Uit logeren met 3mnd, schadelijk?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Babsien, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsien

Babsien Niet meer actief

Helaas, vanaf morgen ga ik weer aan het werk voor drie dagen in de week. mijn moeder past ook 1 dag in de week op maar woont een uur hier vandaan (file gevoelige route) en mijn man werkt de ene week nachtdiensten en andere week dagdiensten. Nu was het idee dat hij onZe baby op donderdagmiddag voor de files naar mijn moeder brengt, vrijdag moet ik dan werken en hij overdag slapen en die nacht werken. mijn moeder rijdt dan voor de files naar ons huis en wacht daar met onze baby op mij, dan eten we samen en gaat ze weer naar huis. In de week erna, als mijn man en ik beiden dagdienst hebben, komt ze op vrijdag gewoon bij ons oppassen en hoeft baby dus niet weg en blijven logeren.
    Ik vind het echt heel moeilijk dat hij daar om de week blijft slapen, is hij daar nog niet veel te klein voor? Al vertrouw ik mijn moeder wel echt volledig, maar onze zoon is gewoon nog zo klein en ik vraag me af of het slecht voor m is om m nu al om de week te laten logeren en weg bij mama. Andere optie is dat mijn moeder op donderdagavond hier blijft slapen en baby na de spits mee naar huis neemt (manlief moet slapen overdag) maar dan moet ik m na het werk nog ophalen in de files en ben ik super laat thuis. Wat denken jullie hiervan, is dit niet slecht voor mijn beebje of vooral gewoon alleen moeilijk voor mij? Ik zit er echt mee. Op woensdag is hij overigens bij zijn andere opa en oma maar alleen overdag, donderdag papa dag dus, al brengt hij m om de week dan s avonds al baar mijn moeder.. Bah

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Is niet slecht hoor.. Snap dat het moeilijk is, maar ik vind het een mooie oplossing!
    Hier gingen ze rond die tijd ook al uit logeren.

3. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.442
    372
    83
    in een huis
    Snap heel goed dat het moeilijk is. Maar lijkt mij niet schadelijk voor je zoon.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik snap je gevoel dat je het moeilijk vindt, maar het is wel echt een goede oplossing. Dafne ging toen ook ongeveer voor het eerst bij mn schoonmoeder slapen, die past elke vrijdag op. Mn sm is de enige bij wie ik haar laat logeren, omdat ik haar zo vertrouw.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Zeker niet schadelijk. Jij hebt er last van, je kleintje niet.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee het is niet schadelijk.

Maar is het geen optie om een go of kdv in de buurt te zoeken? Geeft jullie misschien iets mee gemoedsrust en wat minder tijdsstress? Een uur rijden vind ik best veel, als je zelf ook nog eens moet werken.

7. Babsien

Babsien Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties dat stelt me wat gerust.. Shakes, hij blijft juist bij mijn moeder omdat ik het al helemaal niet over mijn hart kan verkrijgen om hem bij het Kdv achter te laten :( mijn man brengt baby dan op donderdagmiddag weg maar hoeft dan geen uur heen en terug, hij spreekt halverwege af met mijn moeder om onze zoon aan haar te geven, en op vrijdag brengt ze m wel helemaal naar ons thuis. ik was er juist zo trots op dat ik op m'n werk geregeld had 3dagen te werken (moest eigenlijk 4) en dat beebje dan alleen bij familie zou blijven qua opvang. Ik vind het echt wel heel moeilijk dat hij dan daar blijft slapen om de week, en hoor ook om me heen dat 3maanden zo vroeg is, maar alternatief is inderdaad Kdv... Tsja what to do... Ik heb er gewoon buikpijn van dat hij die avond/nacht weg is bij me. Maar ja als het voor hem niet zoveel uit maakt dan moet ik me er maar overheen zetten.. Als ik kon stoppen met werken had ik dat echt gedaan, nooit verwacht dat ik dat zou zeggen voordat ik een kindje had!!

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een kdv of go is geen helse plek he? Of je kindje nu liefdevol opgevangen wordt door je moeder of door een lieve onthaalmoeder, dat maakt toch niet uit? Voor mij althans niet. Wij hebben een erg goede band met de onthaalmoeder van mijn dochter, zelfs nu ze er al ruim een jaar niet meer naartoe gaat. Voor mijn dochter is het echt een soort tante, en dat vind ik heerlijk. Zij ook allebei.

Ik zou daar veruit de voorkeur aan geven boven mijn kind een nacht niet bij me hebben. Maar dat ben ik. Dat moet jij uiteraard zelf weten. Het zal alleszins niet schadelijk zijn.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik zou zelf mijn kind liever een dag naar het kdv brengen, dan zoveel gedoe en om de week al laten slapen, maar goed, ik ben dan ook niet echt een voorstander van zo jong al laten logeren en ik heb geen enkel probleem met een kdv.
    Schadelijk zal het echter niet zijn hoor.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dit.... Ben erg tevreden over onze gastouder!

