Af en toe bloed bij afscheiding en stukjes?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by kh82, Nov 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kh82

kh82 Bekend lid

Oct 15, 2012
    569
    0
    16
    Ik ben vandaag 6+1 week zwanger.
    Ik merk dat ik snel erg onzeker ben en hoewel de reacties van de vrouwen mij hier vaak al gerust stellen, merk ik dat ik het volgende niet los kan laten.

Ik heb erg veel last van lucht in mijn buik en weinig aandrang. Heb ook altijd wel een hele lichte buikpijn. Weet niet of dit hoort of dat dat door de lucht in mijn buik komt.

Ook de ontlasting zelf komt er niet zo simpel uit als voorheen, al drink ik CK Laxo.
    Ik moet wel een beetje druk zetten/ persen en dat veroorzaakt wel wat steekjes in mijn onderbuik.

Nu is het afgelopen week al 2x voorgekomen dat ik na de ontlasting (nog bij dezelfde toiletronde) wat ontlasting verlies welke licht roze is.
    Dan zit er weer een dag tussen waarbij alles normaal lijkt (daardoord word ik weer wat rustiger) en de dag daarna probeer ik weer een grote boodschap te doen en was 't weer zo. Volgens mij heb ik geen last van aambeien...

De ronde daarna moet ik dan plassen en zit er een heel donker (rood/ zwart?) (soms heel klein) stukje bij in de urine....

Ik heb 'pas' 21 nov. mijn intake bij de verloskundige, ben dan 8 weken en 4 dagen. Moet ik mij zorgen gaan maken, de VK bellen of hoort dit erbij?

Wat kan ik bij een intake verwachten? Hoor ik dan al een hartje?

Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi KH82,

het is heel normaal dat vrouwen als ze zwanger zijn wat last van hun stoelgang hebben. Door de druk die er ontstaat kan er een klein vaatje in je endeldarm sprngen en dit kan een beetje bloedverlies veroorzaken. Ook kun je inwendige aanmbeien ontwikkelen, die je dus niet kunt ien, maar ide wel wat sneller een beetje kunnen bloeden. Kan geen kwaad hoor, maar is wel lastig. ZOlang het vbv niet uit je vagina komt, hoef je je er echt niet druk om te maken. Wat ik wel zou doen is je vk bellen dat je een beetje onzeker wordt door het bloedvelries en wellicht kan ze een vroege echo voor je regelen. Want bij de intakecontrole laten ze het hartje nog niet horen. Tenzij ze een echo maken, kun je niet zien of alles goed lijkt. (ook bij een echo onder de 12 weken laat men vaak het hartje om veiligheidsredenen niet horen.). DUs probeer inderdaad je ontlasting soepel te houde, drink evt iets van Activia; dat zorgt wel echt goed voor je darmen en lucht in je darmen.

Groeten Brigitte

3. kh82

kh82 Bekend lid

Oct 15, 2012
    569
    0
    16
    Dank je we voor je reactie!
    Ik heb dus juist wel het idee dat het uit de vagina komt, het is roze in de afscheiding... DIe kleine donkere stukjes zijn ook normaal?

Bedankt voor je reactie. Ontzettend fijn dat jullie dit doen

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    oh, dat begreep ik niet. Nee, dan nog komt het vaak voor (gesprongen vaatje van de vaginawand of de baarmoedermond), maar je kunt nooit 100% garantie krijgen natuurlijk. De donkere stukjes zijn stukjes samengeklonterd bloed en daarom lijkt het zo donker. Nogmaals zegt niets, maar bel je vk maar gewoon even morgen of ze een vroege echo (7-8 weken) kan regelen, dan weet je het maar voorlopig.

groeten Brigitte

5. kh82

kh82 Bekend lid

Oct 15, 2012
    569
    0
    16
    Dank je wel voor je snelle reactie en tips.
    Ik zal morgen zeker even gaan bellen.

6. kh82

kh82 Bekend lid

Oct 15, 2012
    569
    0
    16
    Kreeg gisterenavond toch weer meer buikpijn en vandaag bij iedere toiletgang (zowel grote als kleine boodschap) bloed (lees roze afscheiding) bij afscheiding. Daarom zoals werd aangeraden VK gebeld en zij heeft een echo in het ziekenhuis geregeld.

Kon meteen een echo maken en daarop was net een heel klein (2mm) ukkietje te zien met kloppend hartje. Volgens echoscopiste zag alles eruit zoals moest en goed bloed in eierstokken of rondom vruchtzakje aangetroffen.

Kortom; goed nieuws. Kan ik dan nu ook wat geruster zijn of kan dit alsnog voortekenen zijn van een MK voor de komende dagen?Want waar dat bloed dan vandaan komt was niet echt duidelijk.

Moet ik dit nu zelf nog terugkoppelen naar de verloskundige? Wordt zij automatisch op de hoogte gebracht of laat ik pas weer van mij horen op de geplande intake over 2 weken.

Wat is gebruikelijk/ wenselijk?

Share This Page