oi, een "korte" toelichting. Onze zoon had moeizame ontlasting vanaf zijn geboorte en kreeg daarvoor omneo. op een gegeven moment ging het zo goed, te goed, hij kreeg 12 poepluiers per dag en daarbij enorme buikkrampen. in overleg met de ka zijn we overgestapt naar ha melk en dit is de afgelopen 3,5 week goed gegaan. nu heeft hij inmiddels alweer 2,5 dag niet gepoept maar hij had er niet echt last van. weinig krampjes, alleen rondom de voeding. om te voorkomen dat hij er toch wel weer heel veel last van ging krijgen heb ik net een beetje olijfolie door zijn voeding gedaan en of het daarmee te maken had weet ik niet, maar hij heeft net een volle luier geproduceerd gelukkig. Olijfolie kan geen kwaad toch? maar mijn eigenlijke vraag. ik maak me nu uiteraard weer enorme zorgen dat we weer terug naar af gaan en hij nu weer last krijgt van moeizame ontlasting of kan het toch wel eens dat een baby een paar dagen niet kan poepen en gaat het daarna toch weer vrij normaal? hebben jullie hier ervaringen mee? stomme vraag misschien, maar ik hoop dat dit een eenmalige actie van onze directeur was.......
zolang je baby er geen last van heeft is het niet erg dat hij elke dag poept. heb het vd week nog op cb over gehad, amy poept vaak maar eens in de 4 dagen en heeft dan vaak gele en donkergroene ontlasting door elkaar. volgens het cb kan dat geen kwaad.