Ritme baby 9 weken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vlinder24, Mar 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

Feb 24, 2010
    1,372
    3
    38
    Hoihoi,

Op dit moment hebben wij het volgende ritme voor ons zoontje.. Ik begin bij de avond :)

Matz krijgt rond 19.00 en 21.00 zijn "laatste" flesje. Vervolgens komt hij tussen 4.00 en 6.00 weer.. Dan krijgt hij weer een flesje en gaat hij direct terug naar bed na de boertjes.

Hij slaapt dan ongeveer nog 4 a 5 uurtjes.. Dus wordt dan ongeveer tussen 10.00 uur en 12.00 uur wakker. Dan weer zijn flesje, boertjes en lekker spelen. Hij is dan ongeveer 1.5 uur wakker voordat ik hem weer in zijn bedje leg.

Dan slaapt hij gemiddeld weer 3 uurtjes.

Dan is het rond etenstijd en houden we hem eigenlijk beneden tot zijn " laatste" flesje..

Ik vraag me af wat jullie ritme is bij een babytje van ongeveer 9 weken? Komt het ongeveer overeen met ons ritme?

Vraag me af of ik ons zoontje niet te snel en te veel in zijn bedje leg? Hij slaapt dan wel…

2. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hij krijgt tussen 12 en 19 uur toch wel ook nog een flesje neem ik aan?
    En met beneden houden neem ik aan dat hij nog wel een keer slaapt? Dat hij niet van 15 tot 19 uur wakker is? Want dat is erg lang namelijk voor zo'n kleintje.

Kindjes op die leeftijd slapen nog veel, die leg je niet snel te vroeg op bed. Je ziet dat hij het nodig heeft, anders sliep hij niet zo lekker :)

3. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Dat je kindje maar anderhalf uur wakker is, is heel normaal..
    waarom houd je je kindje beneden? Voor je kindje is beste om lekker in zijn bedje te slapen..

4. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Wij volgen het ritme van onze zoon (11 weken) Hij krijgt nu ongeveer elke 4 uur een flesje en slaapt meestal de nacht door. Overdag wil hij niet in zijn wieg slapen (krijsen janken huilen) maar wel in de huiskamer op de bank of op schoot, dus de wieg gebruikt hij alleen 's nachts. Overdag slaapt ie wel vrij kort ( max een uur)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er lijkt me weinig mis mee.. ik zou persoonlijk er voor kiezen om 's avonds later nog een fles te geven zodat hij de nacht zeker doorslaapt en elke ochtend gewoon de dag op hetzelfde moment te beginnen zodat er een duidelijk ritme ontstaat die ook voor later makkelijk toepasbaar is wanneer er drie eetmomenten zijn.
    Babies van die leeftijd kunnen tot 2 uur wakker zijn achter elkaar (maar sommige halen dat echt niet). Teveel slapen is nauwelijks mogelijk (slapen is heel goed voor de mens) en alleen als het kind slap en suf lijkt dan is slapen misschien een reden om alert te zijn.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Niet voor alle kinderen hoor.
    Zeker niet als ze nog zo jong zijn.
    Hier een dame die alleen beneden wil slapen.
    Dus overdag slaapt ze in de kinderwagen, s avonds is ze nog veel wakker door het clusteren en s nachts slaapt ze in haar wieg.
    Ze wil alleen maar slapen als wij in dezelfde ruimte zijn...

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zie hier niets verkeerds aan, als je kindje zich er goed bij voelt is dit een goed ritme!
    Ik geloof altijd dat baby's zelf heel goed kunnen aangeven wat ze nodig hebben, en dat je daar als ouders in mee gaat. Is wel zo relaxed voor beide partijen ;)

Mijn dochter sliep overdag echt niet in haar bedje, dat wilde ze niet, ze wilde onze geluiden horen. Daarom kon ze later ook overdag goed op andere plaatsen slapen, waar ik wel mijn voordeel mee heb gedaan. Zoveel slapen als jouw zoontje deed ze overdag niet, maar als hij dat nodig heeft is dat perfect.

Met 9 weken was ons 'schema' ongeveer zo:
    8 a 9 voedingen (bv) op een etmaal, waarvan de laatste avondvoeding rond 12 uur en dan kwam ze meestal om 6 uur weer. Verder veel korte hazeslaapjes overdag van 45 min. a 1 uur, en dus om de 2 uur of korter willen drinken. Het onrustigste moment was altijd in de avond, van 19 uur tot middernacht sliep ze nauwelijks door de krampjes, en wilde ze veel clusteren. Ze lag dus meestal bij mij aan de borst of mijn man had haar op zijn schouder, de enige manier waarop ze verlichting vond van de krampjes.

