Wanneer halen jullie de verkleiner eruit van de maxi cosi? Bij mijn zoontje z'n hoofdje wordt het al krap. Zeker met jasje (waar capuchon aanzit). Moet dan echt even proppen. Of iemand tips hoe hij wat fijner kan zitten? Misschien stomme vraag maar weet echt niet meer hoe ik het gedaan heb bij me dochter hahaha
hier stoelverkleiner er amper in gehad.... hij groeide als kool, en daarom vond ik het al snel niet nodig meer. Maar volgens mij zijn er wel richtlijnen voor maar welke????
Hier het kussentje in de stoelverkleiner er vrij snel uitgehaald(volgens mij met 2, 5 maand) maar de rest heb ik er nog inzitten. Zou gewoon kijken hoe je kindje zonder verkleiner zit, je ziet gauwgenoeg of het een beetje goed zit hoor! En denk dat het per kind verschilt!
Het hoofdkussentje kan er uit als ze hun nekje stabiel kunnen houden. Hier ook met 2.5 maand alles eruit gehaald. Heb een grote beer en elke keer als hij in de maxicosi moest was het brullen. Hij zat er gewoon niet meer lekker in. Sindsdien gaat het een stuk makkelijker!
Na 1,5 maand eruit gehaald, meneer brulde altijd in de maxi cosi, zonder dat ding geeft hij er niks meer om
Hier paar weken terug het 'zitkussentje' eruit gehaald. Was toen 10 weken (maar wel al ruim 7 kilo). Steun voor het hoofdje laat ik wel zolang mogelijk zitten.
Begin inderdaad eens met het kussentje eruit te halen en kijk hoe dat zit. Eventueel de hele verkleiner eruit als het dan nog niet lekker zit. Je ziet het vanzelf, denk ik.
Bedankt voor de reacties! Heb even snel het kussentje eruit gehaald maar dat zat ook niet helemaal. Had haast dus niet heel goed gekeken. Zal morgen eens wat beter kijken
Na 8 weken ging de verkleiner eruit, vooral vanwege de bovenkant, maar de eerste tijd had ik onder haar billen nog wel een hydrofiel opgevouwen liggen, omdat ze anders daar niet goed zat.
Verkleiner heb ik er van de week uitgehaald, maar moet eerlijk zeggen, wij zijn misschien niet helemaal representatief wat dat betreft, want MC wordt hier amper gebruikt. Voetenzak gebruik ik ook niet. Ze wordt lekker warm aangekleed en zit in de auto ook warm. En omdat DL reflux heeft en niet graag in de MC zit, ligt ze er ook echt alleen in, als we met de auto gaan.
Misschien idd de verkleiner eruit en dan wat hydrofielen eronder. Ik gebruik de mc ook uiteraard alleen als we met de auto gaan. Maar dat is regelmatig en over 5 weken elke dag als ik weer aan het werk ga.
Het kussentje eruit met 2 maandjes ongeveer en de hele verkleiner met bijna 4 maanden. Finley is nu dan ook al 69 cm, dus dat past echt niet meer. Heb hem wel zo lang mogelijk in die verkleiner gehouden omdat hij slappe nekspieren had.
Ik vroeg mij hetzelfde af. Onze bink is best groot en zit niet zo lekker meer. Zijn schouders komen tegen dat kussentje aan dus hij zit best opgepropt in zijn maxicosi. Maar het punt is dat zijn hoofd nog naar links en rechts kan slingeren als we het kussentje eruit halen. Dat lijkt mij tich ook niet goed?