Nou ja de titel zegt het al. Is dat normaal? En wat doe je ertegen. Zowel iets zoets als iets zouts helpt niet echt. Linda
Hb kan inderdaad laag zijn, maar hoeft niet. Ik ben al weken licht in mijn hoofd en erg duizelig. Hb was prima.. Zal er wel gewoon bij horen.. die hormonen he?
Goed brood eten, ipv 3x een maaltijd, 6x een kleinere maaltijd, veel drinken en voldoende rustpauzes. Je lichaam zegt wat sneller HOOOO!
Ik heb ook een aantal keren per dag dat ik me licht in mijn hoofd voel. Ik heb mijn HB al laten checken maar die was dik in orde 7.4 was de waarde! Ik neem het maar voor lief en denk dat het bij de zwangerschap hoort. Het gaat bij mij vaak gecombineerd met knallende hoofdpijn ook erg vervelend! Sterkte ermee!
hoort bij je zwangerschap.. je groeiende baarmoeder drukt tegen de aders van je benen aan. hierdoor is de bloedtoevoer naar je hersenen niet optimaal, waardoor je wat duizelig wordt. liefs jollie
ik had dat ook regelmatig in de zwangerschap van Lieve. hoort er allemaal bij. ik had altijd dextro bij me voor het geval ik ineens dizzy werd of licht in mn hoofd. werkte wel!
Ik heb het helaas de hele zwangerschap door gehad. Mijn HB was erg laag en ik had een hele lage bloeddruk.
Hoi Lindy, Ik had er de eerste vier maanden of zo last van. Wat ik (op aanraden van de verloskundige) deed was (terwijl ik mij goed vasthield aan iets stevigs) een paar diepe kniebuigingen doen. Eigelijk gewoon een paar keer langzaam op je hurken gaan zitten. Het hielp bij mij heel goed. Wat trouwens ook wel eens hielp (bijv. voor als je in een winkel staat of zo en geen zin hebt om een "show" te moeten geven) was een paar keer met m'n hak tegen m'n bil doen terwijl ik stond. Succes!
Dat door de hurken zakken hielp bij mij ook altijd voor ik zwanger was dan kon ik weer gewoon door met assisteren (dus lang staan). Maar sinds een maand kan ik dus helemaal niet meer lang staan, kniebuigingen of niet... Het helpt ook totaal niet of ik heel goed of heel slecht gegeten heb van tevoren. Ik wordt er nu ook een beetje radeloos van want ik viel bijna flauw afgelopen vrijdag. Als iemand nog meer tips heeft hoor ik ze graag!