Af en toe stoppen met ademen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lente2013, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Mijn zoontje van 10 maanden is de afgelopen week flink ziek geweest en begint nu een beetje op te knappen.
    Het lijkt 'snachts af en toe dat hij stopt met ademen. Soms ligt hij gewoon heel rustig te slapen en constant te ademen, maar af en toe ademt hij drie keer, dan lijkt hij een seconde of 6 te stoppen en gaat dan weer door. Dit gaat dan een hele tijd door in dit ritme.

Ik heb dit van de week ook aangegeven bij de huisarts, zij gaf aan dat het in principe een reflex is dat kinderen weer door gaan ademen, maar dat ik hem ook bij ons op de kamer kan leggen. Dat is leuk, maar als ik zelf slaap, hoor ik het natuurlijk niet!

Komt iemand dit bekend voor? Ik word er nogal nerveus van en weet niet goed wat ik moet.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heel vervelend ja! Je kan eventueel een sensormatje aanschaffen verzekering vergoedt deze dit jaar nog vaak of anders marktplaats. Deze gaat piepen als er geen ademhaling is.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zou zeker langs de ha gaan. Het lijkt zo te horen op slaapapneu en dat kan gevaarlijk zijn.

4. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Toevallig zit ik hier voor nu in het ziekenhuis met mijn zoontje, hij is gister middag opgenomen ter observatie om te kijken wat hij doet als ie slaapt, hij ligt aan de monitor, dus ik zou ook zeker even nog een keer na de HA gaan.

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Dit dus. Houdt voet bij stuk. Jouw moedergevoel zegt jou dat er iets mis is en vertrouw op dat gevoel.
    De kinderarts adviseerde mij geen sensormat aan te schaffen. Het geeft een soort schijnzekerheid. Je gaat te erg op het matje vertrouwen. Daarbij schijnt het alarm nog wel eens af te gaan terwijl er niks aan de hand is.

Deel Deze Pagina