Ik wordt er gek van! Iedere keer heb ik weer een heleboel fruitvliegjes in de keuken. Ik let op het fruit en gooi restjes meteen weg. Helaas doen de kinderen dat niet altijd. Maat toch steeds zit er een hele wolk in de keuken. Ik heb met een pot, een stukje fruit erin en een papieren trechtertje erop een val gemaakt voor de vliegjes. Die werkt redelijk. Maar toch de meesten vliegen er niet in. Wie heeft en goede tip om er vanaf te komen?
Had ik ook laatst. Ik had een restje rosé over in een fles. Ik had de fles open op het aanrecht. Ze gaan erin en komen er niet meer uit.
Vreselijk... wij hebben er ook erg veel last van. Ondanks dat er soms echt gewoon niets op het aanrecht staat...
Zo'n spray kan je kopen. Heel de ruimte waar ze zitten mee inspuiten, afgesloten laten, na paar uur laten luchten en ze zijn allemaal dood. Maar dat kan je alleen doen als je een paar uur weg bent en erna even lekke buiten of in een andere ruimte kan gaan zitten zodat het er weer helemaal uit kan luchten.
Het van zulke dingen houd ik niet echt. De keuken is moeilijk een paar uur af te sluiten. En het lijkt me niet gezond om te doen met ook een baby in huis.
Rose wijn. Gewoon huismerk, niet te sjiek doen voor die beestjes. Maar rood (of wit) werkt waarschijnlijk ook wel. Plus beetje afwasmiddel. Wij hebben thuis een bakje met een bodempje wijn + drupje afwasmiddel (ze mogen van de wijn genieten, maar moeten daarna wel sterven ) staan. Daaroverheen huishoudfolie met wat gaatjes erin geprikt zodat ze er helemaal niet meer uit kunnen. Werkt hier als een tierelier. Soms zitten er wel 30 van die irritante krengen letterlijk verzopen in dat bakje. Dagelijks verversen trouwens.
Ik spray ze met allesreiniger, daardoor vallen ze en kan je ze met een keukenpapiertje wegvegen. Als je het meteen doet als js er last van krijgt dan werkt t perfect. Je hebt trouwens ook lokdoosjes speciaal voor fruitvliegjes, maar als je dan een paar rijpe bananen ofzo hebt liggen dan gaan ze alsnog daarop zitten.
Ik stofzuig ze op meerdere keren per dag. Dat werkt voor een plaag wel even goed. En daarna vallen zetten voor de ontsnapte.
Dat sprayen werkt voor mij ook niet goed. Spraybom gemaakt tOt 2 keer toe en binnen en dag zaten er weer een paar.... nu maar weer bakjes met appelazjjn water en afwasmiddel door gemaar gezet
Ik heb een klein bakje met rode wijnazijn en een drupje afwasmiddel op het aanrecht staan (of met rode wijn als er een fles open is gegaan). Daarin verdrinken ze meteen, werkt super.
Fruitvliegjesvallen werken het beste. Gewoon kopen. Die van HG kon ik niet vinden maar wel die in de vorm van kleine appeltjes.
Ik heb hier een oud kruiden potje gevuld met een klein laagje rode wijn, de wanden ingesmeerd met wat zeepzop en de opening dicht gemaakt met dat doorzichtige folie. In het midden heb ik met een sate prikker 1 gaatje geprikt, die krengen gaan dan het bakje in via dat gaatje maar komen er niet uit. Werkt als een tierelier hier want het is hier net een massa graf
Dit! Een paar jaar terug hadden wij dat ook... echt niet normaal! Toen heb ik 1 rolluik dicht gedaan, zodat ze allemaal naar de andere kant gingen en toen heb ik met de stofzuiger rond gaan lopen haha. Dat was het enige wat bij ons hielp. Ik had zelf een mengseltje gemaakt van honing/citroen/azijn folie met gaatjes eroverheen, maar dat werkte naar mijn idee niet goed genoeg. Ook proberen de dode vliegjes weg te halen. Het zijn kanibalen en een dode, trekken er weer meer aan. Ook goed letten op planten. als planten te vochtig staan, kan dat ook vliegjes aantrekken. Fruit in de koelkast of afgedekt bewaren en de fruitresten in boterhamzakjes weggooien, of gelijk in de groene container... dat zijn zo'n beetje alle tips die ik heb..
Ze zijn ook dol op aardbeien yogi drink Wij hebben een val gemaakt met dat er in en er liggen denk al een stuk of 40 dood erin te drijven. Om de zoveel dagen ververs ik t en dat werkt tot nu toe t beste