11. Babsien

Babsien Niet meer actief

We gaan het anders doen. Mijn moeder komt donderdagavond hier slapen en neemt m vrijdagochtend na de spits mee naar huis. Dan haal ik m vrijdagavond na mijn werk weer op & leg m meteen daarna thuis in bed (moederlief zorgt dat hij al gebadderd etc is), jeej! Voel me gelijk een stuk rustiger. Ik denk echt dat mama's het liefst gewoon altijd bij hun jonge baby willen/horen te zijn. Van alle kanten hoor ik dat ik me er overheen moet zetten etc, en dat ik moet loslaten (hoezo loslaten, hij is pas 3M d)maar vind t al moeilijk genoeg als ie n dagje weg is, laat staan ook n nacht, ik kan het gewoon nog niet.. Moet morgen vroeg werken en kan daar zelfs niet van slapen..pff!

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Is het niet handiger als je man die vrijdag ergens anders gaat slapen (als je die optie hebt) dan kan je moeder gewoon vrijdag bij jouw thuis blijven? Dan zitten jullie niet met dat op- en af gerij en je baby is in zijn vertrouwde omgeving.

En idd een kinderdagverblijf is eigenlijk iets heel goeds voor een baby! Mijn dochter gaat 2 dagen per week en vind het er zaaalig en ze leert zoveel bij van de andere kindjes!
    De (schoon)ouders waren ook een optie als babysit maar dat wou ik bewust niet. Puur owv dat ik wil dat ze met leeftijdsgenootjes leert omgaan.

13. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Mijn dochter ging met 4 maanden iedere zondag bij opa en oma logeren. Ik vond het juist lekker, een avond in de week voor onszelf. En zijn bouwde daardoor een hele sterke band met mijn ouders. En daarnaast ging ze ook 3 dagen naar KDV. We hebben allebei niets aan overgehouden, hoor :)

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat de oplossing wat je nu hebt gevonden beter is maar ik vind het wel een hoop gesjouw met zo'n klein kind.
    Het zou niet mijn keuze zijn ieder geval.
    Kan je de oppasdag met je schoonouders niet ruilen zodat je moeder komt oppassen op een andere dag als dat je man moet bijslapen en dat je kleintje op die vrijdag naar je schoonouders gaat?
    Dat logeren zou ik me ook niet happy bij voelen hihi
    De jongste is 3,5 jaar en heeft nog nooit gelogeerd zonder ons erbij😉

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik geloof overigens niet dat logeren op zo'n jonge leeftijd schadelijk is maar het voelt gewoon onnatuurlijk dus ik begrijp je weerzin volledig.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, hier ben ik het niet mee eens hoor. Ik vond het heerlijk om weer te gaan werken, en nog steeds. En Dafne heeft het super die 2 dagen kdv en dagje oma. Ik zie ook echt nadelen aan altijd thuis zijn bij je kind.

17. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik vind dit heel vertederend! Wat lief dat jullie allemaal zo veel moeite doen :D

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Trouwens heel goed dat je niet luistert naar die "goed?!?" bedoelde adviezen.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik snap dat dit moeilijk is, maar ik vind het een heel goede oplossing! Je kindje zal vast een heel goede band met oma op kunnen bouwen zoals die van mij ook gedaan hebben.

Ik werkte vaak nachtdienst en m'n man ook. Dan sliep m'n dochter bij m'n ouders en als ik overdag ging slapen was ze er dus overdag ook een paar uur. Beide kinders zijn 2 handen op 1 buik met oma. Het zal vast even huilen (voor jou) zijn de eerste keren maar je kindje gaat hier echt geen nadelige gevolgen van krijgen! En beiden genieten er vast heel erg van!

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

We gaan het anders doen. Mijn moeder komt donderdagavond hier slapen en neemt m vrijdagochtend na de spits mee naar huis. Dan haal ik m vrijdagavond na mijn werk weer op & leg m meteen daarna thuis in bed (moederlief zorgt dat hij al gebadderd etc is), jeej! Voel me gelijk een stuk rustiger. Ik denk echt dat mama's het liefst gewoon altijd bij hun jonge baby willen/horen te zijn. Van alle kanten hoor ik dat ik me er overheen moet zetten etc, en dat ik moet loslaten (hoezo loslaten, hij is pas 3M d)maar vind t al moeilijk genoeg als ie n dagje weg is, laat staan ook n nacht, ik kan het gewoon nog niet.. Moet morgen vroeg werken en kan daar zelfs niet van slapen..pff!

Hmm nee in die zin kan ik mij niet vinden ik ervaar dat namelijk niet zo. Dus ik denk dat het een persoonlijk gevoel is.

Ik vind dan ook wat je moet doen wat het beste voor jou voelt. Dat kan niemand je vertellen. Het klinkt goed (wel ingewikkeld haha) hoe jullie het opgelost hebben en als jij je er hier rustig bij voelt is dat alleen maar goed. Succes met werken en het ritme zoeken samen!!

Deel Deze Pagina