Hi Dames, ik lees al een tijdje anoniem mee op dit forum. Ik zou graag jullie advies willen omdat ik me hopeloos begin te voelen. Toen ik 30 was ben ik gestopt met de pil en werd ik direct regelmatig ongesteld (cyclus 25-29 dagen dit noemde de huisarts en gyneacoloog regelmatig). 4 maanden later wilde wij definitief gaan voor een kindje en hebben wij ook de overige anticonceptie (condoom) weg gedaan. Helaas werd ik die maand niet meer ongesteld door heftige stress in verband met prive redenen. Ik ben toen vrij snel de medische molen in gegaan (gynaecoloog en fertiliteitsarts). In het ziekenhuis konden ze niks vinden wat uiteindelijk ook logisch was want ten tijden van de bloedonderzoeken had mijn cyclus zich hersteld. In totaal heb ik 2 cyclussen overgeslagen. De arts gaf aan dat dit na alle onderzoeken kan worden toegeschreven aan de stress. Ik heb dit ook nooit eerder gehad. Ik heb inmiddels weer een regelmatige cyclus van tussen de 25 en 29 dagen waarbij ik vaker aan de 29 zit). Inmiddels heb ik 8 cyclussen gehad waarvan ik 6 ook heb gemonitord met een ovulatietesten van clearblue. Helaas is een zwangerschap tot op heden uitgebleven. Het sperma van mijn man is getest en dit was goed. Mijn hormonen waren goed en ze zagen voldoende eitjes voor ovulatie. Wat mij op viel de afgelopen maanden zijn de volgende punten: 1. mijn menstruatie is heel licht en niet veel. Wel 4-5 dagen menstruatie maar niet een grote plas bloed in mijn maandverband. Soms lichtroze en soms helderrood bloed. 2. Tijdens de onderzoeken was een dag na ovulatie mijn baarmoederslijmvlies 5,8 - 6 mm. De fertiliteitsarts zei dat je hiermee ook zwanger kan worden alleen zien ze idealiter 7 mm. 3. Mijn lutheale fase is altijd 10-12 dagen. De 14 dagen haal ik nooit. inmiddels ben ik 31 en is een kindje meer dan welkom. Ik maak me zorgen en ik zou graag advies willen en jullie kijk op mijn situatie. Wat kan ik nog meer doen? Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie en tijd. veel liefs, Demi
Wat vervelend dat een zwangerschap op zich laat wachten. Nu is een jaar gemiddeld en in sommige gevallen duurt het nog langer. Het klopt inderdaad dat stress van invloed is op je cyclus en deze daardoor van de leg kan raken. De lengte van je cyclus is gemiddeld, zeker als je vaker aan de kant van 29 dagen zit. Een lf korter dan 9 dagen kan een probleem zijn. Met een lf van 10-12 dagen kun je gewoon zwanger worden. Qua baarmoederslijmvlies zien ze inderdaad graag 7 mm. Mijn fertiliteitsarts gaf aan dat dat geldt voor mensen in een mmm traject. Hij zei dat het overgrote deel van de vrouwen die zwanger wordt niet gemonitord wordt en er zeker vrouwen tussen zitten met een dun baarmoederslijmvlies. Zelf ben ik zwanger geworden met een baarmoederslijmvlies van 4 mm! Echoscopiste zei: deze maand zit een zwangerschap er niet in. Zo zie je maar.... Het is niet altijd zo zwart-wit. Ik zou het verder aankijken en gewoon gezond leven, goed voor jezelf zorgen en het geregeld gezellig maken. De onderzoeken geven aan dat er in principe niets mis is. Na een jaar proberen kun je altijd nog een keer terug gaan en hulp vragen. Ons eerste kindje heeft in totaal 3 jaar geduurd, ging nadat ik eindelijk zwanger werd ook nog een paar keer mis. Laat je niet gek maken door alle verhalen van mensen die ik ronde 1 zwanger raken. Dat is natuurlijk heel fijn, maar bij een hoop mensen gaat het niet zo snel. En sterkte ❤️ ik weet hoe lastig het is en iedere maand voelt als een weggegooide maand als het weer niet gelukt is. Probeer ook je focus te houden op andere mooie dingen.
Natuurlijk heel vervelend als een zwangerschap op zich laat wachten. Ik heb een beetje eenzelfde verhaal gehad als jij. Ik was regelmatig ongesteld. 29-31 dagen en eisprong ergens tussen de 19-21 dagen. Dit had ik toen gevonden met ovulatie testen en temperaturen. Na een tijdje ook onderzoeken gehad waar niks uit was gekomen. Wij stonden op de lijst voor IUI, maar nog voordat we daarmee gingen beginnen (mochten in juni starten) bleek ik zwanger. Mijn menstruatie, stelde weinig voor. 2 a 3 dagen en nooit een volle tampon. Ik wisselde tampons om ze te wisselen, niet omdat ze verzadigd zijn. Toen ik dit aangaf bij de gynaecoloog toen zei zij dat sommige lichamen efficiënter opruimen dan anderen. Geen idee of ze dat zei om te gerust te stellen, maar ook bij mij en partner bleek er niks mis. Na 15 maanden was ik zwanger. Ja langer dan het gemiddelde.... Van mijn jongste ben ik door de pil heen zwanger geraakt. Dus ja... Dat kan ook. Ik werd ook mismoedig van alle mensen die binnen 2-3 rondes al zwanger waren. Ik was 28, bijna 29 toen ik zwanger werd van mijn eerste, en 30 toen ik zwanger was van de tweede. Het enige wat ik je kan aanraden is om vooral gezond te leven, het regelmatig gezellig te maken en te onthouden dat de meeste vrouwen binnen 2 jaar zwanger zijn. Ik snap dat dat nu heel lang klinkt, dat had ik ook. Er is niks uit de onderzoeken gekomen, dus het zou gewoon moeten kunnen.
Wat lief, dankjewel voor je reactie. Heel fijn om te lezen dat het uiteindelijk bij jullie is gelukt ❤️
Wat fijn dat iui je uiteindelijk gespaard is gebleven. Ik hoop dat ik hetzelfde geluk heb. Dankje voor je reactie ❤️
Hi Demi, Ik herken veel van je verhaal. Bij ons hebben ze ook nooit een reden gevonden voor de infertiliteit. Altijd cyclus van 29-31 dagen, lf van 10-12 dagen, geen rare dingen gevonden, zaad is goed en vaak weinig bloedverlies. Toch hebben we het 19 rondes op de natuurlijke manier geprobeerd zonder resultaat. Nu na 2 IUI rondes zwanger en de reden…? Geen idee Het blijft speculeren omdat ze gewoon nog niet alle kennis hebben, maar denk zelf of vijandig sijm of dat mijn eitjes niet goed rijpte of sprongen (ondanks een normale cyclus). Mijn temperatuur steeg bijvoorbeeld heel langzaam na ovulatie. Als de arts niks heeft gevonden betekend het niet dat er niets aan de hand is, maar dat ze niet alle kennis hebben. Wanneer zou je mogen starten met IUI? Ik raad het zelf echt aan, gaf me veel meer rust en door hormoonstimulatie voelde ik me zekerder van mijn eisprong. Bij ons heeft het bijna 2 jaar geduurd, maar als je er druk op zet kan je soms al eerder starten. Soms lijkt het zo eindeloos, ik weet dat ik het na een jaar en zo rond de feestdagen echt zwaar vond, maar het gaat allemaal goedkomen
Dankjewel voor je reactie!! Wat fijn voor je dag iui heeft geholpen. Heb jij bij de iui nog medicatie gekregen? Ik heb in januari een afspraak bij de gynaecoloog die ook ivf arts is. Ik heb erg gehamerd op deze afspraak omdat het voor mij niet helemaal goed voelde. Ik heb nu 8 ovulaties gehad waarvan ik 6 ook echt heb waargenomen met een ovulatietest. Toch mag ik in januari al langskomen omdat ik in het begin twee maanden uitblijvende menstruatie had en een dunne baarmoederslijmvlies. Vooral rond de feestdagen ben ik veel aan het googele naar oplossingen. Als jullie tips hebben hoor ik het graag.
