HELP!!! Mijn zoontje (4 maanden) weigert van de 5 voedingen die hij krijgt per dag ca. 3 voedingen de rechterborst. De eerste voeding 's ochtends en de laatste voeding 's avonds drinkt hij prima aan rechts, maar de 3 voedingen overdag weigert hij sinds een week rechts te drinken. Als ik hem aan wil leggen, duwt hij zich echt helemaal weg van mijn borst en gaat huilen. Ik snap er niks van en word er ook wat wanhopig van. De productie rechts is al niet zo goed als links en met ook een dreumes van 18 maanden thuis lukt het niet om na elke weigering te kolven. Kolven gaat namelijk ook dramatisch en neemt dus wat tijd in beslag. Ik kan me niet voorstellen dat het spruw is, aangezien hij niet altijd weigert. Als het wél spruw zou zijn, zou het toch altijd zeer moeten doen? Ik heb zelf ook nergens last van; ik zie niks aan mijn tepel en heb ook geen pijn bij het voeden. Dit borstweigeren i.c.m. met flesweigeren en sinds een week ook weer 's avonds slaapweigeren zorgt er voor dat ik het behoorlijk zat ben . Dus....wie o wie kan mij helpen?!
Heb nu exact hetzelfde alleen links. Rugby houding wil wel iets werken. Zelf vermoed ik dat er misschien een tandje op komst is
je zou als het lang duurt ook een osteopaat/cranio therapeut even naar het nekje/kaak kunnen laten kijken, heeft vaak ook invloed op de drinktechniek/aanhappen.
Zouden het tandjes kunnen zijn? Mijn zoontje heeft ook een voorkeurskant, hij heeft altijd slechter uit links dan uit rechts gedronken. Links heeft ook een tragere tsr en minder melk.
Ik heb sinds vandaag ook het idee dat de rechts idd een tragere tsr heeft en minder melk. En ook dat de melk na de tsr minder snel/goed stroomt. Ik voel de tsr namelijk goed, maar rechts duurt het altijd lang voor ie komt. Als de tsr er dan is, neemt hij een paar flinke teugen, maar dan laat hij al snel los, gaat huilen en wil niet meer aan rechts drinken. Zo ging het ook met de voeding van 19.30 uur. Nu merk ik dus dat hij rechts toen niet goed leeggedronken heeft, want ik heb nu een redelijk gestuwde borst, terwijl er met links niks aan de hand is. Ik bied trouwens altijd eerst rechts aan, omdat hij als hij eerst links drinkt vaak al genoeg heeft gehad en rechts helemaal niet meer wil. En omdat ik al een mindere productie heb rechts leek dat me niet echt bevorderlijk.
Ja denk bij ons idd tandjes omdat hij in rugby wel wil drinken. Hoorde van de juffen dat hij ook niet op links de fles wilt. Maar hoelang kan dat duren??