Aerosleep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door NikkiF, 30 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo Ilja !

    Tijdens het intake-gesprek met het kraambureau vertelde de kraamverzorgster dat wanneer er een aerosleep in het bedje zou liggen, de kraamverzorgster dit meteen eruit zou halen.

    De reden was omdat het overbodig zou zijn. Ze vertelde me dat kindjes altijd op hun rug moeten slapen en wanneer ze op hun buik kunnen rollen (en dus met het mondje op het matras kunnen komen) ze ook sterk genoeg zijn om hun hoofdje opzij te draaien. Daarom wilden zij geen aerosleep in de bedjes.

    Mijn man en ik zijn ervan overtuigd dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn en we hebben zelf een veiliger gevoel als de aerosleep wel in het bedje ligt als ons kleintje er straks is. Ook is de aerosleep naar ons idee erg hygienisch omdat je het op 60 graden kunt wassen mocht het kindje eens spugen of een luier lekken.

    Wat is jouw mening hierover ?

    Alvast bedankt !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Helaas voor jou weet ik hier geen antwoord op. Ik ken de aerosleepers niet. Misschien weten de verloskundigen hier meer raad mee.

    De reden van de kraamverzorgster daar kan ik me wel in vinden. Meestal slapen de baby's de eerste weken op hun zij in wisselligging. Zodra de kleine neiging heeft om te gaan draaien laat je ze op de rug slapen.

    Als jullie als ouders er een fijn en vertrouwd gevoel bij hebben zou ik zeker zeggen volg je eigen gevoel. Maar zoals ik al eerder zei, ik ken ze niet dus ik weet ook niets van de veiligheid af.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina