Ik ga op reis en neem mee...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lizzthrasher22, Jun 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Hoi allemaal,

Volgende week gaan wij voor het eerst met onze baby een weekendje weg (3 dagen), naar onze ouders in het hoge noorden! :) Ze is dan een maand oud.
    Nu vroeg ik mij af, wat nemen jullie allemaal mee als je een paar dagen weg gaat met je baby? Mijn ouders hebben alleen een campingbedje en verder eigenlijk niks voor een baby, dus ik moet alle spulletjes meeslepen. :$ Ik vind het dus best spannend om weg te gaan maar ik heb er ook heel veel zin in!

Nu ik ben bang dat er dingetjes zijn die je thuis wel hebt en gebruikt, maar die je misschien makkelijk vergeet mee te nemen.
    Ik heb op mijn lijstje o.a. staan: aankleedkussen, hydrofielluiers, flesjes, flesvoeding, luiers, speentjes, spuugdoekjes, dekentje, kinderwagen en kleertjes.

Iemand nog tips om dit lijstje aan te vullen? Of misschien tips in het algemeen wat je beter wel/niet kunt doen of meenemen als je (ver) weg gaat? :)

Het is overigens zo'n 3,5 uur rijden, maar ik las dat je baby niet langer dan 2 uur in een maxi cosi mag. Hoe pakken jullie zoiets aan, ga je onderweg een half uurtje stoppen ofzo?

Alvast bedankt! :D

2. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    denk dat het best kan die 3,5 uur hoor want hoe moet het als je baby in de auto in slaap valt en je het thuis wakker zou moeten maken om het in het bedje/wiegje te leggen.
    het is niet iets wat je dagelijks doet.
    je lijstje lijkt mij prima al zou ik er zelf nog wel zetpilletjes thermometer en alcohol aan toevoegen.
    en billendoekjes natuurlijk ;)

3. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Als voornaamste tip dit: Koop een campingbedmatras als je ouders die niet hebben. Een standaard matrasje van een campingbedje vind ik echt zielig. Dun en hard.

Verder zou ik me niet zo druk maken. Er is altijd wel iets te improviseren.

Wat betreft de reis. Stop idd zeker een half uur onderweg en leg je kindje dan even in de kinderwagenbak. Misschien zelf een bakkie doen en je kindje een fles. En ga op een tijd rijden dat hij/zij normaal goed slaapt om krijs partijen te voorkomen.

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Ik ga op reis en neem mee... De hele hebben en houwen ;). Zonder gekheid, wij zijn net terug van een weekje center parcs en ben bij het inpakken mijn dagritme doorgelopen. Zo wist ik zeker dat ik alles haf. Ook wat knuffeltjes van huis meegenomen Omdat er iets vertrouwds is in haar bedje. Onderweg stoppen kan idd maar als ze lekker slaapt dan zou ik persoonlijk doorrijden. Grens is inderdaad ca. 2 uur maar voor een enkele keer kan die 3.5 uur geen kwaad hoor.
    Veel plezier!

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,615
    1,155
    113
    als je kindje slaapt zou ik zeker doorrijden, het is maar 1 maal dat ze dan langer in de mc ligt, dit doe je niet dagelijks natuurlijk.

aankleedkussen zou ik thuis laten, ik zou haar lekker op een dik badlaken ofzo leggen, scheelt je weer ruimte in de auto en wat gesjouw.
    ik zou wel genoeg setjes kleren, luiers, hydrofielen, voeding meenemen. en zorgen dat ze ergens lekker kan liggen, dus of het camping bedje naar beneden halen dan of een dik kleed ofzo.

6. Lizzthrasher22

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Bedankt voor de tips! :)

Ik denk dat ik haar ook niet in 'los' in het campingbedje leg, want ze slaapt hier thuis ook nog in de reiswieg, dus die zet ik dan in het campingbedje zodat zij de geborgenheid heeft en daar zit ook de geur aan van hier thuis. :)

Aankleedkussen hoeft ook niet per se mee inderdaad, is ook eigenlijk alleen maar extra gesjouw. Billendoekjes moet ik inderdaad wel even meenemen! Alhoewel, die zijn natuurlijk snel gekocht mochten we het vergeten... :p

Ik denk inderdaad dat we beter kunnen doorrijden zolang zij slaapt... als ze wel wakker word en begint te huilen gaan we denk ik even een stop maken. Het plan is sowieso om te gaan rijden als zij een fles gehad heeft zodat daar genoeg tijd tussen zit. Voor de zekerheid neem ik wel een thermoskannetje mee voor het geval ze eerder honger krijgt.

