Hoi Allemaal, Ik zit zo te twijfelen over een wiegje!! Een hoge op wieltjes? Een lage schommel wieg? Een mand op pootjes? Een hangwieg voor aan het plafond? Ik vond ...dacht ik.... een lage erg praktisch omdat je dan zo hup vanuit je bed het wiegje in kan kijken, baby kan pakken, en niet eerst moest opstaan om erin te kunnen kijken of de baby te kunnen pakken. Maar goed een lage is weer niet praktisch met bukken en blabla... Dus mijn vraag...waar moet ik op letten bij een wieg? Wat is een praktische goede wieg? Alle wieg ervaringen en tips zijn welkom, ik ben er totaal clueless in!!!!
Je moet gewoon kijken naar wat veilig is, wat op jullie kamer past en wat jij mooi vindt. Wij hadden een lage (familie)wieg en die was perfect. Als ik er een had moeten kopen had ik een mozesmandje gekocht. Die zijn superschattig en klein, geven een lekker geborgengevoel aan de kleine uk.
Wij hebben een Leander hangwieg gekocht. Dit omdat we nog twijfelden om de wieg overdag in de woonkamer te zetten en 's nachts in onze slaapkamer. Nu gaan we ze gewoon in de slaapkamer laten hangen. Wij hebben ze met de driepoot gekocht omdat we in een huurappartement wonen. Ik vind het ook super dat je de touwen kan aanpassen waardoor je het mandje op hoogte van je bed kan hangen en dus vanuit je bed goed naar je kindje kan kijken en het er zo uitnemen. Ook vond ik het fijn dat het natuurlijke materialen zijn en dat de bewegingen van de wieg aangenaam zouden zijn voor je kindje. Lieve groetjes!
Wij hebben een lage wieg en dat is echt prima bevallen. Persoonlijk zou ik nooit een hoge wieg kopen. Bij een lage wieg kan je je kindje goed zien als je in bed ligt, en je kan je kindje er inderdaad vanuit je bed zo uit pakken. En het bukken, ik heb er geen last van gehad in ieder geval. Zo'n mandje is wel leuk voor de eerste maanden, maar niet meer veilig zodra je kindje beweeglijker wordt en net als Eva met 4 maanden aan de randen gaat hangen . Maar het ligt er maar net aan hoe lang je de wieg wil gebruiken. Wij wilden 'm zo'n 8-9 maanden gebruiken, maar met 6 maanden moest Eva eruit omdat ze op haar buik wilde slapen en in de wieg geen ruimte had om om te draaien en zich echt begon op te trekken aan de rand.
Wij hebben een rieten wieg en die stond in het ledikant op de hoogste stand. Ik kon dus niet vanuit bed naar 'm kijken maar heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan totdat ik het hier las. Dit keer doen we hetzelfde ik vond het voor tillen etc wel erg prettig.
Wij hebben dat wiegje dat op een ledikantje lijkt van de prenatal. Het staat naast ons bed en Evy ligt dus even hoog als wij. Ik kan zo de speen tussen de spijltjes weer terug geven, erg makkelijk. Als je een dichte of lage wieg hebt moet je tóch je bed uit "Nadeel" is dat hij niet heel erg mooi cq schattig is. Voordeel zie hierboven + goedkoop (let op de aanbieding, betaal maximaal 69,-!) + lekker lang, dus ze kunnen er lang in + volgens mij is het makkelijker over te gaan naar een ledikant want het enige verschil is de grootte (geen verschil tussen schommelen en niet schommelen) Succes!
Hier dus ook een lage, open wieg en ik kon ook makkelijk met mijn hand door de spijlen om mijn pink of de speen te geven. De eerste weken sliep ik vaak met mijn hand in de wieg omdat Eva wilde 'pinken' . En onze wieg is ook iets langer dan gemiddeld (90 cm), maar Eva moest er met 66 cm al uit . Hier wel een wieg die ook kan schommelen, maar nooit gebruikt. Overgang naar het ledikant ging ook prima.
Bij mijn dochtertje heb ik gelijk een ledikant gebruikt, maar achteraf had ik liever een wieg voor haar gehad, dus voor mijn zoontje is er een wiegje gekomen, de hangwieg van Kindekeklein en hij slaapt er echt heerlijk in! Je kunt hem zo afstellen als je zelf wilt, dus hoog of laag. Dat gewiebel vindt hij heerlijk, als hij huilerig is, geven we het wiegje een zetje en door dat gewiebel ontspant hij helemaal en gaat vaak weer lekker slapen.
Wij hadden een hang-sta wieg van kindekeklein, lekker groot. Handig om mee te nemen als je ergens gaat logeren. Als de bak van de wagen te klein is, past het bedje vaak nog wel. Af te stellen op de hoogte die jij fijn vind. Ik vond het verder ook ruimtelijk ogen, zeker met een klein kamertje is dat fijn. Omdat de vloer vrij blijft, lijkt de kamer wat minder vol Ze heeft er hier tot 6 maanden in gelegen, toen vond ik het tillen wat te zwaar worden. En tot 9 maanden hebben we hem op z'n pootjes gebruikt als we ergens heen gingen en daar bleven slapen.
Wij hebben deze bij de prenatal gekocht: Bekijk bijlage 47768 We hadden voor de oudste een familiewieg maar die had zijn beste tijd wel gehad, functioneerde niet meer. Dit wiegje vinden we mooi en hij is smal, kan makkelijk naast ons bed. Ik kan er vanuit bed inkijken en hij is niet te laag. Er was ook nog een hele lage wieg maar ik ben dan steeds bang dat ik de dekens over de wieg heen gooi in mijn slaap Wieg was nu trouwens in de aanbieding, vandaar dat we hem nu al hebben gekocht.