Met 3 maanden veranderde dit compleet, toen begon ze de nachten echt door te slapen en ging ze rond 19.30 uur naar bed. Ze had toen ook genoeg aan 6 voedingen op een etmaal. Dit schema heeft ze zelf omgegooid en ik was er erg gelukkig mee ;)

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Huh dus maar 4 flesjes? Dat is wel erg weinig.
    Verder kan ik er weinig van zeggen. Op die leeftijd liet dochter ong. 3 uur tussen voedingen en was maximaal 45-60 min wakker.
    Maar ja dat verschilt natuurlijk per kind.

9. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Hier verloopt het ongeveer zo:
    23.00 laatste flesje
    Slapen tot 6/7 uur flesje
    Meteen Terug naar bed tot ongeveer 9/10 uur,
    11 uur fles als we gaan wandelen valt ze in de wagen in slaap, anders gaat ze rond 12.30/13.00 naar bedje tot fles van 15.00 (soms wordt ze ook eerder wakker, dan gaat ze in de box "spelen" of even in de wipper o.i.d.
    Dan gaat ze rond 16.00 weer naar bed, maar meestal lukt dat niet, helaas, ze gaat hard huilen idem in de box, meestal gaat ze rond 17.30 in de draagzak zodat ik iig kan gaan koken e.d.
    19.00 flesje rond 20.00naar bed waar we haar dan rond 23.00 wakker maken voor haar fles en meteen weer in bed leggen...

Mijn zoontje trouwens die zagen we nauwelijks :D die sliep serieus bijna de hele dag in bed, heel soms in de box (dat was toe nog rustig voor hem met 1 kind, nu veels te druk als tweede) maar dat was altijd per ongeluk,zo van even in de box omdat ik even naar de wc moest, iets moest doen of pakken, als ik me dan weer omdraaide lag meneer alweer te slapen ;)
    Dan vond ik soms ook een beetje gek, (ging die weeeeeer naar bed) maar hij had dat gewoon enorm nodig (nog steeds;))

10. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hier geen 9 weken maar bijna 7
    8.00/9.00 fles, daarna wakker en slapen bij ons, in de box, in de wandelwagen (verschilt dus)
    12.00 fles, daarna slapen in bed
    16.00 fles, daarna weer wakker en slapen bij ons, de box of wagen
    20.00 fles, daarna naar bed
    23.30 fles, slapen tot ze zelf komt
    5.00/6.00 kleine fles en terug naar bed

Dus tussen 20.00 en 8.00/9.00 ligt ze in bed te slapen
    Tussen de middag ook en de twee periodes ertussen zijn wisselend

Hou zelf van een duidelijk schema en ritme en ons meisje ook is gebleken. Omdat ze later ook een middagslaapje in bed zal doen, zit dat rond diezelfde tijden van straks nu ook al in het ritme.

11. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

Sep 11, 2012
    1,154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Baby 8 weken;
    08.00-09.00; flesje 120 daarna slapen beneden kijkt soms nog even om zich heen
    12.00; flesje daarna slapen boven
    16.00 : flesje slapen beneden
    19.30 badje
    20.00 flesje
    04-05.30 - flesje 150

12. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0

Meestal slapen kinderen niet meteen 1 middagslaapje maar Eerst nog 2 X per dag waarbij ze de rest van de dag wakker zijn...
    (dus bijv. 8 uur op, 11-13 naar bed en dan tussen 15.30-17.00 naar bed, dan zijn ze juist tussen de middag uit bed, uiteindelijk wordt dat 1 slaapje tussen de middag....:))

13. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Wauw, ik verbaas me hoe goed jullie kleintjes slapen, ze slapen zelfs de nachten al door!

Niks mis mee hoor met veel slapen, volgens het CB (althans bij mijn oudste) horen ze op die leeftijd nog van voeding tot voeding te slapen (tja, dat is hier nog nooit een hele dag gebeurd hoor;)).

14. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Vandaag mijn dochter structureel om de 75-90 minuten op bed gebracht. Echt grappig, wij hebben een camera op haar ledikantje staan en ze 'kletst' minstens nog een half uur, daarna even huilen en dan slapen.. de duur van de slaapjes zijn vandaag zo'n 45 minuten tot anderhalf uur. Maar gewoon stug proberen haha...

Share This Page