afbouwen bakerzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bive, 27 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    wat je schrijft...echt een gedoe. Ik merk ook dat het slapen echt een obsessie kan worden. Pfffff. Wordt tijd dat ik weer ga werken. Volgende week beginnen, dus ben benieuwd. Dan moet ik het wat meer los gaan laten
     
  2. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    ik ga over vier weken ook weer aan de slag, maar wil juist zo graag dat hij het inbakeren dan niet meer nodig heeft
     
  3. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    vanmiddag weer drie kwartier geslapen. een poosje laten huilen, stond de buurvrouw op de stoep: wat is er aan de hand, ik hoor de buurjongen zo huilen?
    Nu ligt hij weer ingebakerd, want legde hem net op bed en ging meteen huilen, durf em nu niet zo goed meer te laten huilen...
     
  4. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    nou zeg, waar bemoeid de buurvrouw zich mee. Dat maakt je alleen maar onzeker. Ik laat Kim ook moeilijker huilen als en andere mensen bij zijn of zich ermee bemoeien. Vooral als mensen zeggen: ze huilt nu wel heel hard. Dan denk ik: ja dat doet ze nu eenmaal, maar ik ga wel twijfelen.
    Ik ben van het inbakeren ook op de bakerzak overgestapt omdat ik het lastig vond als iemand anders haar moest inbakeren. Echt die zak is voor mij een uitkomst en op het kinderdagverblijf doen ze ook niet moeilijk. Ze bakeren trouwens bij ons ook met doeken in.
    Als jij vond dat je mathijs moet laten huilen, gewoon doorzetten. Ik laat Kim echt wel eens even (hard) huilen.

    Wat is trouwens normaal zijn slaapritme. Ben gewoon nieuwsgierig hoor
    groetjes Bianca
     
  5. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Ja het voelt niet echt lekker zo'n buurvrouw op de stoep. Het is verder best een lief mens (zo'n 70 jaar), maar vreselijk nieuwsgierig. Dit voelde echt een beetje als kritiek. Ik durfde hem meteen niet meer te laten huilen gister. Nu ligt mathijs weer los in bed, dit keer op zn zij gelegd, hij is nu met speen en al in slaap gevallen en met zn arm onder de dekens. ben benieuwd of dit nog verschil maakt. Dit is ongeveer zn slaapritme:
    7.00 wakker
    8.15 naar bed
    10.45 wakker
    12.15 naar bed
    14.30 wakker
    16.30 naar bed
    18.00 wakker
    19.45 naar bed
    20.30 wakker
    masseren, in bad, laatste voeding en naar bed! Hierna hoor ik hem meestal niet meer tot de volgende ochtend.

    vanaf half vijf wisselt het ritme nog wel eens. Vaak ga ik rond die tijd boodschappen doen of naar de stad. in de wagen slaapt hij af en toe een hazeslaapje, maar hij is dan ook regelmatig ruim drie uur achter elkaar wakker. Je ziet, eigenlijk is het een echte slaapkop!
    Hoeveel slaapt Kim?
     
  6. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai, ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag.

    Kim slaapt tot 7 uur half acht.

    Daarna was het altijd zoals bij jou, maar de ochtenden lopen nu een beetje rommelig. Ze slaapt nu een uurtje 8.00-9.00 en is dan wakker. Ze redt het dan lang niet tot 12.00 uur, dus meestal ga ik daarna boodschappen doen en valt ze nog in slaap. Of ik leg haar nog een keer terug s morgen. Beetje lastig
    10.30 fruithap
    11.00 fles
    12.00-15.00 slapen
    15.00 fles
    16.30-18.00 slapen
    19.00 fles/ bad
    19.30 -7.00 slapen
    groetjes Bianca
     
  7. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    nou het was drama vandaag, steeds na drie kwartier wakker. vanmiddag viel hij ook niet in slaap, maar er bleek een boertje dwars te zitten. daarna kon hij niet meer in slaap komen. Toch maar ingebakerd en even aan de borst in slaap laten vallen, na drie uur slapen heb ik hem wakker gemaakt. denk dat ik door ga met het uitbakeren, maar dan 's middags 1 slaapje inbakeren, zodat hij niet oververmoeid raakt en het daardoor helemaal niet meer lukt. ga het iig tot en met zondag maar op deze manier proberen. heb verder niet het idee dat er veel vooruitgang in zit.
    wat slaapt kim al lekker lang 'snachts! ik ben al heel blij met de ruim 10 uur die mathijs slaapt!
    groetjes clarike
     
  8. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    hai, jammer he, dat het moeilijk gaat. Ik ben ook blij dat ik gewoon door ga met inbakeren. Ik zou er bijna stress van krijgen. Over een maandje probeer ik het weer eens. Ze is vandaag een hele dag op de opvang geweest en gewoon slapen daar. Het moet niet veel gekker worden ha ha

    succes en ik hoor het weer
     
  9. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    ik heb mathijs vanochtend in de bakerzak gelegd (dat is al een stuk vrijer dan echt ingebakerd, en dat wilde hij normaal gesproken nooit) met een lakentje om hem heen gestopt. net werd hij even wat wakkerder, lag flink met zn benen te bewegen, schoof ook wat met zn armen maar kon toch weer in slaap komen. Ms dat dit een leuke tussenoplossing is. Je ziet, ik blijf zoeken, hoop dat ik eindelijk een goede oplossing vind.
     
  10. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    ik gebruik de bakerzak ook nu als tussenstap...............toch een beetje vrij en toch ook weer niet. succes
     
  11. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    heb vandaag besloten dat mathijs weer een maand gewoon ingebakerd wordt, over een maand proberen we het opnieuw.
     
  12. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Ha Clarike,

    Wij gaan het ook dan weer proberen. Spreek je tegen die tijd. Ben namelijk wel benieuwd
    groetjes
     
  13. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Waarom willen jullie zo snel stoppen met inbakeren ?
    Onze jongste heeft tot 7 maanden lekker ingebakerd geslapen .
    Wel af en toe s`middags geprobeerd zonder , maar dat wilde ze echt nog niet .
    Cb zei dat ik er mee door mocht gaan als zij zich daar lekker door voelde :rolleyes:
    Moet er wel bij vertellen dat ik inbakerde met een hydrofiel luier ipv met de officiele bakerdoek/zak.
    Op het cb hebben ze mij geleerd toen hoe ik dat moest doen .

    Groetjes Joyce
     
  14. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    bij ons is de richtlijn van het cb dat ze met 6 maanden los moeten slapen, ivm draaien. anders had ik me er ook wat minder druk om gemaakt. mathijs ligt nu tussen twee soort rolletjes in zodat hij iig niet kan draaien.
     
  15. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    @joyce

    Lukte het bij jouw kindje van de een op de andere dag wel, of moest het er ook aan wennen en moest je dus doorzetten?
     
  16. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    dat geldt voor mij ook. Kim rolt namelijk al en ik ben als de dood dat ze dat in haar bakerzak ook gaat doen. Vandaar dat ik er graag mee wil stoppen.
     

Deel Deze Pagina