Ja het was IUI met milde stimulatie dus kreeg Gonal-F. Het idee daarvan was dat ik 2 eitjes per keer zou krijgen maar na 2x verhoogd werkte die nog niet (vandaar dat ik mij wel eens afvroeg of ik voor de IUI wel werkelijk een goeie eisprong had). Uiteindelijk bleek 1 eitje genoeg te zijn. Dan voor de ovulatie trigger spoot ik Ovitrelle. Wat fijn dat je al zo snel terecht kan! Heel veel succes en hopelijk snel wat meer duidelijkheid. Overigens is 6x een positieve ovulatie test en nog niet zwanger redelijk normaal, volgens mij is ruim 30% nog niet zwanger na een half jaar, maar ik herken de gevoelens dat “er iets niet klopt” heel erg hoor, na een half jaar wist ik gewoon al dat het een lange weg ging worden.
Dat gevoel dat jij beschrijft na een half jaar, had ik gister heel erg. dankje voor de info. van jouw medicatie. Hele fijne zwangerschap gewenst!
Hier ook inmiddels 15 ronden bezig. Helaas nog nooit positieve testen gehad. Wel ook een erg korte en lichte menstruatie waardoor ik me altijd af vraag of dat wel goed genoeg is. Bbm was 2 rondes terug tijdens een echo 8mm en vonden ze dus ook prima. We staan hier nu ook op de wachtlijst om te starten met iui en hopen dat dat resultaat geeft. een half jaar bezig zijn is echt niet uitzonderlijk maar begrijp je gevoel zo goed! Je wilt zo graag een kindje. Hopelijk willen ze bij jullie snel een behandeling opstarten!
dankje voor jouw reactie. ik heb tot nu toe ook geen positieve test gehad helaas. 6 maanden is inderdaad nog redelijk kort. Het voelt alleen langer omdat ik al 11 maanden bezig ben. 2 maanden geen cyclus 1 maand niet geprobeerd omdat ik in het buitenland zat en 1 maand zonder ovulatie test. 6 maanden heb ik echt een ovulatie gedetecteerd met een test. Maar goed moet het natuurlijk ook een beetje in perspectief zetten. Hoe kort is jouw menstruatie? Als je een lichte menstruatie hebt dan heb je meestal geen dikke baarmoederslijmvlies toch? Ten minste dat dacht ik. ik hoop dat jullie snel met iui kunnen starten!
Baarmoederslijmvlies was op cd14 8mm en dat is genoeg. normaal ongeveer 3 dagen. Maar kan het met inlegkruisjes af, ben geen maandverband nodig en hoef helemaal niet vaak te verwisselen. 2 of 3 x op een dag hooguit om me fris te voelen, niet omdat het vol zit
Hallo op zich nog niet gigantisch lang bezig en ook geen drastische cijfers van baarmoederslijmvlies en luteale fase dus moet wel goedkomen! Anderzijds kunnen bevruchte eicellen beter innestelen in een dik slijmvlies en ook nog na 9 dpo…. Heb je je progesteron al eens laten checken? Dit zorgt voor de verdikking van het slijmvlies en instandhouden hiervan. om zowel je baarmoederslijmvlies te verdikken, alsook je luteale fase te verlengen, zou je utrogestan kunnen nemen. Dit is extra progesteron. ik had zelf ook korte cyclussen en na een miskraam heb ik dit als ondersteuning gekregen. Toen was ik na 3 rondes zwanger. Ik denk echt wel dat dit heeft geholpen. Verder heb ik wel wat gelezen over welke supplementen het proces kunnen ondersteunen en deed ik nog volgende dingen: - ovusitol nemen - na seks een ferti Lily cup inbrengen