mijn zoontje moesten we 3 jaar geleden inbakeren en toen hij 4 mnd was hebben we gewoon van de ene op de andere dag de doek weggelaten en dat ging goed. nu, mijn dochter moest ook ingebakerd worden, maar ik krijg haar er niet meer uit. zelf wil ze eigenlijk niet meer in de doek, dat merk ik aan dat ze haar armen niet meer geeft en gaat mopperren en wringen als ze erin moet. ik probeer nu al aan maand af te bouwen, maar het gaat echt niet. af en toe kan ze een slaapje zonder, maar daarna al niet meer. meestal moet ik weer naar boven om de doek weer om te doen. ze is nu bijna 5 mnd, dus we hebben niet zo veel tijd meer. wie heeft er iedeeen? of ervaring hiermee? het lukt me gewoon niet.
Ons dochtertje lag van begin af aan ook ingebakerd. Afbouwen ging moeizaam. Elke keer weer opnieuw geprobeerd (4mnd. 5mnd.), maar ging niet goed. Met 6 mnd. weer geprobeerd. Inmiddels hadden we de Puckabag van mijn ouders gekregen. Dus haar daarin gelegd en ja hoor, de hele nacht doorgeslapen. Of het eraan lag dat ze nu oud genoeg was of aan de slaapzak, weet ik niet, maar ze slaapt dus wel door
Ik heb bij Femke (die werd ingebakerd in een Pacco Piccolo) nu een dikke winterslaapzak gepakt, zodat ze toch niet al te gemakkelijk met haar armpjes kan maaien. Ze moest er even aan wennen, maar nu gaat dat goed. En anders misschien een Puckababy ofzo als tussenoplossing, zodat de armpjes toch nog redelijk beperkt zijn in de beweging?
Op welke manier bouw je af? Zomaar de doek weglaten voor een slaapje werkt voor veel babys inderdaad niet. Heb je geprobeerd om eerst 1 arm eruit te laten? Of een puckababy, of een gewoon slaapzakje gebruiken? Wij hebben bij ons zoontje een heel overstap-proces gehad, van de inbakerdoek naar de kinderwagenbak (hij voelde zich verloren in de grote ledikant zonder de doek), naar de ledikant met de voedingskussen om hem heen enz.
wij hebben dat probleem ook gehad, met 5 maanden hebben we een poging gedaan en na 4 slapeloze dagen hebben we de moet op gegeven want we zaten er allemaal doorheen, wij waren helemaal op en onze meid ook. heb een maandje gewacht en alle moed bij elkaar geraapt om het nog een keer te proberen want vanaf 6 maanden vond ik het echt tijd worden ze kon al zo goed draaien (ze lag dan snachts in een snoozz zodat ze wel ingebakert lag maar niet kon rollen) en het ging gewoon goed we waren helemaal verbaast. dus van de ene op de andere nacht zijn we over gestapt van de puck gecombineert met snooz naar een slaapzak en het ging goed. maar vanaf 6 maanden hebben ze veel meer controle over hun armpjes he dus dan houden ze zich wat minder wakker omdat ze ook minder met hun armpjes waaien.
Hier ook zo'n moeilijk gevalletje: inslapen met een armpje eruit lukt nog wel, mits ze lekker moet is. Maar zodra ze lichter slaapt en drukker gaat bewegen in de rem-fase wordt ze huilend wakker Bij weer inpakken gaat ze dan ook niet weer slapen helaas. Nou ja, ze is nog klein, we hebben nog even. Heb wel een dikke slaapzak met mouwen liggen maar ben huiverig die te proberen: als het dan niet lukt en ze is wel erg moe moet ik haar omkleden en haar bedje weer opmaken met extra deken voordat ze kan slapen, dat lijkt me zo'n gedoe? Ik had nog bedacht om een strikje aan de mouwtjes - het lijfje te naaien, dan kan ik nog af en toe een armpje vastmaken zodat deze niet on haar hezicht komt. Goed idee? Ik heb trouwens gelezen dat je ook kunt afbouwen door eerst consequent 1 slaapje dat ze normaal goed slapen los te doen. Tja, voor ze zes maanden is komt het vast goed...
