afgevallen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door noralien, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo Miriam of Japke,

Ik ben nu 11 wkn en 4 dgn zwanger en kwam er vanmorgen achter dat ik in drie weken tijd ruim 3 kilo ben afgevallen. Is dat een probleem?
    Ik ben van mezelf zwaar, dus voor mij is het geen probleem, maar kan het voor het kindje kwaad?
    Ik heb tijdens de hele zwangerschap nog niet gespuugd. Ben wel vaker misselijk, maar dan is dat meer van de honger. Ik eet gewoon drie keer per dag maar zit snel vol. Eet dus maar kleine(re) portie's. Mijn buik is wel (vooral 's avonds) dikker en mijn gewone broeken passen dan ook niet meer.
    We zijn een week in Cuba geweest. Daar was het eten echt heel erg slecht en heb daar te weinig gegeten. Het verbaasde me dan ook niet dat ik daar een kilo ben afgevallen. Maar de twee weken daarna ben ik dus nog 2 kilo afgevallen. Moet ik hier iets aan doen of is dit geen probleem?
    Ik hoop dat jullie mij hier een antwoord op kunnen geven.

Groetjes Noralien

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Noralien,

we hebben liever niet dat je expres afvalt in je zwangerschap. Maar als het gewoon gebeurt terwijl je wel goed eet en drinkt, dan is het geen probleem. Je kunt er dan ook niks aan doen.
    Dus je hoeft je er geen zorgen om te maken., Ik verwacht dat je nu je bijna 12 weken bent het afvallen wel zal stoppen en dat je langzaam wat zal aankomen.
    Blijf in elk geval genoeg drinken, dat is heel belangrijk en eet voldoende groente en fruit.

Mirjam

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hoi Mirjam,

Oke, bedankt voor je antwoord.
    Groente en fruit eet ik wel genoeg. Fijn dat ik me in ieder geval geen zorgen hoef te maken.

Groetjes Noralien

Deel Deze Pagina