afbouwen bakerzak lukt niet echt...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by QMerelQ, May 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    4,276
    0
    0
    Hi,

Mijn zoontje van 5 maanden is een echte Puckababy-verslaafde....
    Hij rolt sinds 3 weken van rug naar zijn buik, en we waren daarvoor al bezig met afbouwen van deze bakerzak.
    Het wil alleen nog niet echt lukken. Alleen het slaapje van 23:00-7:00 uur kan hij met de armpjes uit de zak slapen. Overdag starten we met 1 arm uit de zak, en eindigen we zo'n 50% van de pogingen met beide armen weer binnenboord.
    Met die ene arm weerhoud hij zichzelf van in slaap vallen.
    Als hij in de bakerzak ligt, rolt hij echter nog niet om. Ik stop de punt onderin onder de matras, en hij ligt strak onder een dekentje ingestopt.
    Ik wil hem graag laten wennen aan een gewone slaapzak, maar vraag me af of hij ooit van deze bakerzak af komt.
    Wie heeft ook een draaikontje en is ook aan het afbouwen. (en bij wie lukt dit ook niet goed?)

2. pina123

pina123 Bekend lid

Jun 30, 2008
    598
    0
    0
    Hoihoi!
    Een heel herkenbaar verhaal!
    Ons manneke is nu 9 maanden en nu zijn we twee dagen al zonder zakje!! hihi
    Maar wij hebben in de afgelopen maanden ook een aantal pogingen gedaan. Eerst ook met dezelfde reden als jou, hij draait van rug naar buik.
    Maar het was hetzelfde verhaal als bij jou hoor, ook steeds met 1 armpje eruit, strak in de dekentjes etc. Maar het was drama steeds.. pfff maar goed, al met al, gewoon gelaten..
    Hij rolt in dat zakkie met lievelust heen en weer, kan bijna alles in dat ding en het hielp hem zo, dus we hebben het dus tot nu toe er altijd in gehad!
    Geen probleem met dat draai gedoe hoor, het maakt hem niks uit, ligt het liefst op de buik, dus hij draaide in het zakje hem wel om.

Misschien een paar tips die je kunt proberen (die wij ook hebben geprobeerd!)
    Boven in waar de armsgaten ongeveer zouden moeten zitten, daar twee gaatjes in knippen en een sjaal erdoor heen trekken.
    Die maak je aan de onderkant van het matras vast, zo kan hij niet van rug naar buik rollen!
    Je moet de gaten niet te groot maken anders zijn de handjes er snel uit.

Misschien nog een tip, een hele dikke fluffie slaapzak met mouwen zodat hij wel het idee heeft dat hij wat beheind wordt!

Wij hebben onze zoon wel een vaste knuffel aangewend en daar heeft hij nu heel veel steun aan, nu we zijn gestopt met het zakje.
    Wij hadden het gevoel dat het voor hem wel klaar was met het zakje, hij wilde moeilijk slapen en op een gegeven moment is het ook voor hen klaar natuurlijk!
    Nu pakt hij zijn knuffel erbij en gaat daar lekker mee knuffelen zodat z'n handen wat vast hebben, vind ie wel prettig.
    Nou een heel verhaal!
    Succes en laat je even weten hoe het gaat?!

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Luca kon ook al omrollen, maar hebben het gewoon wat uitgesteld. Ben begonnen met hem in de wandelwagen in de slaapzak te laten slapen. Ik wandel iedere dag met hem en dat slaapje en de middagslaap heb ik het in de slaapzak gedaan, maar pas toen ik merkte dat hij dat kon. Dat merkte ik pas 2 weken terug toen hij rustiger was in bed en makkelijker insliep. HIj was erg onrustig met inslapen en kon moeilijker doorslapen, maar nu kan hij het! Een knuffeltje helpt hem met zijn armpjes zodat hij wat kan vasthouden. Verder gewoon rustig afbouwen. Dit staat op de site van puckababy.
    Afbouwen in stapjes:
    1. Leg uw kindje iedere avond eerst even met de armpjes door de mouw openingen in bed. Eerst 5 minuten, als dat goed gaat 10 minuten enz. Op die manier leert hij geleidelijk met de armpjes los te slapen. En houdt u dan ook hetzelfde patroon aan als anders: bijv. in bed leggen, dekentje over hem heen, kus en zelf weg gaan. De kans is bijzonder groot dat uw kindje na een aantal dagen zelf in slaap valt.

2. Als uw kindje met de armen los in slaap valt, maar na een tijdje wakker wordt, kunt u de armpjes in eerste instantie weer binnen de Puckababy doen. Maar als de periodes van slaap steeds langer worden, kijk dan ook eens of hij niet zelf weer in slaap valt.

3. U kunt uw kindje ook met de Puckababy in bed leggen en als hij eenmaal goed diep slaapt, hem voorzichtig uit de Puckababy halen en kijken hoe lang hij doorslaapt.

4. Verder kunt u een dekentje strak over hem heen doen; overdwars! Op die manier zit het grootste stuk deken onder het matrasje en onder zijn gewicht en kan hij het minder makkelijk los trekken. Zo biedt u hem zonder Puckababy toch nog wat beperking en geborgenheid.

4. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    4,276
    0
    0
    Dag dames!

Nou, moest wel lachen vanmorgen....
    Heb 1 van de tips alvast geprobeerd....die van het knuffeltje.
    Ik legde de knuffel altijd weg van hem, omdat ik dacht dat dat hem erg zou afleiden, en dat hij dan liever wilde spelen als slapen.
    Vanmorgen heb ik de armpjes uit de zak gedaan, en hem zijn speentje gegeven en de knuffel in zijn knuistjes gegeven.
    Ik denk: ??? Ik hoor maar niks, het is zo stil.
    Ging ik na zo'n 10 minuten kijken.....ligt hij daar met zijn knuffel over zijn ogen!
    Heb een foto hier in mijn album gezet! (kun je kijken hoe lief!)
    Dus, ben nu erg benieuwd hoe lang hij slaapt.
    Fijn om te horen dat het niet zo'n vaart loopt met dat rollen, want bij het CB krijg je alleen te horen dat je NU SNEL moet AFBOUWEN!
    We zullen zien,.....
    x's Mees

Share This Page