Hee meiden ik zit te denken om ovuluatietesten tehalen... heb hier iemand ervaring mee? want de ene kant denk ik ja dat moeten we doen en de andere kant denk ik van het moet zo toch ook gewoon lukken.. en volgens de calculator heb ik aankomende zondag me eisprong.. dus als ik het vandaag nog bestel kan ik vrijdag of zaterdag het uit proberen.. maar ik twijfel ik ben bang dat ik er dan er teveel mee bezig ben en dat het dan helemaal niet lukt alvast bedankt. xxx
de calculator hoeft niet altijd te kloppen... klopt vaak zelfs niet.. als je bijv een cyclus van 28 dagen invoert gaat de banner ervanuit dat je je ei op dag 14 hebt, terwijl je ook je ei op dag 16 kan hebben, en een luteale fase van bijv 12 dagen, dus niet altijd op de banner afgaan.. daarom zijn ovutesten zo handig.. als je je ei niet voelt kun je door middel van ovutesten bijna zeker zeggen wanneer je ei komt, en dat vergroot je kans toch wel.. als je een cyclus van 25 dagen hebt zoals ik zie, dan moet je op dag 8 beginnen met ovutesten. als je een cyclus van 28 dagen hebt moet je al op dag 11 beginnen ,met een cyclus van 29 dagen op dag 12 beginnen,etc.etc.. je begint altijd een paar dagen eerder met ovutesten, dit is omdat als de testen donkerder beginnen te kleuren je weet dat je alvast kan gaan klussen.. als je testen knal zijn dan komt je ei binnen 24-48 uur.. ook moet je altijd uitgaan van de korste cyclus om je ei zeker niet te missen.. liefs daantje
hoi hoi de eerste 6 maanden hebben wij het ook zonder gedaan, nu hadden we zoiets, laten we het maar proberen, weten we in iedergeval of we rond de juiste periode klussen! Dus dit is de eerste maand dat we het gedaan hebben, en is goed bevallen. Hebben sensitest besteld via internet en de volgende dag in huis. Ze geven het heel duidelijk aan en hebben op de juiste momenten geklust. Nu dus maar afwachten. Je moet doen waar je je het prettigst bij voelt en soms kan het een steuntje in de goede richting zijn! gr mau
Okeej.. maar ik als ik het goed leest dan ben ik nu al telaat om het deze maand met ovu testen tedoen.. of kan ik ook vrijdag 1tje proberen en dan kijken of ie het aan geeft ik ga ze in ieder geval nu bestellen
aah nu zie ik het pas.. nee je bent niet te laat.. ik dacht dat je een cyclus had van 25 dagen, maar je hebt je ei pas op dag 25? heb je dan een cyclus van 39 dagen? dan zou je op dag 22 moeten beginnen met ovutesten , dus dan ben je nog optijd ik heb ook de sensitest ovulatietesten ( zie album) ben er heel tevreden over.. vandaag besteld,, morgen in huis
ja normaal om de 38dagen maar vorige maand was 39 dus ik dacht hou ik dat maar weer in aan ik vind dat zo moeilijk te bepalen... maar ik heb ze net bestelt ook van sensitest 6stuks gewoon om eerst te proberen xD.... maar ik wil niet super lastig zijn maar waarneer kan ik het beste dan beginne met testen alvast bedankt hahaha
je gaat ALTIJD van de kortste cyclus uit.. als de testen donker beginnen te worden kan je het beste 2 keer per dag testen anders kun je je piek missen.. als je in mijn album kijkt zie je op 2-2 om 11.30 een positieve test.. op diezelfde dag om 20.00 is de test negatief.. stel ik had maar 1 keer per dag getest had ik mijn ei gemist.. dus als de streepjes donkerder beginnen te worden zou ik smorgens en s avonds testern.. nooit testen met ochtendurine.. welke testen heb je besteld? de dipsticks of welke? gemiddelde lengte van de cyclus start met testen 21 dag 4 22 dag 5 23 dag 6 24 dag 7 25 dag 8 26 dag 9 27 dag 10 28 dag 11 29 dag 12 30 dag 13 31 dag 14 32 dag 15 33 dag 16 34 dag 17 35 dag 18 36 dag 19 37 dag 20 38 dag 21
ja volgens mij wel die je zelf in een potje urine moet houden de goedkoopste in ieder geval xD dus als ik bij 21dagen moet gaan testen word het woensdag.... dus dan heb ik maar voor drie dagen ovu testen is dat wel genoeg dan?
