Aerosleep

Discussion in 'De babyuitzet' started by Joanne92, Jan 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Ik heb in een babywinkel een uitleg gehad over earosleep matrasje.
    Zo een topmatras dat zou helpen tegen wiegendood en lekken etc
    De een vond het onzin de ander weer een heel veilig gevoel.
    Ik twijfelde en nu is mijn vraag wat zijn jullie ervaringen ermee en hopelijk zet dat de doorslag :)

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Ik vond het een fijn ding, de topper dan. Ik had een gewoon matras. We hadden een spuger, dus zonder de Aerosleep hadden we na 1 week al een nieuw matrasje kunnen halen.

3. SaraK

SaraK Lid

Jan 18, 2015
    36
    0
    0
    Midden-Nederland
    Wij hebben de variant op Aerosleep gehad, de Airgo Safe.

Bevalt super! Gebruiken m nu niet meer, mijn dochter is nu 16 maanden. Maar inmiddels zwanger van de tweede en gaan het zeker weer gebruiken. Gaf mij toch een iets geruster gevoel.

Succes met beslissen!

4. Myself82

Myself82 Actief lid

Feb 27, 2012
    336
    0
    0
    Volledig eens en het zakt ook het matrasje in en ligt je kind dus niet in spuug. Bescherming van je matras en mij gaf het ook een fijn gevoel maar dat is persoonlijk.

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik heb ook de aerosleep topper en een gewoon matras. Bevalt super goed! Veilig idee en zeker goed tegen spugen. Matras is nog als nieuw hierdoor.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ideaal als je een spugertje hebt of bij doorlekkende luiers. Onze dochter was een spugertje en had het altijd warm, dus voor haar heel fijn zo'n ding, hup in de was en weer lekker schoon. Scheelt je een smerig matras.

Margha likes this.
  7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,054
    2,554
    113
    Limburg
    Hier ook lang gebruikt omdat R. een spugertje was.
    Bij nummer 2 leg ik m er pas op als dat ook een spugertje blijkt te zijn, anders niet.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik vind het geldklopperij en schijnveiligheid. stichting wiegendood raad die dingen af omdat het totaal niet bewezen is dat het tegen wiegendood helpt. men weet nog steeds niet wat wiegendood is. is een onverklaarbare dood. hoe kan een matrasje dat dan voorkomen....

er word vaak beweert dat aerosleep het stikken in een matrasje voorkomt. dat je je kleintje hier gerust op zn buik op kan leggen. stikken word ook vaak in 1 adem genoemt met wiegendood. stikken heeft niks met wiegendood te maken en een kindje wat met de neus in een matrasje terecht komt, kan gewoon doorademen. zal echt niet stikken. en een baby heeft een aangeboren reflex om zn hoofdje te draaien als het geen lucht zou krijgen. verder is het dus schijnveiligheid. mensen vertrouwen teveel op een matrasje. want, het voorkomt wiegendood, stikken enz.
    hierdoor gaan ze minder bij hun kleine kijken en DAT is juist gevaarlijk.

ze beweren dat het icm een heet water kruikje veiliger is dan met een gewone matras omdat het water het matrasje/topper in zakt. dit is dus bullshit en is ook al bewezen. het is juist andersom. er zit in de aerosleep een soort laagje en hierdoor loopt het water niet snel weg. als een kruik zou lekken dan blijft het water er dus langer opstaan en je kindje ligt dan dus ook langer in het hete water. als een kruik bij een gewone matras open gaat dan trekt het water direkt het matras in. het trekt via het matras wel naar je kindje maar tegen die tijd dat het daar aan komt is het water al sterk afgekoelt.

veel kraambureaus raden hem af en willen er zelfs niet mee werken. door de open struktuur zou er veel warmte verloren gaan dus kindjes hebben het sneller koud.

er word vaak genoemd dat het matrasje schoon blijft, je het makkelijk verschoont enz.
    echt, een goede molton a 6 euro werkt net zo goed.
    ik gebruik nu het matrasje van de eerste, ook voor de tweede en het matrasje is nog hagelwit en schoon. en er heeft al heel wat gelekt. uit beide kanten;)
    je trekt de molton eraf en je legt er een schone op. klaar.
    met een aerosleep zal je er 2 of meer moeten hebben anders heeft het nog geen nut. dan gooi je hem in de was omdat hij vies is en dan zal je er toch wat anders op moeten leggen. je topper ligt immers in de was.

het is ook helemaal niet nodig om een duur matras te kopen. sowieso niet. ook geen gewoon matras. die kleintjes wegen nauwelijks wat en hebben dus weinig ondersteuning nodig. het matrasje van ikea en de fenne/fenna van de leenbakker van rond de 40 euro zijn als beste uit de testen gekomen.

9. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Bedankt voor je post Damay.
    Heel verhelderend.

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Schijnveiligheid of niet, maar met mijn spuger had mijn matras het niet overleefd zonder Aerosleep topper. Je spoelt hem af, even op de verwarming, droog. Duurt een kwartier. Je hoeft er dus zeker geen twee.

Die sensormatjes zijn trouwens ook 'schijnveiligheid', maar zonder dat ding had ik geen leven gehad. En ik ging zeker niet minder kijken, maar ik zat tussendoor wel rustiger op de bank.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    hier ook een spugers en matrasje is nu met de 2e ronde bezig. met een molton:)
    molton, matrashoes een dubbel gevouwen hydrofiel. dat houd een hoop spuug tegen hoor. desnoods voor de zekerheid een badlaken tussen molton en matras als extra bescherming. maar hier dus nog een mooi matras.

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    1 aerosleep. Even afspoelen, drogen, klaar. Onmisbaar? Nee. Retemakkelijk? Ja.

De onze gaf overigens een aantal keer per dag een complete voeding terug, meestal in bed. Je hebt spugers en spugers.

13. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

Sep 29, 2012
    477
    235
    43
    Hier ook een aerosleep. Aangeschaft voor het 'veilige' gevoel. Dl spuugt niet dus daar hebben we geen last van.
    Qua kosten valt het ook wel mee. Bij babydump hebben ze vaak aanbiedingen. Uiteindelijk hebben wij 60 euro betaald voor matras + topdekmatras!

14. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    tja, ik blijf erbij, ik zie de meerwaarde er niet van in ten opzichte van een molton. molton eraf, schone erop en klaar. 2 minuten werk en je hebt er meerdere dus altijd een schone. en als je kleine snachts bedje onderkotst dan ga jij zitten wachten tot die aerosleep droog is? je moet dan in de tussentijd alsnog wat anders om je matrasje doen om het te beschermen. meer werk dan even een molton verschonen.

en eerlijk? ik heb liever dat mn ondergekotste molton met de was mee gaat dan "even afspoelen en drogen". juk:)

15. Sax

Sax Bekend lid

Jan 22, 2013
    987
    0
    0
    Ik heb ook Aerosleep aangeschaft bij de geboorte van onze zoon. Totaal beinvloed door de medewerkers van babyzaak, en als versbakken jonge ouder stel vonden we dat we van alles het beste moesten nemen voor zoonlief.

Nou, ik zou het dus niet meer kopen. Enorm duur. En over de extra veiligheid valt echt te twisten.....
    Plus wat ik nog een nadeel vond: het ruitjespatroon in zoonliefs gezichtje na een slaapje.

Ben trouwens enorm op zoek naar molton wieglakentjes!!! Waar te koop dames die ze gebruiken? :) Kan ze niet vinden bij bijvoorbeeld de Hema!

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Eerlijk? Ik smijt graag geld over de balk en leg mijn kind nou eenmaal het liefst in een smerig bed. :D Ieder zijn ding.

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Da's raar, je kind slaapt toch op de rug?

18. Sax

Sax Bekend lid

Jan 22, 2013
    987
    0
    0
    Mijn kind sliep (en slaapt) altijd met zijn hoofdje opzij. Dus op zijn wangetje zag ik zeer regelmatig een ruitjespatroon van het hoeslakentje. Niet dat dat zo heel erg was, want het trok ook weer weg zodra hij wakker was, maar ik vond het wel een nadeeltje.

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Ik heb het echt nooit gehad.

20. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik heb er een gekregen en gebruik hem dus ook.
    Hij bevalt hier goed bij lek en spuugongelukjes. Maar ik zou hem zelf nooit gekocht hebben. Die ruitjes in het gezicht herken ik wel, mn zoontje heeft het (nog) niet, maar mn dochter had het wel altijd.

Allebei de kids hebben eerst in de wieg op onze slaapkamer gelegen en in de wieg hebben we er geen een. Dus met die kruiken was bij ons niet aan de orde.

Share This Page