af en toe uitslag in gezichtje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door senta, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Onze zoon is nu ruim 3 jaar en heeft af en toe ineens uitslag in zijn gezichtje echt pukkeltjes ietsje rood en het is vaak net zo snel verdwenen als dat het gekomen is. De eerste keer dat het me opviel was het na het eten van aardbeien, maar het was er echt terwijl die hem nog at en een uur later ook weer weg, toen heb ik hem toch een dag later weer een aardbei gegeven en gebeurde er niets, maar nu viel het me eergisteren weer op. Ik ehb het vermoeden dat het met de zon te maken heeft, maar gisteren had die nergens last van?

Kan het zijn dat een huidje daar aan moet wennen de 1e zonnestralen van het jaar of iets? Het zijn soort pukkeltjes, meestal een uurtje zichtbaar, heeft er trouwens geen last van en het is ook niet continue.
    Zonnecreme is het trouwens niet want heb hem er al meer mee ingesmeerd dan dat die uitslag had.

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Dat zou inderdaad door de zon kunnen komen. Zowel ik als mijn dochter hebben dan ook piepkleine pukkeltjes. Gewone creme werkt hier het beste. Als het wat erger is dan jeukt het meestal ook. Bij de drogist is een creme tegen zonneallergie verkrijgbaar.

Het kan ook voedselallergie zijn. Daar ben ik totaal niet in thuis, iemand anders wel?

3. senta

senta Niet meer actief

Ik ben er dus ook niet in thuis, en heb zelf het gevoel dat het eerder met de zon te maken heeft dan met voeding, het is namelijk maar af en toe en aardbeien is die best wel dol op en eet die wel regelmatig en ook al erg lang dus in mijn ogen had die het dan ook al vele eerder moeten krijgen en ook daarna nog vaker, de 2e keer dat het me echt op viel had die al paar dagen geen aardbei in de buurt gehad dus dat zou vreemd zijn.

Ik hoop dan maar dat zijn huisje nog moet wennen aan het zonnetje, en dat het geen echte zonneallergie is.

Deel Deze Pagina