Wat is verstandig?(luiers)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door echtniet27, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoi,

Op dit moment heb ik 4 pakken newborn maat 1 van pampers.
    En 3 pakken newborn maat 2 van pampers.

Mijn vraag is dit genoeg en moet ik het eerst even aankijken of kan ik nog bijkopen?

Kreeg namelijk een hele goede aanbieding voor deze luiers. Maar weet niet zo goed of het verstandig is nog meer te kopen. En om dan van beide nog wat te kopen of b.v. alleen maat 2.

Ik hoor graag jullie advies.

groetjes.

2. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou even wachten. Mijn zoontje heeft van maat 1 maar 2,5 pak gebruikt en van maat 2 ook maar 2,5 midpakken. Hij zit nu al wel een poos in maat 3. Hij woog 3950 bij geboorte.

3. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    En voor 19/12 hebben ze echt nog wel weer een goede aanbieding. Want deze dagaanbieding van kruidvat heb ik in 3 maanden al wel 4 keer gehad.

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    GEEN luiers vooraf kopen, je krijgt een pakje 1 bij de prenatal doos en ik koop zelf een pakje 2 van pampers (en 1 van de kruidvat)(omdat mijn kids vaak al geen 1 meer passen bij geboorte) en meer koop ik niet want mijn zoon kon tegen niets anders dan pampers en mijn dochter kon helemaal niet tegen pampers (rode uitslag e.d.) dus ik kijk eerst naar wat ons kindje nodig heeft en waar het tegen kan en dan pas koop ik meer luiers.

5. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Duidelijk. Niet kopen dus. Dan houdt ik het bij wat ik nu heb.

Dank je wel voor jullie reacties.

6. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik ga ze vanmiddag wel halen. Dochter is nu een week oud, en heb nu anderhalf pak opgebruikt. Heb nog een pak maat een liggen, daarna maat twee. Maar die luiers zijn echt nog te groot. Ze woog 3775 gram bij de geboorte, en woog gisteren 3600 gram.

7. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb in eerste instantie een klein pakje newborn van het kruidvat gehaald. Ik ben van plan om kleine pakjes van andere merken te gaan halen om te zien welke het beste bevalt. Het heeft geen zin om dik in te slaan van een bepaalde aanbieding als uiteindelijk blijkt dat je kindje er helemaal niet tegen kan.

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    wisselen van merk kan juist voor luieruitslag zorgen, omdat er steeds weer andere stofjes inzitten die irriteren.

Het is wel handig om niet teveel van 1 merk in te slaan, want als ze net niet daartegen kunnen is het wel zonde van al die luiers.

Echt gaan testen met verschillende merken zou ik pas proberen als ze wat groter zijn.

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Mijn ervaring is dat je ongeveer 6 pakken maat 1 en 6 pakken maat 2 nodig hebt (pampers). Degene die 1 pak kruidvat heeft gehaald, is het het pakje met 20 stuks erin? Daar doe je dus ongeveer 2,5 dagen mee, zou zelf niet aan moeten denken om dan al op een luiersjacht te gaan.

10. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ja het is idd de kleine verpakking van 20 luiers. Maar ik hoef niet zo snel op luierjacht te gaan hoor. Pappamuis en Omamuis doen eerst de boodschapjes voor ons, en als de kruidvatluiers blijken te lekken wil ik niet een voorraad voor weken hebben.

11. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou echt niet veel in het voren halen, zeker geen maat 1. Wij hadden de pakken uit de dozen, dus klein pakje pampers en klein kruidvat. En 3 pakken new Born maat 2. Was ook blij dat we niet meer maat 1 hadden gekocht, want ze pastte meteen in maat 2. 4225 gram bij geboorte.

Het is snel bijgehaald, meestal genoeg mensen in je omgeving die iets voor je willen doen.

12. Blogmama

Blogmama Actief lid

5 sep 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    Ik zou niet meer luiers kopen.

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Oh wat lief van oma en pappamuis! :) Met kruidvatluiers geef ik je groot gelijk, ik vond ze niks, veel te stug. Maar ik had ze toen gratis gehaald en met een beetje gemopper omgeruild voor een grotere maat en ook voor babyvoeding. Kruidvat eigen merk kan je altijd terugbrengen/ruilen ook zonder bon. Pampers kan je meestal ook probleemloos ruilen voor een maatje groter, ik doe het bij de Etos.

14. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Aankoopbonnen goed bewaren. Kruidvat en etos doen niet moeilijk met ruilen als je een verkeerde maat hebt

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Handig zo'n opa en oma muis :)

Ik heb nu dat pak net binnen van de blije doos en ik ga 1 gewoon pak bij halen denk ik. Dan kijk ik daarna wel. Net al billendoekjes. Heb nu een proefpakket van Zwitzal. Ga die eerst wel proberen.

16. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    zou niet teveel kopen het is nl bij elke baby verschillend wat hij/zij past en hoelang in welke maat. bij mijn dochter de eerst weken zelfs maatje 0 gebruikt ( bijgekocht want had alleen maatje 1 en die was te groot) ze was dan ook klein met 2560 gram en 45 cm. toen best lang maatje 1 gebruikt en nu sinds een week of 3 maatje 2 ( ze is nu bijna 4 maand oud)

17. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hier heeft ze 9 weken (!) in maat 1 gezeten, maar ze woog dan ook maar 3100 gram bij geboorte

18. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Kruidvat eigen merk mag je altijd omruilen tegen een andere maat, hiervan kan je dus lekker inslaan bij acties.

Pampers mag je bij het kruidvat ook omruilen tegen een andere maat!

19. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik heb echt pakken geloof wel 8 of 9 maat 1 gebruikt...

Maar hij was maar 2800 gram.... ( heeft ook nog 3 weken maat 44 gedragen, en dat met een week overtijd,....)

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik denk dat je genoeg hebt. Je weet nog niet hoe hard je kindje gaat groeien natuurlijk. Maat 1 gaat van 2,5 tot 5 kilo en maat 2 van 3 tot 6 kilo. Het overlapt elkaar dus een heel stuk dus het is niet dat het van de ene op de andere dag niet meer past hoor.

Ik heb behoorlijk wat in voorraad gekocht toen ik nog zwanger was. Ben uit gegaan van de groeilijn van mijn dochter (nadat de echo's overeen kwamen qua groei en geschatte gewicht) en moet zeggen dat dat super klopt achteraf.

Had op voorhand een pak of 5 maat 1 (incl gratis pakken, al heb ik de kruidvat ongebruikt weggegooid, ellendige dingen) en een pak of 5 maat 2. Maat 2 is nu bijna op en ze gaat naar de 6 kilo (gaan tot 6 kilo al heeft ze snachts al maat 3 aan als ze er echt 12 uur mee doet).

Heb ook een pak of 7 maat 3 op voorraad liggen dus voorlopig kunnen we nog vooruit ;). Allemaal gekocht toen de oude verpakkingen er uit gingen én met LIHL bonnen dus 60-70% korting ;)

Deel Deze Pagina