afbouwen antidepressiva. Niet prettig.

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb net toch de vijfde druppel genomen. Niet het goede moment om te stoppen.gebeten door de kat, waardoor mijn hoofd gaat malen. Onderzoeken vanwege verminderde vruchtbaarheid, eileiders doorspuiten deze week en dan ook nog slecht weer. Nee, niet het goede moment nu. Man en ik hebben er ook over gesproken, en misschien kiezen we er toch voor om lexapro te blijven gebruiken. Dat zien we wel even.

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb vandaag een gesprek gehad en mag idd lexapro 10 mg blijven gebruiken
    waarom zou je het niet doen?? Straka krijg je na de bevalling meteen een terugval en kun je ipv op je roze wolk zitten starten met een heftige opbouw
    daar pas ik iig voor...dat risico wil ik niet lopen

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Tuurlijk zou ik liever zwanger worden zonder...maar ik slik ze niet voor niets
    en zo'n periode van.angst wil ik nooit meer mee maken

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Waarom niet? Omdat je 1% meer kans hebt op een kindje met een afwijking. Dat maakt dat ik ditcwilde proberen. Maar het is een beetje hinken op twee benen (zeg je dat zo.). Ik wil ook graag blij door het leven gaan en niet terugvallen. Want daar heb ik niets aan, maar mijn man en zoon ook niet.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dito

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Dan zou ik er niet zo moeilijk over doen ;) ik kreeg wel de keuze evt. Af te bouwen en na de bevalling dan binnen 24 uur weer starten met AD
    amehoela......die pittige opbouw met extreme toename van angst ga ik niet nog een keer doen....zeker niet als kersverse moeder en je hormonen ook nog eens door je lijf gieren

bij jou lukt zwanger worden al moeilijker lees ik
    Waarom jezelf zoveel stress aan doen met afbouwen? Met het risico dat je angstklachten toenemen en stress is ook niet.bevorderlijk om zwanger te worden ;)

Echt heb zoveel weerstand gehad tegen AD...maar als kijk hoe ik nu functioneer
    wou dat ik er 4 jaar eerder mee begonnen was
    ik blijf ze dus slikken...wil gewoon lekker genieten van een komende zw.schap...zonder die rot angst

dus check mn banner....hier is het bedtijd :p:D

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Haha, succes!

Ik had ook grote weerstand voordat ik begon, maar nu.... Ik vind het geweldig spul.

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Dan het jezelf niet moeilijker maken dan nodig is ;)

jouw dossering is ook nog eens lager dan de mijne

als je gewoon lekker functioneerd op 5 mg dit gewoon als onderhoudsdossering houden

9. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik denk dat wanneer je je laat tegenhouden vanwege misselijkheid en verminderd libido je het niet echt nodig hebt... Bij angstklachten denk ik namelijk eerder aan Oxazepam en niet aan een AD. Een depressie is heel wat anders als een angststoornis.

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #50 Pandora, 11 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2013
    Tetta....AD heeft dan wel de naam antidepressiva
    maar werkt erg goed voor angstoornissen en wordt daar ook voor voorgeschreven door psychiaters

ik heb absoluut geen depressie maar een angststoornis en heb erg veel baat bij AD ( gaat om t zelfde stofje wat je te kort komt )

ook dwangstoornissen en sociale fobieen zijn te behandelen met AD

oxazepam oid is alleen een hulpmiddel voor de korte termijn

Wanneer gebruik ik welk medicijn bij angst?

daarbij treed bij kalmeringsmiddelen als oxazepam gewenning op, waardoor je steeds een hogere dossering nodig hebt om het angstvrije effect te krijgen
    en is het super verslavend...integenstelling tot AD

11. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL

Mijn depressies komen ook voort uit een angst-/paniekstoornis maar het gaat me er ook vooral om dat ze zich laat tegenhouden door wat misselijkheid. Ik ben echt 1000x liever misselijk dan dat ik die gevoelens moet hebben. Vraag me daarom af of het wel echt zo serieus is wat princessa zegt en ze er niet te makkelijk over denkt. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand aanvallen oid maar zo denk ik erover.

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Was misselijkheid alleen maar een bijwerking de eerste weken
    de opbouw is echt geen pretje...maar dat verminderd na 2 weken

daarbij...ik snap je weerstand tegen AD
    maar als je hartklachten hebt ga je daar toch ook medicijnen voor slikken?
    Als je angst je leven zo bepaald kan ik t iedereen aanraden...ondanks de bijwerkingen de eerste 2 weken...want die gaan echt over

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Het ligt natuurlijk wel aan de mate.van angst
    "vroegah" kon ik goed leven met zo nu en dan eens een paniekaanvalletje
    die soms ook weken weg bleven
    maar als angst dag in dag uit 24/7 je leven bepaald is AD gewoon een.goede ondersteuning
    ik vind dus ook niet dat je meteen maar naar AD moet grijpen

oxazepam is leuk voor de paniekaanvalletjes die eens in de zoveel tijd voor komen ;)

14. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh begrijp me niet verkeerd hoor. Ik slik zelf ook al 3 jaar AD:p

15. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar wat ik bedoel is. Toen ik begon met AD was ik zo ver heen dat ik me echt niet druk kon maken om eventuele bijwerkingen. Ik wilde alleen nog maar van dat gevoel af. Vandaar dat ik me afvraag of Princessa wel AD nodig heeft.. Niet als in is dat het juiste medicijn voor haar klachten maar zijn haar klachten wel zo erg dat ze uberhaupt aan de medicijnen moet.

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Dan hadden we dezelfde ervaring ;)
    ik vond ook dat ik geen andere keus meer had
    en idd dan kunnen die bijwerkingen je gestolen worden
    je voelt je toch al ruk :p

17. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies, als je rock bottom ligt kan het alleen nog maar beter worden. Als ik niet aan de AD was begonnen had ik dit waarschijnlijk nu niet kunnen typen

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Heftig meid :(
    ik heb ze ook via de crisis dienst
    slik ze nu 4 mnd en het gaat super ;) niet alleen door de AD natuurlijk, het aan jezelf werken naast de AD ook...

daarom is er ook geen haar op mn hoofd die aan stoppen denkt
    moet ze ws ook mn hele leven blijven slikken...so be it ;)

ik ken de situatie van TS natuurlijk niet
    maar wil dit never nooit meer mee maken

19. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb ze niet via de crisisdienst maar via psychiater. Princessa is toch niet de topicstarter? Wil ook echt niemand hier veroordelen/beoordelen hoor. Ik slik ze nu 3 jaar. Tot de zwangerschap 40mg geslikt, toen op aanraden van de ha veel te snel volledig afgebouwd, weer ingestort en via psychiater weer begonnen met 20mg.

20. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hoi Prinses,
    Ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik slikte deze medicatie al 12 jaar (vanaf mijn 15e!) maar tijdens de zwangerschap AD slikken was voor mij een no-go. Ik wilde dat echt niet.( En dat is heel persoonlijk natuurlijk!)
    Ik ben in 9 a 10 maanden tijd volledig afgebouwd. Dus erg langzaam.
    En dat is gelukt. Terwijl de psychiater toendertijd tegen mij zei dat ik waarschijnlijk nooit zonder zou kunnen.

Maar ik vind ook dat je een juist moment moet uitzoeken. inderdaad de winter is niet een hele goede tijd, en de behandelingen die je moet ondergaan zijn ook stressvol. Je moet het jezelf niet te moeilijk maken.
    Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina