Kan je vanaf 6 maanden nu gewoon overstappen van de nr. 1 voeding naar de nr. 2 voeding? Rick krijgt namelijk nog 5 flessen en ik las volgens mij laatst ergens dat je beter pas kunt overstappen als ze 4 flessen of minder krijgen. Ik had laatst al een bus nr. 2 gekocht (zit nog dicht), maar zit toch te twijfelen of ik niet toch nog een nr 1 moet kopen.
Ik kom morgen op het cb en zit met dezeldfe vraag zal het ook eens vragen. Meen wel dat ik hier heb gelezen dat je ineens over kan stappen.
Volgens mij kun je gewoon overstappen...Volgens mij heeft het met het aantal flessen niks te maken, maar dat weet ik niet zeker...
Je kunt gewoon overstappen. Je kind zal waarschijnlijk wat meer van de flessen laten staan als je op 5 flessen zit. Opvolgmelk bevat namelijk zetmeel om het verzadigender te maken.
oh ik dacht dat het juist minder verzadigend was.. @mamalieske: laat je nog even weten wat het cb zegt?
Cb vertelde me gewoon over te stappen in een keer, maar omdat Isa tegen het spugen nog jbpm krijgt in de fles is het voor haar beter het de eerste keren nog te mengen. Ik haal van de week dus een pot nr 2 en ga dan beginnen met 1/2 nr1 en 1/2 nr2 als dat lekker loopt ga ik de dagen daarop over naar volledig 2.
Wij hebben ook met de overgang eerst gemengt met 1 en 2 en toen nummer 1 op was helemaal overgegaan naar nummer 2.
ik ben gister toch maar in een keer overgestapt. vooral ook omdat ik geen nieuwe nr. 1 gekocht had. Volgens mij gaat het wel goed, alleen merk ik dat het veel dikker is! Gistermiddag had hij de eerste op het KDV gehad en daarna ´s avonds met pap erdoorheen. Na een tijdje leek het alsof hij alleen maar zat te zuigen aan de fles en er niks uit kreeg. Ik heb het toen maar zelf geprobeerd en kreeg er zelf ook niks uit! Heb er maar een papspeen op gedaan en pas op standje 3 ging het redelijk, duurde toen nog even voordat het op was.. Terwijl hij met nr. 1 met pap eerst nog de nr. 3 speen gebruikte en de laatste dagen nr 4 . Met de papspeen op standje 1 ging het nog veel te snel.. Vind het wel vreemd dat het zoveel dikker is..
Ik weet niet wat je gebruikt voor voeding, maar ik heb ook gemerkt dat de Omneo 2 en de Forte 2 van Nutrilon een stuk dikker is dan de 1... Denk je net goeie spenen gevonden te hebben, begint het hele ge-emmer weer van voor af aan...
ik heb de forte van nutrilon.. ik ben er nu achter dat het het beste gaat met de papspeen op stand 1. En als ik er nutrix doorheen doe op stand 3. Inderdaad weer een ge-emmer met die spenen. Maar gelukkig is het nu eigenlijk al opgelost. En ook wel weer makkelijk want nu kan ik voor alle flessen dezelfde speen gebruiken alleen op een andere stand!
Ik kan het eens proberen met de papspeen... Jelle gebruikt de 4 speen, en hij heeft zijn fles in een minuut of 15 leeg... Hij laat wel vaak wat staan van zijn fles... Nu ik je post zat te lezen bedacht ik me ineens dat dat daardoor wel eens zou kunnen komen. Hij is gewend dat hij snel kan drinken en dat gaat nu niet meer.. Morgen ga ik een poging wagen met de papspeen...
een gedoe he met die spenen?! Vanmiddag had Rick weer moeite met de papspeen het ging veel te snel! Dus toch maar weer de nr. 4 erop. Dan ga ik er weer aan twijfelen of ik niet per ongeluk teveel water erin heb gedaan of een schepje te weinig. Vanavond ging het behoorlijk traga met nr. 4... Nou ja morgen maar weer proberen..
Hehehe.. Herkenbaar! En zo blijf je bezig.. Hier gaat het tot nu toe goed met de papspeen... Anders geef je hem overdag met de 4 speen en 's avonds met de papspeen? 's Avonds zijn ze vaak toch moe, en dan is en papspeen makkelijker drinken..