Hier volgens de kraamzorg onzin en geldverspilling.. behalve als je kindje een buikslaper blijkt te zijn.. anders volstrekt overbodig zei ze.. (gister intake gehad)
gekocht omdat het me een fijn gevoel gaf nu gebruik ik hem meer om de boel schoon te houden, als ze dan eens spuugt gooi ik die aerosleep in de was, en heb ik het matrasje nog lekker fris. ideaal! ik zeg kopen ook handig als je naar een vakantie park gaat, die bedjes zijn vaak vies, aerosleepje erop en je kindje heeft een schoon ondergrond. vind het een fijner idee dan alleen een onderlaken, dan ligt je kind nog boven andermans spuug/plas
Hey meiden, Bij het eerste telefonische contact met de kraamzorginstelling hebben ze gelijk gezegd dat ik geen Aerosleep matrasje mocht kopen, want dat zouden ze gelijk uit het bedje halen. Ze hadden er slechte ervaringen mee, ze had het over een probleem met warme kruiken, maar weet het niet precies meer.
Pardon een kraamzorginstelling mag je niks verbieden te kopen of te gebruiken. Ze mogen advies geven hoe hun erover denken maar als jij beslist dat je het wel wil gebruiken dan maken ze daar een notitie van in je kraamdagboek maar dan moeten ze hem gewoon gebruiken. Zou niet gekker moeten worden.
Om precies deze redenen hebben wij hem gekocht. Als je de bijbehorende lakentjes niet fijn vindt, kun je er natuurlijk ook gewoon een katoenen of jersey hoeslaken overheen doen. Dat ligt idd wat zachter. En als je op vakantie een bedje van een hotel of huisje gebruikt zou ik het idd ook een fijn en schoon idee vinden. Maar dat is hier niet van toepassing want wij nemen altijd ons eigen campingbedje mee. Ons zoontje heeft toevallig afgelopen week flink liggen spugen (buikgriep) Wat was ik toen weer blij met de Aerosleep: geen vies matras!
Wij hebben de Aerosleep niet. De reden dat wij de Aerosleep niet hebben is dat wij zo'n Angelcare matje hebben, wat bewegingen detecteert. Daarbij wordt aangegeven dat het niet werkt met de Aerosleep. Nu is de Angelcare net zo 'bewezen' als de Aerosleep als het gaat om het voorkomen van wiegendood , maar de Angelcare sprak mij meer aan (zeker omdat er in de familie van mijn vriend een baby plots overleden is, wat helemaal niets met verstikking te maken had).