Hallo allemaal, Laten jullie je kindje wel eens in 'eigen huis logeren', zodat ze gewend blijven aan het slapen in een campingbedje als je bijvoorbeeld een avondje naar vrienden gaat? Dus bijvoorbeeld gewoon in een ander kamertje in huis laten slapen. Ik ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen!
Nee, maar de kinderen slapen regelmatig ergens anders dus dat is niet nodig. En anders zou ik het ook niet doen trouwens.
Ik heb het weleens gedaan toen we net een slaaptentje hadden gekocht. Om te testen of ze er wel in ging slapen voor we ermee op vakantie gingen. Ze heeft er ook nog wel eens in gelegen als de buren aan het klussen waren, dan kon ik haar aan de andere kant van het huis leggen. Maar tussendoor verder niet, maar we gebruikten hem ook regelmatig. Als je je campingbedje als een half jaar niet hebt gebruikt is het denk ik wel een goed plan om het er weer eens bij te pakken, vóór je bij vrienden gaat eten en je er daar achter komt dat de kleine het niet ziet zitten...
Nee nooit gedaan. Als we een kind ergens in een campingbedje moeten leggen (nu alleen zoontje dus) dan zorgen we dat alle andere dingen wel hetzelfde zijn. Dus bedritueel, knuffeltjes en slaapmuziekje. Nooit problemen gehad.
Nee ook nooit gedaan, we zijn wel eens naar een hotel gegaan en op vakantie. We hadden alleen problemen wanneer hij door veel indrukken overdag langer sliep hij snachts later moest slapen en dan niet meteen sliep. De laatste keer na een dagje efteling ging slapenvoor geen beter maar dat had meer met de dag te maken dan met het bedje.
Nee, niet gedaan. Er staat een campingbedje bij beide oma's en vind het zelf niet prettig om mijn kleintje mee te slepen naar vrienden. We gaan omstebeurt of oma past een avondje/nachtje op.
Nee nooit gedaan. Maar hij was vanaf 3 maanden ook gewend op de opvang te slapen en elke week bij oma (overdag beide) waar hij zijn eigen kamer heeft. We zijn een paar keer met hem gaan logeren bij ouders of vrienden en verder op vakantie geweest en weekendjes weg en ging altijd prima. Gewoon zelfde ritueel volgen in andere setting. Wij nemen overigens kids niet mee naar vrienden. Als het savonds is regelen we oppas of gaat hij logeren of gaat 1 van beide. Overdag of begin avond gaat hij mee. Maar goed dat is ook omdat niet iedereen bij ons zelf kinderen heeft of zelfs maar de ruimte om kids te laten slapen haha. Bovendien vind ik het zelf lekkerder om dan helemaal vrij van kinderen te zijn. Hoe hij daar dus op zou reageren een avond bij vrienden weet ik niet!
Dit. Maar zo vaak gaan ze Savonds niet mee naar vrienden. Eigenlijk alleen met oud en nieuw geloof ik. Verder regelen we gewoon een oppas of gaan ze uit logeren.
We gaan 's avonds nog wel eens bij de opa's en oma's een kaartje leggen. Maar daar slaapt ze altijd in een campingbedje in een aparte kamer. Tentje hebben we nog niet binnen anders had ik je een antwoord kunnen geven (hebben m nodig voor de caravan, ookal neem ik een luchtbed en dr campingbedje ook mee mocht t niet lukken dan liggen we desnoods samen in de voortent). Een aantal vrienden wonen op een aardig stukje rijden, niet allen hebben een auto en willen de kleine ook graag zien maar dat plannen we dan eigenlijk om haar slaapjes heen en anders vragen we of ze een plekje hebben dat we t campingbedje op kunnen zetten dat ze toch nog even dr slaapje kan doen als ze instort. Slaapt ze daar niet, om wat voor reden dan ook, dan gaan we gewoon weer richting huis. Kind gaat voor en in de auto slaapt ze altijd.
Wij gaan met enige regelmaat naar vrienden en dan slapen onze zoons daar tot we naar huis gaan. We nemen dan ons eigen campingbedje mee voor onze jongste zoon (3 jaar). Onze oudste zoon slaapt op een matras bij de oudste zoon van onze vrienden (zijn allebei 6 jaar). Dit is eigenlijk altijd goed gegaan. Ik herinner me 1 keer met oud & nieuw dat onze jongste zoon 1,5 was, dat hij daar niet wilde gaan slapen. Toen heeft hij een hele tijd bij mij op schoot gezeten en is hij uiteindelijk op de bank in slaap gevallen en toen konden we hem zo overleggen in zijn campingbedje.
Nee nooit gedaan.. regelmatig regelen we oppas. Maar hij gaat ook regelmatig mee ( wanneer we bv afspreken samen te eten ) overal staan campingbedjes, dus hij kan overal zo in. Apart gaan, doen we ook wel. Maar dat is alleen naar onze "eigen" vrienden. Bv wanneer ik een wijntje doe met een vriendin of mijn vrind gaat bbq met de mannen. Bij gezamenlijke dingen gaan we altijd samen.