Ik denk dat dit bij mij ook zo gaat. Ik merk dat ik veel beter functioneer met AD. Ben veel minder onzeker en pieker niet meer zoveel. Als ik niet zwanger wilde worden, dan had ik er niet eens over nagedacht om nu te gaan afbouwen.
Ik ben nooit boven de 8 druppels geweest. Hoe lang gebruik je het al? En merk je dat het effect heeft?
8 weken waarvan nu 5,5 op 10 mg ( dacht dat dot de minimale dossering was bij angsstoornissen ) Merk wel iets maar nog niet optimaal ( ben ook nog angstremmers aan het afboiwen ) Mn omgeving merkt volgens mij.al meer verschil aan mij als ik zelf
Het heeft natuurlijk ook wat tijd nodig om optimaal te gaan werken. Ik heb het eerst anderhalf jaar zonder geprobeerd, dus de ergste angst had ik al achter de rug, maar bleef toen nog zitten met heel depressieve gevoelens. Toen wist ik dat ik er aan moest. Achteraf gezien had ik er veel sneller aan moeten beginnen. 10 mg staat idd voor een angststoornis. Ik geloof dat dit zelfs nog tot 20 kan worden uitgebouwd.
Klopt....waarom ben je nooit naar 10 gegaaan? ( gaat wel off topic....maar wil er graag veel van weten ) En na hoe lang merkte jij zelf effect?
IK ben begonnen met 3. Ik merkte eigenlijk direct al wat verlichting in mijn hoofd. Omdat ik eigenlijk geen AD wilde gaan gebruiken heb ik een tijd op 3 gezeten. Uiteindelijk hielp dat weinig, en was ik ondergedoseerd. Alle angstgevoelens waren er weer in volle hevigheid. Mijn eigen huisarts was op vakantie, de vervanger deed er een beetje lacherig over, dus voelde me toen heel erg eenzaam. Toen naar een andere vervanger die onderdosering meteen opviel. Dus toen langzaam ophogen, en ging het steeds beter. Uiteindelijk bleek voor mij 8 druppels genoeg. Ik functioneerde weer, de reintegratie verliep goed, dus voor mij was er geen reden om op te hogen.
Al met al is het natuurlijk niet helemaal zonder slag of stoot gegaan. Ik heb echt wel op moeten bouwen op mijn werk, goed met prikkels om moeten gaan, rust in bouwen, etc. Niet van de een op andere dag.
Hallo, Ik slik nu zo'n 4 jaar AD (Paroxetine) Ik zat nu een tijdje op 40 mg per dag. Met stapjes heb ik dit afgebouwd en zit nu op 30 mg per dag. Omdat we een kindje willen moet ik helemaal afbouwen volgens de huisarts. Dit kan nog even gaan duren. Tot nu toe gaat het prima, maar hoop dat dit ook zo blijft. Ik heb nu een afspraak gemaakt met de psychiater waarmee ik de medicatie ook heb opgebouwd om te kijken hoe ik het beste weer kan afbouwen. Ben erg benieuwd hoe lang het in totaal gaat duren en of ik helemaal zonder kan........
Ow, dan heb ik denk ik geluk met mijn HA want was helemaal perfect zoals het gegaan is. Het afbouwen is ook een paar weken overheen gegaan, dus niets overhaast. Dat was dus dat gevoel dat ik bedoelde Helaas zit ik ook opnieuw aan de AD op het moment... Ben er in totaal ruim een jaar af geweest maar zat alweer een aantal maanden niet lekker in m'n hoofd...
Ja, ik ken de pop poli, zijn wij door naar doorverwezen voor een evt 2e. Ben ik wel blij om want dat geeft hoop. Ik hoop dat je eruit komt en dat zij jullie kunnen helpen!
Hier al een half jaar aan het afbouwen van 100 mg Sertaline naar nu bijna niks. Eerst van 100 naar 75! Toen van 75 naar 1 hele en de helft van een kwartje !.. (ik was zo bang). Toen van 1 hele en de helft van een kwartje naar 50! (SUPERTROTS).. Toen van 50 naar het kontje eraf knippen van de laatste pil. Nu sinds 3 dagen op 25! Niks gemerkt, af en toe een terugval van de depressie, maar die had ik ook MET de medicijnen! Ik vertik het om af te bouwen hoe de huisarts het zegt. Heb bij een achterbuurvrouw gezien hoe erg zij er aan toe was.. Laat het bij mij dan maar wat langer duren. Ben nog bezig met de laatste stuiptrekkingen van mn postnatale depressie, maar ik wil zooooo graag zonder AD. Het heeft altijd als valen gevoeld, en me nooit echt geholpen voor mijn gevoel!
Heb 10 weken welbutrin genomen. Toen van de ene op de andere dag gestopt (zo'n 2 weken geleden). Heb mij 2 dagen opgejaagd gevoeld en megahoofdpijn gehad, maar toen niets meer. Idem als de schrijfster boven mij: PND met terugvallen ondanks de medicijnen en daarom wil ik er ook vanaf. In MIJN geval vond ik niet dat het ook nmaar iets toevoegde, integendeel ik kon niet meer in de spiegel kijken. Leek alsof het een vreemd persoon was, heel vies gevoel. Maar dat is MIJN gevoel, niet algemeen afbouwschema.
Ik heb nu al anderhalve week hoofdpijn, aan de rechterkant. Zou dit nu met het afbouwen te maken hebben? Ik slik nu 5 druppels. Ik heb sinds anderhalve week steeds hetzelfde genomen. Terug van 7 naar 5 mg lijkt me toch niet o'n grote stap. Als dit een bijwerking is, vind ik er wel heel lang duren. Wat denken jullie? Ik overweeg zelfs om weer terug te gaan naar mijn oude dosering.
Goed dat je een afspraak met de psychiater hebt gemaakt, je kan best wel zwanger worden met paraxotine ik slik nog steeds en ook in mijn zwangerschappen 20 mg
Ik zit nu op 25 mg. Morgen ga ik naar de 20. Ben benieuwd wat de psychiater te vertellen heeft. Hoop dat het gewoon gaat, maar wil geen risico´s lopen voor het kindje.....