Zo heb het even ingekort Wij hebben een kruising chihuahua/ yorkshire (ziet er uit als een zwarte Maltezer) Meneertje plast nogal 'wild' waardoor z'n hele buik telkens vies is, nu gaat hij elke maand in bad maar om dat nou elke week te doen? Schijnt niet goed voor z'n huid te zijn. Iemand andere oplossingen? Buik kaalscheren? Castreren?
Onze hond had dit ook, na castratie is het helemaal over. Erg prettig een schone droge buik en pielemoos Weet je trouwens zeker dat dit urine is? Onze hond had een permanent ontstoken voorhuid, wat veel ongecastreerde reuen hebben. Hierdoor komen er permanent druppeltjes uit (wat stinkt ook trouwens) maakt vieze plekken op je meubels en vloer. Castratie is het enige wat echt goed helpt.
piemeltje vastbinden aan staart? Dan piest hij naar achteren en heeft hij een schone droge buik! :-D Grapje uiteraard! Ik heb er geen ervaring mee, wel met een teefje die van die klieder slijm aan haar edele poes heeft hangen.... We krijgen steeds vragen of ze opgewonden is
En je weet zeker dat ze geen baarmoeder ontsteking kan hebben???? Dat is het vaak bij een teef namelijk....
Met castratie plassen ze een stuk minder. Je kan best vaker wassen mits je goede honden shampoo hebt. En een teef met steeds slierten, zou ik toch even mee naar de dierenarts gaan. Hier 1 teef een keer een sliert gehad vlak voor haar loopsheid. Maar anders nooit
Ze heeft er geen last van, geen koorts dus een ontsteking lijkt mij niet. Ze is pas 5 maanden oud, wat ik begreep gaat dat weg bij de eerste loopsheid. Het is ook gewoon wit/doorzichtig (beetje sperma-achtig). Als het groen of geel zou worden moest ik aan de bel trekken. Maar mijn 3 andere teefjes hebben dit ook gehad, in mindere zowel meer maten.
Heb de dierenarts gebeld en hij heeft inderdaad een ontstoken voorhuid, hij wordt begin september gecastreerd. Dankje voor jullie reacties!