Nog 3 weekjes... denk ik

Discussion in 'Borstvoeding' started by Snoopy1979, Mar 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Hi!

Over 3 weekjes wordt Lisa 1 jaar, ik denk dat ik dan ga stoppen met de borstvoeding... Ik ben het kolven inmiddels aardig zat (kolf sinds 2 dagen alleen nog maar 's avonds 1 keer, maar toch), mijn borsten willen niet zo meer (heb opeens meestal de neusspray nodig, had ik voorheen nooit!), Lisa vindt koemelk (gemengd met yoghurt en roosvicee) prima om te drinken en daarbij krijgt ze nog maar weinig mamamelk: op een fles van 180ml nu 60ml mamamelk, ze drinkt 200 a 350 ml melk op een dag, scheelt nogal. Dus nu steeds meer afbouwen (steeds minder ml's mamamelk per fles) en dan helemaal stoppen.

Ik had Lisa graag tot bijna 14 maanden borstvoeding gegeven, net als Eva. Maar ik had zoveel andere dingen ook voor Lisa gewild, wat allemaal heel anders heeft uitgepakt. Dus dit kan er ook nog wel bij :). Ik ben erg blij dat ik het kolven zo lang heb volgehouden (vanaf 2,5 maand), Lisa doet het super en ondanks dat ik het kolven niet zo heel erg vind, zal ik wel héél blij zijn als het niet meer hoeft... Het is niet mijn ideaalbeeld van borstvoeding geven zeg maar, als ze uit een flesje had gedronken had het voor mij al wat meer waarde gehad, maar ze drinkt alles uit een beker, drinken is dus alleen maar om te drinken en niet fijn enzo (wat met borst en fles wel zo is).

Misschien smokkel ik nog een beetje en wordt het iets langer dan 1 jaar, ik vind het toch moeilijk om het af te sluiten, hoogstwaarschijnlijk de laatste keer dat een kindje mijn melk drinkt... Zal dan m'n banner, waar ik altijd zo blij van word :), moeten aanpassen. Maar ik zal altijd trots blijven dat ik mijn kindjes allebei in ieder geval 1 jaar borstvoeding heb kunnen geven :)

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik kan me goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om die periode af te sluiten maar je hebt het maar mooi een jaar volgehouden, zelfs zonder haar live te geven, dat is eigenlijk de voornaamste reden voor mij om nog door te gaan dus ik maak een diepe buiging voor je!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Dank je wel :)

Ik heb wel 2,5 maand live borstvoeding gegeven, maar dat was haast nooit leuk, aangezien ze heftige reflux had en tijdens en net na het drinken veel last had. Wat ben ik blij dat ik haar in de kraamweek zo vaak aan de borst heb gehad omdat ze dat graag wilde, nachtenlang lag ze aan de borst, ik was kapot, maar vond het ook zo heerlijk! Ik ben erg blij dat ik daarvan genoten heb, want helaas was het genieten snel over. Dat maakt het ook wel extra moeilijk, bij Eva ging alles voornamelijk gewoon heel goed met de borstvoeding, daar heb ik erg van genoten en dat wilde ik bij Lisa ook doen. Dat is niet helemaal gelukt helaas en aangezien ze waarschijnlijk ons laatste kindje is, komt er geen nieuwe 'kans'. Moeilijk hoor..... maar ik geniet volop van wat we wél hebben!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is toch wel heel bijzonder wat je je kind allemaal al hebt kunnen meegeven. En hoe langer de tijd wordt, hoe meer je je de mooie dingen herinnert en hoe vager de herinnering aan de minder mooie momenten wordt.
    Succes!

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind je echt een enorme kanjer! En kan me heel goed voorstellen dat je geen zin meer hebt om te kolven, zelfs als je het niet heel vreselijk vindt.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, ik vind dat je het super hebt gedaan! Volgens mij is fulltime kolven echt veel en veel zwaarder dan live kunnen voeden. Dus petje af!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lieve Snoopy,
    Je hebt het echt geweldig gedaan en je mag er met recht trots op zijn dat beide jullie meiden zo een tijd hebben mogen genieten van jouw melk, speciaal voor hun. Zeker met alles wat jullie met de kleine dame mee gemaakt hebben een super prestatie! Dikke pluim voor jou/jullie :D!
    Liefs Hanneke.

8. moonchild

moonchild Fanatiek lid

Oct 28, 2009
    1,798
    1,292
    113
    :)Hier ook petje af!

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,074
    2,220
    113
    Brabant
    een dikke pluim voor jou!!! (en wat fijn dat je dochter het zooooo goed doet!!!)

10. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Respect meis!! :)

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

GROOT respect dat je het uberhaupt zo lang vol hebt gehouden! Er zijn er niet veel die je dat nadoen!

12. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Bravo!
    Tip: Vries wat in bij wijze van ORS voor als ze ziek is. Je kunt het een jaar bewaren.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,533
    14,046
    113
    Female
    Knap zeg! Je meiden mogen trots zijn op zo'n moeder!
    De laatste keer kolven lijkt mij trouwens ook heel raar, erna heb je opeens tijd over!

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    héérlijke tijd heb je dan inderdaad over! En een kopzorg en onthou-moment minder!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Dank jullie wel, jullie reacties doen me echt veel!

Het kolven op zich vind ik niet zo erg, doe het gezellig achter de laptop, beetje lezen en schrijven, vaak zijn mijn borsten al wel klaar, maar zit ik gewoon nog te kolven omdat ik het niet doorheb en lekker aan het internetten ben :). Vooral het niet meer hoeven uitkoken, meer ruimte op het aanrecht, in de koelkast en in de vriezer, dat lijkt me erg fijn! En geen kolf mee op vakantie :D (begin april). Heb het er allemaal graag voor over gehad, maar het is wel goed geweest zo. Ik wil wel persé 1 jaar borstvoeding gegeven hebben :). Als Lisa uit een fles had gedronken en 's avonds nog lekker een fles had gedronken voor het slapen gaan of 's nachts had willen drinken, was ik nog wel langer doorgegaan. Het zal moeilijk zijn om te stoppen (de laatste keer lijkt me heel raar), maar ook een hele opluchting!

16. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    vind het super van je en een goed voorbeeld ben je! ook ik wil het jaar volmaken (eerste kindje) en wie weet ooit met een 2e weer een jaar BV. ik zou het ook moeilijk vinden om af te bouwen maar wil weer voor een 2e gaan en ben nog niet ongi geworden..een jaar vind ik echt heel mooi! goed van je dat je het met beide kids zo hebt gedaan, mamamelk is gewoon het allerbeste!!!top! en mooie herinneringen natuurlijk! die neemt niemand je af!

17. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Ook ik wil je even enorme complimenten geven dat je het zolang heb volgehouden! Ik kolf nu 5 maanden fulltime en weet dat het soms best zwaar kan zijn. Helaas heb ik mijn dochter nooit aan de borst gekregen, maar ik ben trots dat ze ondanks dat nog altijd uitsluitend borstvoeding krijgt. Jouw verhaal motiveerd me om ermee door te gaan!

xx

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Hi!

Mukkie, ik heb Eva bijna 14 maanden borstvoeding gegeven, maar ik werd wel na 8,5 maand ongesteld, toen zat ik nog op 3 a 4 voedingen. Terwijl ik voorheen pco had, ik was dus lichtelijk verbaasd ;). En erg blij, wij wilden ook snel weer een kindje. Ik zou als ik jou was niet te snel afbouwen om die reden, straks ben je helemaal niet snel ongesteld/zwanger en krijg je daar spijt van. Tenminste, zo dacht ik destijds, ik wilde dolgraag snel nog een kindje, maar niet ten koste van mijn eerste kindje (zo voelde dat dus voor mij persoonlijk).

Reintje, jij kolft dus ook fulltime, leuk dat mijn verhaal je motiveert! Ik vond het altijd wel vanzelfsprekend, zeker omdat ik altijd makkelijk heb gekolfd, echt trots op mezelf ben ik niet, ben vooral bij dat ik Lisa toch zo lang borstvoeding heb kunnen geven. Ik hoop dat het jou ook lukt!

Ik heb eergisteren voor het laatst gekolfd. Ik wilde eerst gisteren voor het laatst kolven, maar heb nog wat flesjes in de koelkast staan dus had zoiets, kan net zo goed nu meteen stoppen. Gisteren heeft Lisa 1 keer drinkyoghurt gehad zonder gekolfde melk en dat dronk ze gewoon op. Vanochtend weer met gekolfde melk gehad en straks weer en dan gooi ik de rest van de melk die ik nog heb gewoon weg denk ik, of ze krijgt morgen misschien toch nog een beetje, ligt een beetje aan mijn bui ;)

Ik vond het echt moeilijk om te stoppen, ik zou eigenlijk best nog wel langer willen geven en dat had ik zeker ook wel gedaan als ze nog aan de borst had gedronken en had willen drinken. Maar nu is het wel goed zo. Mijn kleine baby is nu een kleine dreumes en zo nemen we afscheid van het afgelopen turbulente jaar :). Op naar hopelijk alleen maar leuke belevenissen :)

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Lisa!

Ga je het weggooien? Waarom? :( Nou ja zelf weten, iig heel goed gedaan! *applaus!*

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gefeliciteerd EN gefeliciteerd, je bent een kanjer!;)

Share This Page