mijn kleine meid is nu 3 weken oud maar is de laatste dagen heel erg onrustig bijna altijd zodra ik haar maar neerleg in haar ledikant box of waar dan ook begint ze te huilen en begint heel druk te zwaaien met haar armpjes en beentjes als ik haar bij me neem word ze meestal weer rustig ik heb al van alles geprobeert ik laat haar ook eerst even huilen maar dat gaat al snel over in krijsen nu heb ik dus ergens iets gelezen over overstrekken,weet er voor de rest weinig vanaf, nu zit ik te denken of ze dat misschien heeft want wat ze vaak doet is een soort van haar hoofdje naar achter strekken/draaien kan het niet zo goed uitleggen als ze dat doet maakt ze er ook een raar geluid bij en trekt een beetje een raar gezicht. mijn vraag zijn hier dus mensen die mij meer kunnen vertellen over overstrekken?
Overstrekken is idd het hoofd naar achter gooien, zich een plank maken, veel huilen (en hier deed ze erg armen maaien en beentjes schoppen erbij) Het kan meerdere dingen zijn, als het echt overstrekken is wat je dochter doet. Hier was het verborgen reflux (ruikt ze zuur uit haar mondje, maakt ze veel slik en rochel geluiden in haar slaap?) en KISS Na behandeling bij chiropractor was het overstrekken echt vele malen minder hier... Hier werd ze niet rustig als ik haar bij me nam, dan bleef ze overstrekken en huilen/krijsen en maaien en schoppen. Pas na de eerste behandeling bij de chiropractor liet ze zich troosten. Maar goed vind het dus lastig om te beoordelen of je dochter overstrekt, dat is iets wat ik dan echt moet zien voordat ik het zo durf te noemen...
bedankt voor je antwoord ze maakt inderdaad weleens slik en rochel geluiden. ze heeft ook heel vaak dat ze ineens een soort stuipjes heeft met haar armpjes en beentjes in haar slaap daar schrikt ze ook vaak wakker van ik heb haar al geprobeert intebakeren maar het helpt niet veel ze word meestal alleen nog maar drukker ervan en probeert zich los te wurmen met al haar kracht en is dan gelijk weer overstuur. ik weet ook niet wat ik er precies van moet denken vind het zelf moeilijk om te beoordelen ik ga maandag wel even naar het consultatiebureau inloopspreekuur met haar
hier ook gehad, was het kiss syndroom. Een manueel therapeut of een ostheopaat kan ook wonderen verrichten. Kan geen kwaad om even langs te gaan. succes!!
dankjewel ja als het zo is dat ze het heeft dan zal ik ook zeker naar een manueel therapeut of ostheopaat gaan
dat weet je eigenlijk pas als je daar geweest bent. Ik ging naar de manueel therapeut omdat ze ergens last van had, en ze huilde veel en ik kon maar niet bedenken wat. Het kan ook zo zijn dat er wat anders dwars zit of dat ergens een blokkade is. Dan hoeft t niet t kiss te zijn. Hij/zij onderzoekt je kindje helemaal waardoor ze je kunnen vertellen hoe en wat.
ik zou even contact opnemen met je ha, die kan je dan doorsturen naar een ka. dat is de enige die eventuele reflux kan vaststellen. ik zou er niet te lang mee wachten want als dat het is doet dat heel zeer bij zo`n kleintje, met medicijnen is het vaak een stuk makkelijker en minder pijnlijk. bij mijn dochter kwamen ze er pas na 7 weken achter helaas.
Hier ook een overstrekkend kindje! Heeft bij haar met het Reflux te maken en overprikkelbaar zijn! Ze wil alles zien en alles meemaken maar kan het (mede door iet wat eerder geboren te zijn en onrustige start) niet goed verwerken! Nu ik haar extra rust geeft en extra streng ben op drukke omgevingen en het uit handen geven gaat het steeds een beetje beter! Idd even navragen en op internet is er ook wel het e.e.a. over te vinden. suc6!