1 arm iot ded doek gaat niet, ik heb een pacco doek. de puckababy nog niet geprobeerd. ik heb haar in een slaapzak gelegt (met en zonder mouwen) en geprobeerd onder de dekens in te stoppen, maar ze heeft haar armen er zo uit. en als je ze niet strak genoeg inbakerd, probeers ze haar armen via de bovenkant naar buiten te krijgen. het is zo zielig, ze wil die doek niet meer. ik ga die puckababy misschien eens proberen, ik zal het eens bekijken.
Bij ons ging dat ook niet helemaal lekker. We hebben de mouwen van een slaapzak vast genaaid vanaf de elleboog. Zo kon ons mannetje wel zijn onderarmen bewegen, maar net niet in zijn gezichtje slaan. Toen dat goed ging hebben we het zonder gedaan en dat ging goed.
wat ook een fijne inbaker zak is , is de woombie die heb ik gebruikt na de puckababy. is goedkoper en die heb je ook met druk knoopjes bij de armen. dat is ideaal als je met 1 arm vrij wil proberen
1 arm eruit kan ook met de Pacco. Je bakert dan de tweede arm niet in. In plaats van over de schouder, doe je het bovenstuk onder de oksel door waardoor de tweede arm vrijligt. Gaat echt prima.
dat mag dus niet met die pacco. dat doe ik dus ook maar niet. woombie? nooit van gehoord. waar heb je die gekocht?
Wij hebben de Puckababy en met slaapt ze heerlijk maar zodra haar armpjes vrij zijn lukt het haar niet meer om in slaap te vallen. Best lastig he!
ff oftopic: marktplaats worden ze voor 20 euro aangeboden. Ik hem nieuw aangeschaft (dan wist ik zeker dat ik hem binnen 24 uur had want dat was nodig haha), de piep, maar vond hem t geld wel waard De opvolger haal ik wel van mp. Mijn dochter heeft wel tot 7 maanden ingebakerd gelegen, in zo een zak maar toen ineens gestopt en toen ging het ook gelijk goed. Zou bijna denken dat ze er nog niet aan toe is maja als ze er zelf last van heeft dan zal dat idd wel niet. SUcces!!
Hier gebruiken we een puckababy. De versie voor 0-3 maanden (piep) is vrij strak. Daar kunnen ze hun armpjes amper in bewegen. Inmiddels zijn we over naar de versie voor 3-6 maanden (mini). Die zit een stuk losser. Hierdoor heeft hij iets meer bewegingsvrijheid met zijn armpjes. Hij moest er even aan wennen, maar nu gaat het goed. De miniversie heeft ook ritsen bij de armen. Daardoor kunnen we binnenkort ook beginnen met 1 armpje eruit. Ik ben er erg tevreden over. Ze zijn vrij duur, maar via Marktplaats kun je ze inderdaad ook goedkoper krijgen.
Dit was hier de volgorde: klassiek inbakeren snug 'n tug puckababy (het was zomer) puckababy zonder mouwen puckabag (die moet je hebben, zo lekker strak!) gewone slaapzak
Hele slaapzak en strikjes niet nodig?! Meisje heeft gisternacht al twee blokjes met een arm los, vannacht weer en ook twee met twee armpjes los geslapen... Wel na 3 - 3,5 uur wakker, maar niet door de armpjes volgens mij, dat deed ze nl al (sprongetje, darmpjes?). Ze ligt lekker te kletsen en te frommelen en gaat heel tevreden slapen... zucht, wat fijn! Nu voor het eerst een overdag-slaapje. Ben heel benieuwd, want overdag heeft/had ze de "rust" van de doek meer nodig volgens mij. Maar ze slaapt ieg al wel nu! EDIT: oh nee, toch niet (langer dan 10 minuutjes..) Nu dus maar ingepakt: stil. Toch maar snel die slaapzak drogen en strikjes afmaken voor volgende slaapje!