afbouwen antidepressiva. Niet prettig.

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ik ben al een half jaar aan het afbouwen!
    Stukje bij beetje!
    Echt zo weinig elke keer dat ik er gewoon niets van merk!
    Slikte 100mg Sertraline, zit nu op 25!
    Of ik nu paniekaanvallen heb MET, of zonder AD, dan liever zonder!
    Ik ben deze zomer dus AD-vrij!

2. Princess1980

11 mrt 2013
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even nog voor de duidelijkheid: ik was benieuwd naar welke bijwerkingen men t meest last had en hoe lang. Maar dat zal uiteindelijk niet tegenhouden dat ik de ad nu nodig heb voor mijn angststoornis. Mijn psychiater wil niet voor niets dat ik er weloverwogen mee start. Alleen las ik dus over de extra observatie vd baby's wat mij niet verteld werd. Dat vind ik wel belangrijke info, waardoor ik ook geïnteresseerd ben in meer gebruikers ervaring. En een beetje misselijk zijn is niet erg, maar als ik en net start met ad en zwanger word dan is dat voor mij moeilijk omdat ik erg tegen een nieuwe hg (extreme misselijkheid) zwangerschap op zie. Mijn vorige zwangerschap heb ik nl 4 maanden als een slap doekje op de bank gelegen en maar overgeven... @tetta snap je nu waarschijnlijk iets meer waarom dit belangrijk voor me is?

3. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hier 3 weken geleden bevallen van onze dochter na een zwangerschap met 112,5 mg efexor. Dochter heeft 24 uur op de neonatologie gelegen aan de monitor.
    Ze had wat kleine afkickverschijnselen, zo kon ze haar temp niet goed houden (35,8 na bevalling die terugliep naar 35,0) en had ze saturatiedipjes. Na 24 uur was ze wel redelijk stabiel en mocht ze bij mij op de kamer. Thuis had ze af en toe nog een dipje maar nu 3 wk later is het al zo goed als weg! Haar temp is ook stabiel nu.

4. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Heb zelf ook ad gehad. Ben 1 keer ineens gestopt... Zonder advies van de ha, maar door mn ex. Ik was toen onzettend ziek en dat duurde bij mij zeker 2 weken.Ook dacht ik dat ik toen zwanger was, maar ook een flinke griep had.
    De laatste keer ben ik op advies van arts afgebouwd, dit ging stukken beter. De eerste dag nadat ik niets meer in mn lichaam had ging redelijk. Maar de dag erna werd ik ontzettend ziek. Dat duurde ongeveer 3 dagen. Leek toen ook op een flinke griep, met spierpijn, overgeven, misselijk ect..

Heeel erg veel succes met afbouwen en succes met jullie wondertje.

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Extreme toename van angst, misselijk, geen.eetlust, duizelig

ik heb 9 mnd HG gehad.en kots liever dan dat ik paniekaanvallen heb
    de.misselijkheid is binnen 2 weken weg

maar of.jij ook.misselijk wordt....elke mens is.anders en reageert anders op medicijnen

6. Princess1980

11 mrt 2013
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie info! Ik ga er gewoon voor en merk dan wel hoe het me bevalt zonder angst!

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Verwacht niet dat t een wonderpil is en je na een week van.je angst af bent...kan wel 12 weken duren

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Pandora,goed dat ik dat weet. Mijn AD is opgehoogd 28 december maar merk er nog niets van :(

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Staat ook in de bijsluitee
    als je na 12 weken geen verbetering merkt werkt deze AD niet
    Soms moet je wel 2-3 soorten proberen voordat je de.juiste.AD hebt
    ik had gelukkig meteen de goede...vanaf de 6e week ging t steeds beter
    maar t kan echt tot de 12 weken duren

om die reden stoppen veel mensen snel...ze ervaren snel bijwerkingen maar
    geen verbetering en denken dan dat ie toch niet werkt

mijn psychiater zegt overigens hoe heftiger de bijwerkingen ( als toename van angst ) dat is een teken dat ze aan slaan

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik begrijp wel dat je je laat tegenhouden door misselijkheid, bijwerkingen etc. Daardoor heb ik ook een hele tijd er niet aan gewild. Achteraf gezien had ik eerder moeten beginnen, dat was voor mezelf beter geweest. Ik had in het begin ook last van bijwerkingen, maar dat kwam ook door onderdosering. Het is even zoeken, maar ik ben blij dat het bestaat.

11. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Princessa zoals ik al zei zeg ik dit niet om je aan te vallen. Hopelijk vat je dit niet zo op. Als je net begint met AD zullen de symptomen in eerste instantie ook toenemen en dit zal iedere keer wanneer je ophoogt ook weer het geval zijn al wordt het steeds minder.
    Toen ik zwanger raakte was dit geheel onverwachts waardoor ik niet voortijdig en langzaam kon afbouwen. Volgens de regels had ik in 12 maanden moeten afbouwen maar aangezien een zwangerschap maar hooguit 9 maanden duurt was dit geen optie. Toch ben ik van mening dat mijn huisarts er te makkelijk over dacht en dit anders had moeten aanpakken. Me bijvoorbeeld meteen doorverwijzen naar mijn psychiater waar ik voorheen onder controlle was. Omdat het goed met me ging heeft hij de behandeling stopgezet en de medicatie overgedragen naar mijn huisarts die meteen toen hij dit hoorde riep: Ok dan gaan we maar eens beginnen met afbouwen! (nog voordat ik zwanger was en er was toen nog geen sprake van een kinderwens) Dit vond ik ook totaal onprofessioneel van hem. Ook na de bevalling heb ik nooit iets van hem gehoord terwijl ik van anderen hoor dat de huisarts op kraamvisite kwam of in ieder geval infomeerde naar zijn pas geboren nieuwe patientje. Ik ben hierna dus ook overgestapt naar een andere huisarts omdat ik totaal geen vertrouwen meer in deze had.

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Huisartsen zouden mi sowieso geen AD voor.mogen schrijven...die geven het weg als snoepjes en.hebben er de ballen verstand niet van

13. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn psyciater heeft het in eerste instantie voorgeschreven nadat mijn ha me Oxazepam en Orap (antipsychotica) gaf om van me af te zijn. Stuurde me nieteens door naar een psycholoog totdat mijn moeder aan hem vroeg of het niet verstandig zou zijn voor me om eens met een professional te gaan praten. Mijn huisarts schreef naderhand alleen nog de herhaalrecepten uit.

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik moet het even opnemen voor mijn huisarts, die het toch echt heel goed begeleidt allemaal, en waarbij ik heel vaak (in het begin misschien wel 2x in de week) langskwam. ;)

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Er zullen idd HA zijn die t wel goed begeleiden...maar het grootste deel begeleid het niet

ik.heb ooit eerder AD voorgeschreven gekregen, wel via de HA en dat was alsjeblieft en.zoek t maar uit
    dit hoor ik vaker
    ook afbouwen doet een HA vaak via.een te snel schema

@prinses....hoe ging het vandaag met 5 mg

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Beter dan gisteren. Nog wel hoofdpijn en met vlagen misselijk, maar voel me wel weer stabiel in mijn emoties. Ik heb mijn druppels vandaag iets eerder genomen, zodat ik mijn te kort een beetje aanvul.;) Ik ben ook wel blij dat ik voor nu even de beslissing genomen heb. Ben er nog niet aan toe om af te bouwen, dat is me wel helder.

Bedankt voor het vragen!

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hebben jullie ook meer behoefte aan eten sinds je de AD gebruikt? Dat is nog wel een aandachtspunt aan deze kant. Ik wil niet dicht groeien.

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Tijdens de opbouw geen eetlust...en viel ik af nu weer net als normaal
    en ben ik wat aangekomen en blijf op dat gewicht hangen

19. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat dat ook aan de soort AD ligt. Ik woog 68 kilo, tijdens mijn depressie ben ik 10 kilo afgevallen en schrik niet, toen ik eenmaal een tijdje aan de AD zat woog ik uiteindelijk 80 kilo.

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zit een beetje tegen de koorts aan, dus misschien heb ik wel een echte griep onder de leden, en zijn de verschijnselen die ik had, niet allemaal toe te schrijven aan het afbouwen.

Nu maar hopen dat het onderzoek van vanmiddag door mag gaan. Met koorts doen ze dit vaak niet.

Deel Deze Pagina