Wat aanschaffen voor bv en wanneer?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Tassie74, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    673
    113
    Utrecht
    Beste Heidi,

Ik wil graag bv geven na de keizersnede. Ik wil in ieder geval een borstkolf huren, omdat ik natuurlijk niet weet of het geven van bv lukt. Weet u misschien hoe dat gaat in het ziekenhuis? Hebben ze daar alle spullen met onder andere tepelhoedjes en andere attributen? Of moet ik deze wel al aanschaffen van tevoren?
    En, als laatste vraag, is er een bepaald merk borstkolf welke u zou aanraden?
    Sorry, ik heb er eigenlijk geen verstand van en wil graag goed voorbereid zijn.
    Alvast bedankt voor uw tijd.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

In het ziekenhuis is alles aanwezig, of zo gehaald in de ziekenhuisapotheek. Evt kun je bellen of ze bijvoorbeeld medela attributen als tepelhoedjes op voorraad hebben.
    In het ziekenhuis kun je ook vaak een rondleiding krijgen, dan kun je ook vragen wat ze wel en niet in huis hebben.
    Bedenk ook in het ziekenhuis dat je verschillende maten hebt in borstonderdelen voor de kolf.
    Een kolf zou ik in eerste instantie huren wanneer dat nodig is, later pas aanschaffen.

Wat je kunt doen is een folder bestellen over borstvoeding na een keizersnede bij 1 van de vrijwillige borstvoedingsorganisaties. Dan heb je alle voor jullie relevante informatie op een rij. Of kijk of er een contactpersoon bij jullie in de regio is, daar kun je vaak ook folders ophalen tegen geringe vergoeding. Even bellen en dan heb je gelijk een telefoonnummer bij de hand voor als je vragen hebt na de bevalling!

Goed om te weten: de eerste dagen zet je kolven in combinatie met handkolven/massage in: zo heb je snel je voeding op peil!
    Veel succes, geniet van je zwangerschap nog en je kindje straks!

Deel Deze Pagina