Wat betreft lekker liggen, mijn ouders hebben een scala aan dikke dekens en plaids waar ze lekker op kan liggen dus dat komt vast goed! :)

7. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,273
    2,035
    113
    Een thermosfles met heet water en een flesje met koud water, mocht je kindje onderweg een flesje willen ;) Van alles extra setjes meenemen, dus zowel van kleding als van bedtextiel. De zorgpas van je kindje, just in case... En een fototoestel mag misschien ook niet ontbreken!

8. Samurai

Samurai Bekend lid

Dec 1, 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Er wordt aangeraden om geen matrasje in een campingbedje meer te gebruiken ivm verstikkingsgevaar. Ik mis nog douche/bad verzorgingsspulletjes..

9. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
  10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij rijden soms wel langere stukken dan 3,5uur en dan blijven ze ook in de maxicosi ;) Zou dus als het niet hoeft niet te vaak stoppen, duurt de reis alleen maar langer.

Als aanvulling op je lijstje, wij gebruikten de wipper regelmatig voor na de voeding, dus die zou ik ook meenemen. Een goed matrasje voor in het bedje.
    Aankleedkussen zou ik voor 3 dagen niet meesjouwen, voor een week wel. Verder poedertoren en thermosfles voor onderweg inderdaad.

11. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,273
    2,035
    113
  12. Ddana

Ddana Actief lid

Oct 27, 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Ik had het matrasje uit het ledikant megenomen voor in het campingbedje ;).

1e keer had ik voor 2 weken kleding mee geloof ik en toen kwam ik er bij mijn ouders achter dat mijn moeder ook een wasmachine had dus kwam bijna alles weer schoon terug :D

Had je de babyfoon er al bij staan?

13. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Wat iemand hierboven al zei, loop je dagschema eens door.
    Schrijf op wat je heel de dag door gebruikt.
    T fijne is dat je bij je ouders waarschijnlijk wel kunt wassen, dus je hoeft geen stapels spullen mee te nemen en veel is ook snel gekocht in de winkel.
    Wat ik zelf handig vind om echt niet te vergeten, de vitamine druppels, paracetamol en een kinderthermometer.
    Dat aankleedkussen mee is ook gewoon handig, toen mn zoon 12 weken was gingen we op vakantie zonder dat kussen en was om er alsnog 1 te halen...
    Er was gelukkig wel een kastje op commodehoogte waar een grote handdoek dubbelgevouwen op ligt,maar is lang niet zo zacht als t aankleedkussen. Op bed vond ik te laag (kniehoogte)
    Een eigen knuf of speen vooral niet vergeten.

14. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Tubetje bepanthen oid misschien nog?

15. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Beddegoed zoals deken en slaapzak evt.
    Wat gebruik je allemaal bij t slapen ritueel? Hier bijv een sterrenprojector die ik altijd aan doe en een muziekdoosje bij t slapen gaan.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,190
    10,790
    113
    Toen we met zoontje 8 weken naar een appartement gingen: vooral veel luiers en kleertjes, voorbereid op alle weersomstandigheden (vergeet geen zonnehoedje en zonnecrème). Je dagelijkse verzorgingsproducten plus paracetamolletjes/thermometer. Draagdoek. Hydrofielen. Wat knuffeltjes/speeltjes. En verder niet zoveel? Autostoel neem je kind al in mee. Kind kan mee onder de douche of desnoods in de wastafel of gootsteen, of voor een weekendje met een washandje gewassen worden.

17. Lizzthrasher22

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Bedankt voor het meedenken! :)

Bepanthen gebruik ik niet en babyfoon hebben we niet. :)
    Ik heb geen idee wat een wipper is, maar die hebben we dus ook niet haha :p

Zorgpas is ook een goede, die moet ik nog even in mijn portemonnee gooien! :)
    En de draagzak moet ik nog even aan het lijstje toevoegen.

Ik denk dat ik toch een aankleedkussen meeneem. Als we er 's nachts uitmoeten moet ik haar wel kunnen verschonen beneden en op de bank is niet zo'n ideale optie. En ik wil haar ook even kunnen laten liggen zonder erbij te zijn en op het aankleedkussen ligt ze tenminste veilig. :)

18. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,028
    3,285
    113
    Toen ik met mijn eerste een paar dagen wegging, was de hele auto volgepakt.

Met de derde had ik aan een klein tasje genoeg...

Luiers, doekjes,een slaapplek, wat kleertjes en voeding. Meer heb je echt niet nodig! Zeker als je naar een plek gaat waar ook een wasmachine is.

Share This Page