Hi meiden, We zijn in blijde verwachting van ons tweede kindje. Mijn dochter was enorm druk in mijn buik, die voelde ik de hele dag door trappen en duikelen (vanaf 17 weken), en dit kindje is zo rustig! Ik voel hem of haar wel elke dag, maar het is een paar keer een zacht trapje, meer niet. Ik ga me er bijna zorgen door maken Hebben meer mama's dit?
Had ik ook! Mijn zoontje was duidelijk aanwezig in de buik, in 3e trimester zag je ook vaak de buik van buitenaf bewegen. Mijn dochter ging ik veel eerder voelen, maar naar mate de zwangerschap vorderde werd het nauwelijks meer. Bewegingen bleven heel subtiel en rustig en ik heb vaak op het punt gestaan om VK te bellen omdat ik naar mijn idee al een dag geen leven gevoeld had. Maar dan bewoog ze toch altijd weer even . Ze was gewoon veel rustiger in de buik (buiten de buik trouwens ook, ze zijn nu nog precies zo ). Deze derde voel ik helemaal bijna niet, maar inmiddels is er een sterk vermoeden op voorliggende placenta, dan voel je ook veel minder kindsbewegingen.
Ik heb echt een beweeg-baby in mn buik, wat een druktemaker zeg, zou het buiten de buik nog zo zijn??
ts, ja hier ook. Geen zorgen maken, het wordt uiteindelijk wel meer als je verder bent. Ik was hier ook zo'n adhd baby gewend en nu het tegenovergestelde. Wat bij mij hielp op jouw termijn was in rust op bed plat op mn rug gaan liggen. Dan kwam er altijd wel beweging. Nu 10 weken later is het al een stuk meer, maar ook echt pas als ik ga zitten..onze dochter bewoog ook terwijl ik zelf druk was.
Echt het trappen voel ik nu nog niet bij de tweede, maar gister de 12 weken echo gehad. De eerste sprong bij de 12 weken echo heen en weer haha, was echt heel grappig... maar deze, zat geen beweging in! We hebben wel 20 minuten gekeken en beetje geduwd enzo, maar nee hoor, bleef gewoon liggen en bewoog nog geen armpje of voetje het is dat het hartje goed klopte
Hier ook een heel rustig meisje! En ik hoop dat dit zich na de bevalling doorzet na 2 van die druktemakers
Haha, gelukkig is het herkenbaar, had ik ook wel een beetje verwacht en gehoopt Over de echo: mijn dochter zwom ook alle kanten op, het was bijna moeilijk om haar goed te bekijken. Dit kindje bewoog rustig een handje of voetje maar dat was het. Ben ook heel benieuwd of dit na de geboorte ook zo blijft
ik had het ook, mijn oudste was mega druk in de buik, op de echo's ging hij alle kanten op en ik voelde hem 24/7. nu is hij 3,5 en nog steeds een druktemaker mijn jongste was veel rustiger en dat is hij met 15 maanden nog steeds. ook weleens lekker, een rustiger kindje.
hier ook, eerste was een dochter en echt een kung fu fighter, echt, t deed gewoon zeer, en uit de buik ook heel druk vanaf dag 1. en nu..... ik voel wel een beweging, maar verder heel rustig, ook op echo's. af en toe 'test' ik even of t er nog wel is haha! dus...heel normaal, ik hoop stiekem ook op een rustiger kindje nu, want 2 van die wervelwinden door t huis.....pffffffffff
nou hoop het ook, hier de oudste megadruk in de buik en nu ook nog megadruk. Misschien is dit straks ook wel een heel rustig beebje
Hè Feilo, ik heb het toevallig ook...deze beeb is ook veel rustiger dan mijn dochter. Ik moet ook goed bedenken dat ieder kind anders is hoor. Maar wie weet krijg jij ook een mannetje en zijn die wat rustiger????
Haha, wat grappig allemaal! Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als dit kindje wat rustiger is. Onze dochter is heeeeel actief Wie weet Vita mijn vriend zou het geweldig vinden, een zoon erbij! Ik natuurlijk ook, maar mijn gevoel zegt dat dit een meisje is
Ons zoontje was de hele dag erg beweeglijk en schopte de hele dag door met zijn voetjes.... Inderdaad ook als ik druk was. Soms wel eens vermoeiend maar altijd geruststellend. Nu ben ik zwanger van een meisje en die is veel rustiger. Alleen als ik in bed ga liggen en diep ga ademhalen dan begint ze te bewegen. Nu ligt de placenta wel aan de voorkant dit keer dus dat zou ook nog kunnen meespelen. Mijn zoontje was ook toen hij geboren was een flinke trappelaar.. het hoort denk ik gewoon bij hem. Ik ben heel benieuwd of dit nu een heel rustig voorbeeldig meisje gaat worden
Zoontje was behoorlijk rustig in de buik, op de echo's bewoog hij bijna nooit. Naar mate einde naderde wel meer beweging maar hij is eigenlijk ook vrij rustig. Bij de eerste echo die we nu rond 7 weken hadden, was het kindje al behoorlijk aan het rondspringen. Manlief en ik beiden verbijsterd! Wisten niet dat het ook zo kon! En is op iedere echo al vrij actief geweest, zelfs als het stil ligt, is er altijd een voetje of handje dat beweegt Heb me er al op ingesteld dat het een drukker kindje zal zijn wsl Ik voel het ook al bewegen sinds een week of 3. Gisteren was het echter nogal kalm maar ik neem aan dat het op een andere manier ligt nu zeker waardoor ik het minder voel. (toch klein beetje ongerust , zal wel allemaal ok zijn, bij zoontje ook paar keer gedacht dat er iets mis was als hij stil was)
Ik zou me geen zorgen maken, ieder zwangerschap is weer anders. Bij mijn dochter bijvoorbeeld geen kwaaltjes gehad; en wanneer ik het toen die tijd begon te voelen was het gewoon af en toe.. en deze zwangerschap tot de 15e week overgegeven, en deze is zo druk in mijn buik dat het de hele dag gewoon bijna doorgaat.