spanje gingen vond ik het toch handig.

4. sjak

sjak Niet meer actief

Voor poedermelk? Ik denk dat een thermosfles met warm water een stuk makkelijker is. Je kan kleine kopen bij de Hema en de Ikea. Zo deden wij het in ieder geval.
    Altijd standaard in mijn tas en zo'n torentje melkpoeder afgemeten. Zo hoefde ik nooit op de tijd te letten en kreeg ze een heerlijke warme 'maaltijd' waar we ook waren.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Dank jullie voor jullie reacties en tips tot nu toe. Het is in principe voor borstvoeding bedoeld. Ik wil het liefste afgekolfde melk meenemen voor onderweg.

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Maar live voeden is dan toch vele malen handiger?

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Ik zou het liefst willen kolven, omdat ik dan veel vrijer ben en ons meisje dus ook door anderen gevoed kan worden. Ik zie mijzelf ook echt niet in openbare ruimten bv geven of waar familie/visite bij is.
    Vandaar dus een flessenwarmer voor onderweg in de auto tijdens uitstapjes en vakantie.

8. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Je weet toch dat je dan ook moet kolven onderweg en tijdens uitstapjes he?

Het is vaak veel moeilijker om een plek te vinden waar je kan kolven, dan om je kindje even live te voeden (dit kan perfect discreet in de auto). Zitten kolven in de auto is weer wat anders... (is moeilijker om discreet te doen)

Ik heb een maand fulltime gekolfd omdat dochter in de couveuse lag. Ik zou er echt noooit vrijwillig voor kiezen om te kolven.. Als je de mogelijkheid heb om live te voeden, is dat echt véél gemakkelijker hoor.

Denk er nog maar eens goed over na voor je kleine er is ;)

9. jcj

jcj Lid

12 jan 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben inmiddels al meer dan 8 maanden fulltime aan het kolven. En dat bevalt me prima! Ik hoef niet zelf steeds te voeden, een ander kan dat ook doen. En dat geeft mij rust en een stukje vrijheid.
    Daarnaast ben ik na 3 maanden borstvoeding ook af en toe kunstvoeding gaan geven. Met name voor onderweg. En dat bevalt uitstekend!

Ik geef onderweg eigenlijk altijd kunstvoeding vanwege het gemak.
    Onderweg gekolfde borstvoeding opwarmen is wel mogelijk, maar duurt in de auto erg lang.

Doe wat voor jou goed voelt en laat je niets aanpraten door anderen.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan ook het flesje borstvoeding in een bakje met warm water uit de thermoskan zetten. Of je geeft de voeding gewoon op kamertemperatuur, kan ook prima.

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Ik ben heel erg blij met kritische vragen en/of opmerkingen. Het wordt ons eerste kindje en natuurlijk weet ik nog niet hoe het allemaal qua bv zal gaan. Ik krijg in ieder geval een keizersnede zodat ik in het ziekenhuis alvast op gang wordt geholpen met bv. Dat vindt ik erg prettig. Ik hoop dat het goed op gang gaat komen.
    Maar inderdaad wil ik niet de hele tijd "de klos" zijn met het voeden van ons kindje. Het lijkt mij juist zo leuk om te zien dat ook anderen haar kunnen voeden zoals uiteraard mijn man, maar ook mijn ouders.
    Ik wil haar sowieso snel laten wennen aan een fles zodat wanneer ik weer aan het werk ga (maar 2 dagen) anderen haar melk kunnen geven.

@JCJ; dank voor je openhartig verhaal over het geven van afgekolfde melk met aanvulling van kunstvoeding tijdens dagjes weg. Zo had ik het ook bedacht, althans, niet met kunstvoeding......maar dit lijkt mij ook een hele mooie optie.
    Ik kijk eerst maar of de bv überhaupt op gang komt en dan ga ik kijken hoe het kolven gaat middels een huurborstkolf.

Dank jullie wel voor het meedenken, de tips en de eigen verhalen!!

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even als toevoeging; flessenwarmers verhitten vaak te snel voor borstvoeding, of te plaatselijk, waardoor het bv aan de buitenkant van de fles te heet wordt en de voedingswaarde verloren gaat. Daarom worden andere manieren van verwarmen aangeraden voor borstvoeding, zoals even onder een warme (niet hete) kraan houden terwijl je rustig de fles draait/zwenkt) of dus op kamertemperatuur, of zelfs koud.

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb de Avent thermal bottle om de fles au bain marie in op te wormen. Duurt precies 2,5 minuut. Ideaal!
    Zeker voor onderweg of een dagje stadten.
    Ik heb altijd een flesje Avian en een poedertorentje in m'n tas.
    Flesje klaarmaken met koud water, de fles in de thermos, deksel erop en 2 minuten wachten: klaar!

Afgekolfde melk kan je er ook perfect in opwarmen. Dan ben je helemaal snel klaar. Ik heb hem voor €30 gekocht.

De medela fles past er in ieder geval in.

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wauw, mooi systeem zeg!

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik denk dat dit wel m'n allerbeste koop is.
    Zo'n accuverwarmer leek me zo'n gedoe. Ik hou er van om veel te wandelen met de kleine. Dan is zoiets ideaal in de luiertas. Dan ben je ook nergens aan gebonden.

Ik kan hem iedereen aanraden

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Nahla, dank je voor je tip! Het klinkt heel goed. Weet je nog waar je 'm gekocht hebt? Ik ben namelijk informatie aan het zoeken op internet, maar ik kom alleen op Engelstalige sites uit.

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #17 Nahla2013, 28 jul 2014
    Laatst bewerkt: 28 jul 2014
    Ik heb hem bij Babywalz gekocht.
    PHILIPS AVENT Flesverwarmer violet/wit - online bestellen!- babywalz

Ik heb hem ook nergens anders kunnen vinden.

Babywalz heeft trouwens ook hele mooie blauwe of roze Natural flessen.
    Elke keer als ik m'n dochtertje in het openbaar d'r flesje geef, komt er wel een vrouw naar me toe om te vragen waar ik ze vandaan heb.

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  19. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Ik lees even mee....
    Kunnen daar ook potjes in worden opgewarmd nahla of niet?

20. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Ja dat kan! Dat doe ik ook heel vaak.
    Zelfgemaakte eten gaat ook.

Deel Deze Pagina