Hoi daanjte, je hebt mooie ovutesten. Heel duidelijk. Wanneer heb jij tijdens deze testen geklust? Ik zie dat je 3 dagen getest hebt. Heb je da 31/1 en 2/2 geklust of...? Kan alles tips natuurlijk gebruiken
dan heb je dezelfde als mij.. de dipsticks.. maar 6 testen is idd wel weinig.. je begint op dag 21 met testen en krijgt denk ik rond dag 23/24 je ei.. en als je 2 keer per dag test zou je rond de 8 testjes nodig hebben.. maar denk dat je het met 6 wel red, als je dag 21 begint met testen heb je misschien een heeel licht streepje op de ovutest en hoef je niet 2 keer per dag te testen.. pas als je merkt dat de testen donkerder worden..
hey meid, ik heb toen op 31-1, 1-2 en 2-2 geklust.. wou eigelijk voor de zekerheid ook op 3-2 klussen omdat mijn ovutest op 2-2 eigelijk heel donker was, wat betekent dat mijn ei 24-48 uur later zou springen, dus eigelijk was het slimmer geweest om op 3-2 ook nog te klussen, maar m'n ventje was op hahaha liefs xxx
Hey nemen jullie de ov testen dan mee naar het werk ofzo ? Mijn ov testen zijn redelijk donker nu (net ongesteld geweest en dan zijn ze altijd donker vind ik, is dat normaal eigenlijk?), maar ik test slechts 1x per dag na mijn werk om 18u. Dus dikke kans dat ik daardoor steeds mijn ei mis ? Maar ik zie me dat niet haalbaar om op het werk beginnen te testen eigenlijk... Hoe doen jullie dit ?
hey meiss.. welke ovutesten gebruik je? ik had eerst die kruidvat ovutesten en die waren net na mijn ongi ook positief, en op het moment dat ik 100% zeker was dat mijn ei eraan kwam negatief.. echt troep..dat vinden wel meer mensen.. en net na je ongi horen ze eigelijk bijna helemaal wit te zijn, horen ze echt niet donker te zijn hoor.. als dat zo is, heb je slechte ovulatietesten en geven ze waarschijnlijk je eisprong ook niet goed aan.. maar als je 1 keer per dag test, en vooral zo laat , denk ik dat je wel kans hebt om je ei te missen ja.. als je test bijv om 10 uur 's morgens een licht streepje vertoont kan die best dezelfde dag om 18.00 knalpositief zijn.. maar ook andersom. ik had bijv op 2-2 om 11.30 een knalpositieve test en om 20.00 was ie erg licht dus als ik die dag alleen om 20.00 had getest had ik mijn ei niet gevonden.. op je werk kan best hoor.. in de pauze in een plastic bekertje plassen en daar de test 5 seconde inhouden en klaar.. ( bekertje leeggooien in de wc, en leeg bekertje dumpen in de prullebak bij de wc) of een midstream test waar je overheen kunt plassen.. geen mens die het ziet
Hey ik gebruik ook van die sensitest ovulatietesten, dipstick. zoals ik er in jouw album zie (wat heb jij prachtige ovulatietesten, seg !). Maar de mijne zijn dus nu redelijk donker. bizar dus ? En waarom zou dat dan komen ? Ik heb 8 dagen bruinverlies gehad en nu al 8 dagen ongesteld.. vreselijk is het.. maar het is dus eerder ongewoon dat mijn testen nu kleuren ?
nu meid, heb t inderdaad ook tijd geprobeerd met de calculator maar net gister begonnen met ovulatietesten van sensitest.. Is niet duur en accuraat.. Was ook beetje bang dat ik er teveelmee bezig was of dat sex "gemaakt" zou zijn maar heb t er met mn vriend over gehad en we waren het ermee eens dat t altijd speciaal is tussen ons..zeker als we t bewust doen zeg maar.. Das anders dan"gemaakt"
Ik heb mijn ov testen eens in mijn album gekleefd. beide strepen lijken wel minder donker op de foto dan ze werkelijk zijn. Ligt misschien aan het toestel ofzo. Maar zo heb je al eens een idee... zit nu aan dag 8 vd cyclus geloof ik en nog een klein beetje ongesteld...
hey meiss.. ik vind het wel raar dat je tijdens je ongi best donkere testen hebt.. maar hoe donker zijn ze precies? kun je ze vergelijken met mijn testen van 31-1, 1-2, 2-2? en tijden? als de testlijn even donker of donkerder is als de controlelijn is ie positief.. een ovutest kan ook bij sommige meiden een zwangerschap vaststellen, dan is ie ook vaak positief ( hoeft niet) maar zit je nu op cyclusdag 8 dan? misschien heb je je ei wel op dag 10/11 ofzo en is ie daarom donker?
de test van 5-2 lijkt me het donkerst.. maar je hebt altijd wel een beetje LH in je urine, daar kan het ook van komen.. heb net ook even een ovutestje gedaan en bij mij is die nu gewoon helemaal wit, geen 2e streepje te bekennen.. heb je wel al eens een knalpositieve ovutest gehad?
Die van 5-2 is ook inderdaad het donkerst. Hij is niet even donker als jouw positieve test, maar komt toch aardig in de buurt. Nog geen echte positieve test gehad, neen. Bij vorige ongesteldheid waren de testen ook redelijk donker en toch een cyclus van 38d gehad dan... Kvind het echt bizar allemaal ik probeer even nog een duidelijker foto te nemen
normaal is de fase vanaf je ei tot je ongi ongeveer 14 dagen ( dat is het gemiddelde bij de meeste meiden) dus zou je je ei rond cd 24 gehad moeten hebben? op welke dag ben je begonnen met testen? volgens de tabel zou je op dag 21 moeten beginnen met ovutesten bij een cyclus van 38 dagen.. je moet ook altijd van de kortste cyclus uitgaan wil je je ei niet missen ( heb je op je fototoestel een macro stand? is een bloemetjes teken, dan zou de foto erg duidelijk moeten zijn)