ik wil graag gaan shoppen zodra we het weten wat het geslacht is van de kleine ( misschien weten we het morgen ) Maar welk maatje moet ik dan kopen ? Ik hoor namelijk dat sommige baby,s meteen maatje 62 aanmoeten ? Mijn man en ik zijn allebei niet van de magerste maar nu hoor ik van mensen dat dit helemaal niks wel zeggen. Dus wat moet ik nou ?
De meeste kindjes kunnen nog wel vaak even maat 56 aan, maar inderdaad veel kindjes tegenwoordig gaan meteen in maat 62, ik zorg dat ik van beiden wat heb, maar zeker niet te veel van 56, 62 kan je altijd nog wat dingen oprollen of iets dergelijks (mouwen en pijpen) maar iets langer maken gaat niet zo makkelijk
Ik had ervoor gezorgd dat ik de maten 50,56 en 62 zeker in huis had. Van 50 had ik niet zo veel gekocht maar ben ik gewoon bij gaan kopen omdat Elena te vroeg is geboren.(maatje 50 was nog veel te groot )Ze heeft tot haar 2 maand maatje 50 aan gehad. Je kan op voorhand niet echt weten hoe groot/zwaar je kindje gaat zijn Gewoon een paar stuks van iedere maat en dan kan je nog zien en gaan bijkopen
Mijn Tedje was mooi op tijd 39w3d maar ook hij heeft de eerste 2 maanden maat 50 aangehad. Je kan het beste als je tegen het einde loopt aan de vk vragen hoe groot zij het kindje schat. Bij mij werd meteen gezegd dat hij niet zo groot zou zijn. Dat klopte dus! Maar het is bij iedereen verschillend.
de kans op maatje 62 direct na de geboorte is vrij klein. Mijn dochter heeft na de geboorte een paar daagjes 56 aangehad en daarna over op 62, maar zij zat dan ook in de boven-boven lijn. 2% van de kindjes zit op of boven die lijn na de geboorte. Dus ik zou zeker maat 56 niet vergeten
De maat is (ongeveer) gelijk aan de lengte van je kindje. Ik heb nog nooit gehoord van baby's die bij de geboorte al 62 cm waren. Volgens mij is zelfs 55 cm uitzonderlijk. Maat 56 is dus goed. Misschien in het begin maat 50. Hou er wel rekening mee dat de ene maat 56 de andere niet is! Van de Hema valt kleiner dan H&M en Prenatal bijvoorbeeld.
mijn zoontje is geboren met 42 weken en was 50 cm en 4200 gram en heeft de eerste week denk ik maat 50 aangehad daarna een maandje maat 56 ik heb ook nog nooit gehoord van babies die meteen in maat 62 zitten
Hier hetzelfde: meteen maat 62 komt zelden voor. Jarissa heeft een tijdje maat 50 aangehad (had 2 pakjes maat 50) en een hele tijd maat 56.
Hier met 9 maanden nog steeds sommige dingen in maat 56 (van prenatal, dat wel EN rokjes die dus korter mogen vallen) Maar wij hebben dan ook een fijn poppetje dat heel lang maatje 50 heeft gedragen!
Mijn man had toen ik net zwanger was een pakje maat 50 gekocht voor Joey... Hij MOEST en ZOU het aan direct na zijn geboorte, maar hij moest er nog net niet in geperst worden. Hij heeft het alleen na zijn geboorte aangehad, daarna nooit meer. Maat 56 heeft hij maximaal 2-3 maanden aangehad. Joey was bij geboorte 4200 gram.
Ik weet alleen maar kindjes die vrijwel meteen 62 aankonden, net zoals mijn zoontje die dus bij de geboorte 55 cm was, net zoals beide kinderen van mijn schoonzusje, beide kinderen van vrienden van ons etcetc, dus er zijn toch zat kindjes lijkt me die dus maar heel kort maat 56 aanhadden en dus ook veelal maat 62 aanhadden dus zo heel uitzonderlijk is het nu ook weer niet
Hoi Ja dit kan zeker kloppen want het kindje van een achternicht van mijn moeder heeft ook meteen maatje 62 aan geregen maatje 56 paste de kleine niet eens in. En nog meer kindjes die we kennen hadden dit probleem. Dus ben eens benieuwd hoe en wat en inderdaad dit komt wel vaker voor
Mijn dochter was 4100 gram en 55 cm en die heeft 1 dag maatje 50 aangehad. Ze leek wel een worstje! Daarna hebben we haar snel maatje 56 aangedaan! Mijn zoon was maar 6 pond maar was heel lang. Die kon de pakjes maat 50 niet aan omdat z'n benen te lang waren! Toen maar maat 56 met een beetje 'hoog water'. Dit keer heb ik aardig wat mt. 56 in huis en geen pakjes met 'voetjes' erin! Eens kijken hoe het dit keer gaat! Elke keer doe ik wel wat 'fout'...
Hoi Lucie denk dat iedereen dit wel heeft en iedereen maakt fouten en wil het beste voor zijn kindje. ik weet ook niet wat ik nu voor maten moet aanschaffen maar denk dat ik gewoon twee pakjes koop in maat 50 en een 4 pakjes maat 56 ofzo en de rest gewoon 62. want het is ook nog eens zo dat je veel pakjes zult krijgen van kraamvisite enzo. groetjes nancy
En anders is er snel genoeg bijgekocht hoor, door manlief, je ouders of gewoon zelf via internet, dus wat dat betreft komt dat ook wel weer helemaal goed
Ik heb nog helemaal niks zelf gekocht en al ontzettend veel gekregen! Volgens mij ben ik het 1e jaar voorzien
ik heb wel van alles wat gekocht, want het valt van te voren niet in te schatten en het is toch ontzettend leuk om te kopen haha. Mijn zusje heeft ook nooit maat 56 aan gehad, ze was al 56 cm bij de geboorte! nu 1.86, dus het kan wel, direct in 62. groetjes suus!
merlijn begint nu uit maatje 50 te groeien. dus we dragen nu 56 of 62. zijn voetjes zijn groter. heb meer moeite om goede sokjes te vinden. die worden steeds uitgetrappeld . en idd maat x van winkel x is anders dan maat x van winkel y