Af en toe een slok alcohol?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sammie1, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Af en toe een slok alcohol kan wel of geen kwaad?

1. Ja

2. Nee

3. Geen idee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bayeux12

Bayeux12 Actief lid

11 dec 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink niks, heb een keer het FAS syndroom op tv gezien en dat heeft me echt afgeschrikt. Heb overigens wel 1x een slok rode wijn genomen en dat smaakte me ook totaal niet. Ik begin het nu wel te missen tijdens etentjes etc, maar nog even geduld.

2. Bayeux12

Bayeux12 Actief lid

11 dec 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde, de dag voor ik er achterkwam (5 mei) zijn er wel wat wijntjes door gegaan met bevrijdingsfestival. Je hebt echter geen bloedband met de baby tot 5 weken heeft de vk mij verteld.

3. Pluk14

Pluk14 Actief lid

4 sep 2013
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alcohol is uberhaupt niet goed voor je. Dus waarom zou je alcohol nuttigen als er een wezentje in je groeit..? Ik houd echt van een roseetje, maar zal de komende maanden geen druppel alcohol drinken. Nee, ook geen 'paar slokjes'. Die 9 maandjes kun je toch wel even zonder. Je kunt na de geboorte nog vaak genoeg alcohol drinken!

4. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Lol, wij hebben een bad/douche combi... dan zou ik gewoon 4,5 maand niet kunnen douchen haha

5. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Weet je wat het is, ze weten gewoon de ondergrens niet van het FAS. Dus zeggen ze uit voorzorg; geen alcohol tijdens de zwangerschap.
    Nu moet ik zeggen dat ik wel eens stoofpot maak (vaak met bier) en laatst er dus achter kwam dat niet alle alcohol verdampt tijdens het koken.. wist ik serieus niet toen ik zwanger was van mn dochter. Dus ja, toch enigzins alcohol genuttigd, al waren het minimale hoeveelheden.
    Ik vind het wel een soort ultieme paradox; je ruikt ontzettend goed, en ik houd enorm van goede wijn (bijv bij vis, of bij kaas). En dan mag je geen wijn! Dus laatst bij mn ouders eten, onwijs lekker eten, lekkere wijn erbij... Dus, zoals mn man zegt; 'je snuift alle alcohol eruit'. XD Ik ruik dan gewoon wel aan de wijn, heeeerlijk. Maja, niet drinken natuurlijk.

6. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    De eerste 12 weken heb ik niets gedronken. Vanaf dan mag ik van mezelf bij speciale gelegenheden wel een glaasje, maar dat mag zeker niet meer dan 1 keer per week.

Kan volgens mijn gyn ook helemaal geen kwaad.

Recente onderzoeken hebben trouwens uitgewezen dat licht alcoholgebruik tijdens de zwangerschap zorgt voor mijn gedragsproblemen bij kinderen.

Dus ik voel me niet schuldig.

En het is niet dat ik het teveel gevraagd vind van het niet te doen, want ik drink op zich bijna nooit. Kan gerust leven zonder alcohol, maar vind het niet nodig om het te laten. Op vlak van eten ben ik wel heel strikt omdat dat in mijn ogen wel risico inhoudt, net als het contact met mijn dochter ivm cmv.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Je bent toch best tegenstrijdig eigenlijk?
    Je zegt zelf dat het gedragsproblemen geeft maar toch drink je, je kan het laten maar vindt dat niet nodig.

Maar eten wat niet mag laat je wel staan.... Beetje gek eigenlijk en tegenstrijdig

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit dus. Naar mijn idee hang je wel erg aan de alcohol als je er nog niet eens 9 maanden zonder kunt.

En kun je je blijkbaar zonder een paar slokjes alcohol niet eens vermaken tijdens een etentje of feestje tijdens je zwangerschap.
    Want waarom zou je uberhaupt die paar slokjes nemen? Omdat je het lekker vindt? (maar filet americain is ook lekker en dat laten de meeste mensen juist wel staan tijdens de zwangerschap).
    Omdat je zonder alcohol niet gezellig bent?
    Of gaat het echt om de alcohol zelf?

Ik lust zelf ook wel graag een glas wijn of port. Maar tijdens mijn zwangerschappen en borstvoedingsperiodes dronk en drink ik geen druppel.

9. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Geen druppel alcohol

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Fuck! Wilde stemmen dat het niet kan, alcohol als je zwanger bent maar heb verkeerd gestemd!!

Het moet dus zijn: ja het kan kwaad!!

11. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Ja het kan kwaad!

Ik drink ook niet, ik ben al gestopt vanaf het moment dat ik ook gestopt ben met de pil. Ik weet dat je de eerste paar weken geen bloedband hebt maar ik wilde geen enkel risico lopen. En ik vind het een kleine moeite voor een groot wonder ;)
    Maar tijdens een gezellige avond of lekker etentje mis ik het wel eens maar ik kan gelukkig prima zonder!

12. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Niet doen, kan FAS veroorzaken, google maar eens

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Waarom zou je het risico nemen? 1 glaasje of slokje smaakt toch naar meer? dus drink dan helemaal niet zou ik denken...:p ik heb het ook nooit gedaan.

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Gewoon niet doen. Geen alcohol drinken is toch een supermakkelijke opoffering voor je kindje?? Zit je altijd goed.

15. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Volledig mee eens. Heel apart, en ook een aparte gyn trouwens, die van mij hangt toch echt het 0% alcohol principe aan, juist omdat maar niet bewezen kan worden welke hoeveelheid schadelijk is. Dus beter safe than sorry

16. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Niet. Doen.

Heel simpel.

17. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Nee dit vind ik echt de makkelijkste "opoffering" die je kunt doen voor je kindje. Er wordt wel eens gezegd dat het gerust kan (zelfs af en toe een heel glas..) maar als je ziet wat FAS doet met een kind.. Echt verschrikkelijk!
    Daarnaast is het helemaal nog niet duidelijk of er gevolgen zijn van af en toe een slokje.
    Plus als je écht graag af en toe een wijntje wilt drinken is er nog altijd alcoholvrije wijn. Of 0% bier.

18. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik ben gek op een rood wijntje, biefstuk, filet americain...Maar nu kan dat gewoon niet! Dat wist ik voordat ik zwanger werd dat alcohol etc not done is...
    Bij mij op de afdeling loopt een cliënt met het fas syndroom...
    Dat wil je je kind echt niet aan doen!

19. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik vind het not done, en als je niet een paar maandjes wat alcohol kunt missen vind ik zoiezo dat je een probleem hebt , want waarom MOET dat perse, er zijn genoeg vochtige alternatieven haha

20. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Klopt ik wist het nog niet maar voelde me er wel heel schuldig over.

Deel Deze Pagina