Dag! Over een aantal weken is mijn verlof helaas afgelopen em moet ik weer beginnen met mijn opleiding en werk. Ik wilde altijd graag bv blijven geven maar ik loop nu tegen het probleem aan dat ik heel weinig kolf als mijn zoontje niet aan de andere borst drinkt. Ik heb hier al eens een topic geopend omdat ik toen al twijfels had over de opbrengst na het kolven en ik heb toen een aantal tips gehad die helaas niet veel doen. Ik zie er dis best tegen op om weer te werken aangezien ik wel voldoende melk produceer maar het er niet uit krijg. Ik heb een beeld voor me dat ik straks met borstontsteking en enorme stuwing zit. Ik wil dus eigenlijk de bv afbouwen voor ik weer te werk moet. Hoe kan ik dit het best aanpakken of zijn er misschien mogelijkheden dat ik niet hoef te kolven maar bijvoorbeeld wel de ochtend en avond voeding zelf kan geven? Bedankt voor het mee denken alvast. Groetjes
Hoi, Je zou altijd kunnen zoeken naar een balans tussen voeden op momenten dat jullie thuis zijn (ochtend, nacht, avond) en dat je van huis bent. Hier kun je naar toe werken, wanneer je duidelijk zicht hebt op welke voedingen je hebt op een dag en waar je naar toe wilt. Een andere optie kan zijn onderzoeken of je je kindje 1 x zelf kunt voeden: is de opvang in de buurt, kan iemand je kindje brengen zodat je zelf kunt voeden, is er een locatie in de buurt waar je elkaar kunt ontmoeten bijvoorbeeld. Ik heb zo even niet op een rijtje welke tips je allemaal al hebt uitgeprobeerd en welke kolf je gebruikt. Heb je kolven met de hand overwogen? Dat is even een handigheidje, maar veel moeders die met moeite 'kolven aan een apparaat' hebben hier wel succes mee. Heb je syntocinon gebruikt? De neusspray die maakt dat je melk gaat stromen? Kan nog handig zijn Wanneer het echt een probleem wordt, ga dan vooral in gesprek met je werkgever. Soms is meer mogelijk dan gedacht. Soms heb je iets meer tijd nodig en ben je met 2, 3 of 4 weken extra tijd zoveel verder. Soms kun je ouderschapsverlof in uren opnemen: iedere dag een beetje maakt dat je toch zelf je kindje kunt voeden in de ochtend of middag..... Veel succes! heidi