Nou de titel zegt het al: Wie krijgt hypo-allergene voeding vergoedt van de verzekeraar? Welke verzekeraar heb je en moest je een verklaring hebben van de huisarts?
Alleen nutramigen krijg je vergoed dan. Hoe en wat verder weet ik niet, alleen dat je geloof ik idd n verklaring moet hebben vd huisarts.
Je krijgt het alleen vergoed als er inderdaad sprake is van een allergie, en met een verklaring van HA of KA
Wij krijgen nutrilon soya vergoed omdat er sprake is van een allergie, hypo-allergeen is toch alleen als er een risico is en om dat te voorkomen? Volgensmij is dat dan uit eigen keuze en wordt het denk ik niet vergoed.
Hoi, Je hebt preventieve hypo-allergene kunstvoeding, dat kun je bij de drogisterij halen, zoals Nutrilon hypo-allergeen. Dit is alleen maar om het risico op allergie te verkleinen. Dit krijgt je niet vergoedt. Mocht je kindje toch een allergie ontwikkelen, dan moet je overstappen op speciale hypo-allergene voeding, zoals Nutrilon Pepti of kunstvoeding wat bij de apotheek te verkrijgen is. Dit wordt wel vergoedt, maar dan moet je een verklaring hebben van de cb-arts of huisarts of kinderarts dat je kindje een koemelkallergie heeft. Groetjes Saskia