Dames, Wat is jullie schoonmaakrooster? Doen jullie alles op 1 of meerdere vaste dagen? Gewoon wat moet gebeuren voor die dag wat je toevallig tegenkomt (zo van 'goh laat ik de badkamer eens doen' enz..) of echt gepland? Ben erg nieuwsgierig! Ben zelf nogal lui en moet mezelf er teveel aan zetten, moet maar eens afgelopen zijn! Iemand ideeen?
Ik verdeel het huishouden over een paar dagen. Maandag vind ik altijd een baaldag en dan is het altijd een rommel van het weekend. Vooral de laminaatvloer beneden ziet er dan niet uit met strepen en druppels van diksap etc. Dus maandagochtend doe ik altijd beneden en dan eigenlijk een beetje stoffen, kussens bank etc. zuigen en dweilen en de wc. Ik werk heel snel dus ben er niet te lang mee bezig. Soms doe ik het in fases hoor en stof lang niet alles in de kast enzo. Heb ik geen zin in. Verder zuig en dweil ik beneden zo;n beetje om de dag. Vind het anders vies. Verder doe ik boven de slaapkamers altijd tegen het einde van de week, zuigen en dweilen, 1 x per twee weken afstoffen en de kast met glassex. Afstoffen in Fleur's kamer ook niet al te vaak. Wordt steeds luier moet ik zeggen. De bovenste verdieping (washok en slaapkamer) doe ik 1 x per maand of zo en 1 x per 3 maanden goed met vochtig stofafnemen. Ramen lappen als het nodig is. Deed toen Fleur meer sliep meer dingen op 1 dag maar nu verdeel ik het en ook naar hoe ik me voel en anders is het ook zo ongezellig voor mijn meisje als je de HELE dag aan het poetsen bent. Maar alles moet wel 1 x per week en de wc's 2 x. Douche doe ik ook vaak als ik er zelf in sta. Wel ongezond met de ajax onder de douche maar het scheelt wel in tijd! Groetjes, M
ik doe op vrijdag (of zondag als dat beter uitkomt) het hele huis stoffen, poetsen, zuigen en dweilen. OP dinsdag de badkamer uitgebreid. Verderop in de week doe ik de wc's nog een keer extra. Ramen lappen zo'n 1x per maand. Beneden iedere dag stofzuigen, boven om de dag. Dweilen meestal 2x er week
hee! ik doe alles op 1 dag, want werk de rest van de week en vriendlief ook. En zondags is rustdag haha, stofzuigen doe ik wel iedere dag maar doe swoensdags altijd alles. Begin met beneden, ,stoffen, stofzuigen,dweilen dan de boven verdieping het zelfde. ramenlappen doe ik 1 x in de 2 wkn en wassen ook op woensdag. en zo blijft het huis schoon liefs
Ik doe alles gewoon wanneer ik er zin in heb. Ik stofzuig elke dag want we hebben 2 katten dus moet wel met al die haren. Badkamer en keuken zijn een hel om te doen nooit geen zin in stoffen doe ik bijna nooit want ik haaat dat hahaha. Vast rooster heeft hier ook geen zin want dan gebeurt dat toch niet plus mijn ventje die gaat soms in het weekend spontaan los met schoonmaken hahaha
Ik poets wanneer ik wat tegenkom... Ik probeer wel om de dag te stofzuigen omdat we een kat hebben die behoorlijk verhaart... Maarrrrrr dat schiet er ook wel eens bij in, dan heb ik gewoon geen zin o.i.d Sowieso kan ik niets op vaste dagen doen omdat ik onregelmatig werk. Ik ben ook totaal geen schoonmaak typ, heb er eerlijk gezegd een hekel aan...
meestal komt het ineens in mij op om te beginnen kuisen... maar ik probeer wel minstens 1x per week de badkamer grondig gekuist te hebben ik denk wel dat als de baby er is, ik ga proberen een soort schema aan te houden, kwestie van beter dingen te kunnen plannen
Ik hou niet van schema's maar doe wel elke dag stofzuigen en ik denk dat ik wel 5x per dag de salontafel moet schoonmaken.
Ik stofzuig/dweil 3x per week de benedenverdieping. en 1x in de week de bovenverdieping 1x in de week poets ik in 3 uren het hele huis van boven naar beneden toiletten doe ik om de dag en de badkamer 1x per week een doekje erover heen. zo nu en dan doe ik een grotere klus bijv. de keuken poetsen of ramen lappen. Elke dag gaat er wel een doekje over de tafels en de banken(die zijn van stof) en voor de rest goed bijhouden. I
Ja, Elke dag beneden stofzuigen en dweilen en de tafels schoon. Tijd per keer: 20 minuten Keuken elke dag schoon. Tijd: 15 minuten. Maandag, woensdag en vrijdag de wc's. Op maandag extra grondig. tijd per keer 20 minuten Bovenverdieping stofzuigen op dinsdag en vrijdag. Vrijdag extra afstoffen. Tijd: 60 minuten( met extra afstoffen, anders 30 minuten) Dinsdag beneden afstoffen. Tijd: 30 minuten Badkamer 1 keer in de week, meestal op donderdag. Tijd: 30 minuten ( na het douchen altijd wel even de cel droog en een doekje erover) Oja, ik werk niet maar studeer. Dus ik heb er ook wel tijd voor.
ik heb helemaal geen schoonmaakschema.. ik doe het gewoon automatisch wanneer het nodig is.. als ik mezelf door de woonkamer moet graven bijvoorbeeld (grapje hoor!) het is hier bijna altijd schoon en opgeruimd.. anders kan ik ook niet rustig zitten dus nee.. geen vaste dagen voor schoonmaken
Wij gaan op zondagochtend altijd samen aan de slag. Man doet boven, ik beneden, en dan zijn we in een uurtje of 2 helemaal klaar. Als er iets een keertje extra een lapje nodig heeft, doen we dat natuurlijk, maar voor de rest vind ik 1x per week meer dan genoeg. Moet ook niet te schoon worden; beetje stof is goed voor de weerstand
Elke vrijdag de badkamer helemaal schoonmaken, toilet om de dag, keuken iedere dag wel wat opruimen, stofzuigen iedere dag, dweilen om de dag, lakens op donderdag. Was in het weekend ivm lager stroomverbruik. De rest komt tussendoor.
ik doe veel op maandagochtend dan ben ik vrij manlief doet veel op de zaterdag dan is hij vij en samen doen we nog het 1 en andere op zondag
Hier ook geen poetsmiep...en schema werkt al helemaaaaal niet bij mij. Want als t dan mooi weer is en dochterlief is lekker thuis, dan ga ik liever met haar op pad dan dat ik ga schoonmaken. Doe wanneer ik zin heb en t nodig is. Soms sta ik dus pas na t eten savonds te zuigen en dweilen. Oke, loop soms dus weleens achter met wat dingen...maar who cares!
ik doe het meeste in 1 keer op zaterdag of zondag. Dus bed afhalen, stofzuigen, dweilen, afstoffen, toilet en badkamer schoonmaken. Door de weeks strijk ik een beetje als ik zin heb en ramen lappen vind ik een rotwerk om te doen, dat doe ik 2x in het jaar.
Ik probeer alles in één dag te proppen (ben ik er ook vanaf voor de rest van de week ). De badkamer sla ik over, want die mag manlief doen (is immers ook een dag in de week vrij ) Wij hebben twee honden, twee katten en een papegaai, dus stofzuigen proberen we elke dag te doen. Vandaag is de kleine naar de kinderdagopvang en heb ik een dag verplicht vrij van het werk. Dus vandaag maar even van onder tot boven het huis door.