Hallo! Ik heb twee vragen Wij zijn begonnen met een flesje proberen. Nu hadden we de madela calma gekocht, maar dit is niet echt een succes. Nu hebben we in een pakket de avent natural gekregen dus deze is geprobeerd. Hier drinkt hij heel goed uit! Maar nu vraag ik me af of hij hierdoor geen speenverwarring krijgt? Ik heb ook heel veel avent flessen van mijn schoonzusje, dus zou op zich handig zijn als dit wel gewoon kan. Hier zitten overigens gewone spenen bij, kunnen deze ook gewoon? Geldt deze speenverwarring de hele borstvoedingsperiode of alleen in het begin? Hij drinkt overigens erg goed aan de borst en groeit als kool! Moet ik toch de breastflow of de momma kopen (en welke is dan beter? want ik vind het zonde van het geld om weer een speen te kopen die hij niet gebruikt, zijn namelijk best duur!) om dat eerst te proberen of kan deze natural geen kwaad? Verder had ik last van overproductie, en kolfde 1x per dag na een voeding af en kolfde dan 150 ml. Nu de laatste dagen kolf ik nog maar 60 a100 na een voeding. Ik wil een voorraadje opbouwen, maar niet weer overproductie, wat kan ik het beste doen, na de voeding blijven kolven en dan 2x per dag of kan ik dan beter tussen voedingen in, zodat ik meer heb? Wil namelijk ongeveer 150 per dag hebben voor de voorraad. Of is dat overdreven? Haha heel veel vragen... Alvast dank!
Hoi, Het maakt niet uit welke speen je pakt: als je avant hebt en het gaat daar goed mee, dan zou ik daar mee verder gaan. over je overproductie: je bent nu zo'n 5 weken onderweg zie ik, dat betekent dat je productie zich redelijk heeft gestabiliseerd. Om een voorraadje te kolven zou ik of een moment kiezen tussen 2 voedingen (zodat je in 1 keer klaar bent) of in de ochtend (wanneer je vaak meer voeding hebt na de nacht) en dan tegelijk kolven en voeden. (ook snel klaar) er is voldoende voor je kindje: de melk wordt ter plekke aan gemaakt! Geniet er van! Goed bezig!
Toch nog even een vraagje over de speen. Hij pakt hem eigenlijk niet goed vacuüm. Zowel de naturel niet als de gewone van avent. De gewone pakt hij dan nog het beste. Moet hij de fles ook vacuüm hebben en zo ja wat is daarbij nog een tip qua speen. Hij drinkt eigenlijk steeds maar 50 uit de fles ook al doen we twee voedingen achter elkaar fles. Het is een keer voorgekomen dat hij 110 dronk maar daarna nooit meer. Ik zie er wel een beetje tegen op om te gaan werken als hij zo slecht uit de fles drinkt. We oefenen elke avond. Wel slaapt hij gewoon goed als hij maar 50 drinkt. Ik geen hem de laatste voeding met de borst. Sorry voor al mijn vragen maar word er een beetje onzeker van.
Mogelijk loopt het wat sneller dan bij een borstvoeding en prefereert hij een voeding meer en dan verdeeld over de voedingen minder in het flesje. Als hij blijft plassen, groeien en alert en gezellig blijft is het niet zo'n probleem. Probeer of wanneer je het flesje iets anders houdt wel vacuüm gecreëerd kan worden. Houd je hem rechtop? of ligt hij meer in je armen? Bouw evt. pauze in als het te snel lijkt te gaan. Even blijven oefenen zou ik zeggen. Groetjes, Heidi
Oké dank je wel. Ik heb vandaag een difrax gekocht deze lijkt hij beter te pakken is smaller dus dat lukt beter. Mijn tepel is ook niet zo groot. Ik blijf proberen