Onze kleine beeb is nu 5 maanden en is ontzettend aan het draken met z'n slaapjes. En waarom?...... Geen idee. Hij is altijd een makkelijke slaper geweest en de laatste weken is het bal. Overdag doet hij steeds slaapjes van 30 min ( je kan de klok erop gelijk zetten) en vervolgens is hij nog moe. Probeer hem dan nog met een aaitje en muziekje weer inslaap te krijgen en dat lijkt voor 2 min te lukken en dan huppa wakker!!!!!! Met het gevolg dat we dus wel 4 à 5 slaapjes overdag hebben. In de avond ging hij altijd 19/19.30 uur naar bed, maar nu lijkt hij om 18/18.30 uur al te willen. Hij valt ook altijd in slaap bij de papfles, wat dus op zich niet erg is. Maar wat ik dus niet snap... Is dat hij slapend in bed gelegd word en dan na 10 minuten bedenkt dat hij toch niet moe is.???? Heel verhaal sorry, maar ben gewoon het spoor ff kwijt. Iemand tips?
Ik dacht ook meteen het is weer sprongetjes tijd. Maar volgens het boek duurt het nog ff en hij loopt normaal redelijk gelijk. Maar het zou kunnen natuurlijk
Hier ook... Maar dan met 3,5 maand. Sliep voorheen meerdere uren achtereen, zo'n 2 a 3 keer per dag. Vervolgens tussen 19:00 en 21:00 de nacht in. Nu korte tukjes en vooral 's nachts erg onrustig. Ze hoeft geen voeding, maar is wel om de haverklap semi-wakker en wil haar speen. Misschien groei-pijntjes? Ze is ook heel hangerig hier... Duimen dat het vlug overgaat!
Afgelopen 15 maanden regelmatig periodes gehad dat hij daar moeite mee had. Denk je net weer een ritme te hebben, is het de volgende dag weer compleet anders.
Heb hier net zo'n kindje dat niet langer slaapt dan 3x een half uur overdag en soms 4x. Zij deed eerst slaapjes van een uur of langer. Ik hoor dat ze rond de 4,5 maand ook een sprongetje hebben.
Deed mijn zoontje ook tijdje terug. Is lastig omdat hij idd wel moe was. Gaat hij huilen als hij wakker is na 30 min of zou je kunnen proberen hem even te laten liggen? Hier slaapt hij ook ongeveer 30 min, dan spelen of jengelen ongeveer 15 minuten en dan weer slapen. Ik Ga dan niet bij hem kijken. Dit bleek bij mij toen de oplossing. Hou ook vaste tijden aan
Heel herkenbaar Elke keer als je begint te rekenen op een ritme, gooien ze het weer om. Dat je erop gaat rekenen duurt elke keer langer, maar echt: elke keer als je er dan ook op begint te rekenen, is het precies weer het moment dat ze het omgooien. Nooit ergens op rekenen dus...
Dat rekenen heb ik maar los gelaten. Daarom zijn hier de slaapjes op verzoek en geen vaste tijden. Het zal wel een fase zijn, maar heel irritant is het wel, met name voor hem. Snap daarom ook dat ze geen gebruiksaanwijzing bij baby's doen, omdat ze anders elke werk een nieuwe moeten toesturen 😜
Nee dat ''rekenen'' heb ik al een tijd geleden achter mij gelaten . Ik stop hem in bed als hij moe is en komt nog steeds op 2 slaapjes per dag. Moet zeggen dat ik hem nu ook af en toe laat huilen als ik zeker weet dat hij moe is, dat deed ik voordien niet.