afbouwen antidepressiva. Niet prettig.

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ja, dat zeiden ze bij mij ook. Ook dat een eventuele afwijking goed te behandelen was, en dat er op de lange termijn geen risico's waren.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Heeft jouw kindje er last van gehad? Van afkickvershijnselen? Hoe ging dit?

3. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juna is 48 uur gemonitord maar ze hebben niks vreemds aangetroffen.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ook niet extra prikkelbaar?
    Fijn om te lezen zeg.

5. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee Juna juist helemaal niet. Harstikke makkelijk kind, nam en neem ik overal mee naartoe en reageert haast nooit op te veel prikkels.

6. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik slik ook AD en heb verschillende pogingen gedaan met afbouwen maar het ging gewoon niet.
    Maar heb wel 2 gezonde meisjes rond lopen.
    Bij mijn oudste moeten we 2 dagen in het ziekenhuis blijven zodat ze haar in de gaten konden houden.
    Maar na 1 dag mochten we al weg omdat het zo goed ging.
    Bij de jongste liep het anders.
    Mij was verteld dat ze na de bevalling wel bij mij mocht blijven maar we wel weer 2 dagen moesten blijven.
    Een uur na de bevalling kwam de kinderarts om haar mee te nemen naar afdeling neonatologie voor monitoring.
    Was mij dus niks over verteld en was zo boos :x
    De reden was mij AD.
    Terwijl dit bij de oudste niet hoefde?
    Uiteindelijk heeft min jongste daar 1 nachtje gelegen en ik mocht er zo vaak bij zijn als ik wou (en dat was veel :D Met bed en al haha)
    Maar ze konden geen gekke dingen vinden,ze dronk prima,sliep goed en was een heerlijke lieve rustige baby die je alleen hoorde als er een vieze luier was of flesjes tijd was.
    Dag erop kwam ze bij mij op de kraamafdeling en dat was heerlijk!
    Het is even niet leuk als ze aan de monitor moeten maar zekere voor het onzekere.
    Maar het gaat vaker heel goed dan niet goed met de kindjes waar je moeder AD gebruikt heeft in de zwangerschap.
    Maar het hoeft niet altijd.
    Tegen die tijd gewoon informeren,zoveel mogelijk informatie inwinnen want dan weet je wat je te wachten staat.
    Succes met afbouwen!
    Hoop dat je snel van die ''afkickverschijnselen'' af bent.
    Die kunnen inderdaad heel vervelend zijn :(

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb heel erg langzaam afgebouwd en meerdere keren gestopt met afbouwen of weer opgehoogd. Kreeg echt onttrekkingsverschijnselen en dat was echt naar. Toch is het gelukt om voor mijn zwangerschap te stoppen. Door alle hormonen tijdens de zwangerschap kreeg ik weer klachten die ik echt jaren niet gehad had (was al jaren stabiel) en heb ik het tot week 17 best moeilijk gehad. Er was zelfs sprake dat het mogelijk beter zou zijn weer te beginnen tijdens de zwangerschap (gyn/pop-poli). Na week 17 ging het weer een stuk beter en was ik heel erg blij met mijn besluit om starten met medicatie uit te stellen (wilde heel erg graag geen medicijnen gebruiken tijdens de zwangerschap, medicatie was voor mij alleen een optie als dat minder schadelijk zou zijn dan de stress).
    Ik was nog wel even bang dat ik na de bevalling weer klachten zou krijgen maar het gaat heel erg goed.

Afbouwen was hier echt heel erg doorbijten en geen pretje.
    Monitoren kon evt in mijn ziekenhuis bij mij op de kamer. In een ander ziekenhuis in de omgeving zou mijn kindje meegenomen worden naar de neo. Beleid is dus niet overal hetzelfde!

8. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben door het afbouwen/stoppen min of meer in een prenatale depressie terecht gekomen mede daarom ben ik ook weer begonnen tijdens de zwangerschap. De kans was namelijk heel erg groot dat ik als ik geen medicijnen zou slikken ook nog eens ppd zou krijgen en hier zat ik dus echt niet op te wachten. Ik heb toendertijd een gesprek gehad met mijn psych waarin mij alle voors en tegens zijn verteld en op basis daarvan heb ik besloten dat het voor mij beter zou zijn als ik weer zou starten met de medicatie. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor iedereen zo is.

9. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik ben nu een maand of 3 afgekickt maar ik ga vandaag weer beginnen. merk aan mezelf dat ik weer niet lekker in vel zit en het niet zo makkelijk effe trek allemaal weer ( 3 kindjes van 4-2 en 11 maanden en veel alleen met ze)

10. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes met afbouwen, heb zelf in 2008 er ook veel last van gehad na 2 jaar ad geslikt te hebben.

Zit nu alweer een tijdje aan de antidepressiva, eindelijk voel ik me weer goed na jaren ups en downs te hebben gehad, zit nu ook mn hele leven aan de antidepressiva en vind het prima!

Sterkte...

11. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Vond des tijds het afbouwen een ramp! Wel netjes gedaan zoals geadviseerd anders trok ik het niet ( de bekende schokjes, duizelig, onrustig enz)

Nu inmiddels alweer ruim 4.5 zonder! Hopelijk blijft dit zo ;) ( al heb ik niks tegen ad ofoz)

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb vooral hoofdpijn en misselijk, en toch ook depri. Hoort dat er ook bij? Het is ook weer de herkenning van gevoelens die horen bij een rotperiode. Die herinneringen geven ook een treurig gevoel.

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het vervelende is dat de symptomen terugkeren, en dat manlief ook weer in zijn oude patroon schiet. Hij zet dan een soort harnas om, zodat het hem niet raakt, maar ik me niet gesteund voel. Zo wordt het wel heel moeilijk om door te zetten.

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ja...mag je lexapro gebruiken tijdens de zw.schap????
    Ik hoor morgen namelijk of ik dit mag blijven slikken.of over moet stappen ( wat ik liever niet wil, omdat de lexapro super aangeslagen is )
    Stoppen is geen optie ;)
    slik ook de laagste dossering

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Volgens de 2 psychiaters bij de poppoli, kun je lexapro blijven slikken tijdens de zwangerschap.

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou tijdens de zw.schap ook naar de pop poli moeten

dit stelt me al gerust :)

maar waarom blijf je geen onderhoudsdossering slikken?
    Een zw.schap verhoogd toch.ook weer de kans op een toename van.klachten wat ook niet goed is voor het kindje?

17. Princess1980

11 mrt 2013
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik lees net je vraag over afbouwen, maar misschien kunnen jullie mij wel adviseren over opbouwen van ad. Ik heb eind deze week een afspraak bij de psych waarin ik na 2 weken bedenktijd gebruik kan maken van ad ivm angstklachten (en slapeloosheid).

Mij is verteld dat ik ook zwanger kan worden hiermee en dat is ook een grote wens (alleen ben ik voor een tweede zwangerschap nu nog wel angstig, maar wanneer zwanger kan je toch niet terug)

Maar is het altijd zo dat je kindje dan ter observatie moet na de geboorte?
    Bij m'n eerste was ik dezelfde dag weer thuis.

En hebben jullie veel last van bijwerkingen? Want misselijk zijn vind ik niet echt lol (teveel tijdens zwangerschap gehad) en gebrek aa n libido is ook niet handig als je zwanger wilt worden.

Kortom is het gebruik een aanrader of afrader?

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #38 Pandora, 11 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2013
    Ik vind, ondanks mijn afkeer die ik tegen AD had, het gebruik een dikke vette aanrader
    ik begin een angstvrij leven te krijgen...heerlijk
    en de bijwerkingen verdwenen na 2 weken
    Libido.kwam.snel weer terug

19. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik had ook veel last met afbouwen, dus bouwde af met een kwart tablet per 2 weken ofzo. Hierdoor ging het geleidelijker aan en had ik er geen last van. Misschien een idee?

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    IK vind AD ook een aanrader. Ik vind het prettig om te gebruiken. Het geeft mij over het algemeen veel rust.

Ik wil nu afbouwen, om te proberen of ik zonder kan, en dan zwanger proberen te worden. Ik ben nu van 5 mg naar 4 mg gegaan, maar vind de bijwerkingen die ik nu ervaar, behoorlijk pittig. Zeker omdat ik zo minimaal afbouw. Ik vraag me daarom ook af, of ik wel verder moet afbouwen of toch weer terug moet naar 5 druppels.
    Hoe lang duren die bijwerkingen van afbouwen dan? Mijn huisarts zegt dat dit per individu verschilt, maar ik hoop toch wel dat ik na een week geen last van die bijwerkingen meer heb.

Deel Deze Pagina