even steun nodig....;((

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraal, 27 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Ben vandaag begonnen met een nieuwe aanpak voor onze dochter Noa.

    Ze wilde overdag helemaal niet meer slapen in haar bedje, tenzij ik haar rondsjouwde, ze in de maxi-cosi zat of als ik met haar ging wandelen. Leg ik haar in haar bedje dan huilt ze van voeding naar voeding...errug vermoeiend. De nachten doet ze het trouwens wel heel goed, dan slaapt ze na haar laatste voeding ruim 6 tot 7 uur door. Kapot ben ik, werkelijk waar!

    Nu ben ik vandaag begonnen (op advies van het consultatiebureau) met de methode van Ria Blom..."Regelmaat brengt rust". Met andere woorden: ontwaken-voeden-knuffelen-zelf spelen-eerste vermoeidheidssignalen...hup naar bed. Ook het aanbrengen van eenduidigheid hoort hierbij.

    Nu huilt mijn kleine meid dus al de hele dag alles bij elkaar...en ik word er langzamerhand echt een beetje gestoord van... :( :evil: Ik kan het niet meer aanhoren, maar ik weet dat ik hier met haar doorheen moet, want het kon niet langer zo zijn dat ik de hele dag met haar rondliep.

    Ik maar denken dat ik zo'n wakkere baby had! Maar ze bleek oververmoeid te zijn!

    Ik moest het echt even kwijt, want ik vind het ontzettend moeilijk. Mijn vriend werkt veel en ik sta er echt nu alleen voor. En mama's wat is er nou erger als je kind dat zo huilt?
     
  2. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    ik weet wat je bedoelt, ging altijd maar stofzuigen om het huilen niet te horen (viel mathijs trouwens ook vaak van in slaap), maar het werkte wel. Hoop dat het huilen bij jou ook snel minder wordt zodat je ziet dat de methode effect heeft. Sterkte,
    groetjes Clarike
     
  3. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai,

    Onze dochter sliep ook overdag niet. De ochtend ging wel redelijk, maar naarmate de dag vorderde, hoe meer het huilen werd. Uiteindelijk viel ze na de fles van 22.00 uur als een blok in slaap om vervolgens ook niet voor 7.30 wakker te worden. (dat was wel ons geluk) Omdat ik al veel structuur had, zijn we daarnaast gaan inbakeren volgens Ria Blom. En je moet het echt even de tijd geven.
    Volgens mij staat er in het boekje "regelmaat enzz."ook dat het eerst erger wordt. Ik had het boekje van Ria Blom "inbakeren brengt rust" en daarin staat dat ze een terugslag krijgen na twee dagen. Nou die kreeg ze ook. Ik kon wel janken. maar uiteindelijk heeft dat inbakeren super geholpen..........

    heel veel succes en laat even weten hoe het gaat

    groetjes Bianca
     
  4. pietje77

    pietje77 Actief lid

    7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Tja..kmoet nog bevallen, maar bij de eerste heb ik de drie R's in acht gehouden, reinheid, rust en regelmaat. En mijn dochter was voorbeeldig, sliep met 3 weken 's nachts zelf al door! Nu is ze 3 jaar en ze heeft heel erg de behoefte aan regelmaat. Daar is ze het prettigst bij. Je probeert het al en je zult even door de zure appel heen moeten bijten. En het ene kindje huilt ook iets meer dan het andere kindje. Plan zeer binnenkort een dag voor je alleen. Vriendlief heeft de zorg voor het kind en jij gaat alleen aan jezelf denken! Al lig je de hele dag in bed! Zo te horen ben je zo'n bijtank-dag even nodig! Denk aan jezelf, want hoe vermoeider je bent, dan kun je ook steeds minder hebben en wordt je alleen maar knorriger. Veel sterkte!
     
  5. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik herken dit zó goed. Alleen waren het bij ons de nachten dat Glenn huilde. We waren ten einde raad. Het zh heeft de opnames gezien die we hadden gemaakt, en wat bleek: Glenn nam een loopje me ons. Ik moest de deur uit voor 1 dag en een nacht. Ik mocht hem niet troosten. Nu moet ik er wél bijzeggen dat Glenn ouder was dan Noa.
    Het boek van Ria Blom is perfect. Alleen kost het even wat moeite om de Regelmaat, Rust, Reinheid en Respect er in te krijgen.
    Nu gaat het super met Glenn. Ook bij mijn ouders hanteren ze de regels die wij hebben.
     
  6. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    het lijkt wel of ik hier mijn verhaal lees.
    Ik doe ook de drie 3'en en in het begin heb ik haar ook 3 1/3 maand ingebakerd en het gaat steeds beter!
    Hou vol ga even naar buiten als ze bruls of stofzuigen of radio wat harder en mee zingen!
    heel veel succes en ik weet hoe je je voeld alleen schiet jij daar niks mee op.
     
  7. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hoe lang laten jullie de kleine dan huilen voordat je er naartoe gaat?
    Hier huilen ze gelukkig nog niet zo vaak maar ze wisselen elkaar wel af dus zit alsnog op veel huiluurtjes per dag en heb Yasmine vanmiddag een half uur laten huilen met de babyfoon uit en de deur dicht. Het gevolg was dat ze na dat halve uur zóó overstuur was dat ze nog een half uur daarna aan het nasnikken was op m'n arm.

    Dus ja, in hoeverre moet je je kleine laten doorhuilen volgens de 'rust en regelmaat'?
     
  8. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    En wat doen jullie als ze te vroeg wakker worden voor de volgende voeding?
     
  9. sim

    sim Niet meer actief

    kan me voorstellen hoe vermoeiend dit moet zijn.. baker je trouwens je kleintje al in? dit heeft bij ons meteen vanaf het eerste moment geholpen. ik dacht ook dat ik een wakkere baby had, maar dit helpt echt.

    wat jij op aanraden heb gekregen doen wij ook en dat brengt ook veel regelmaat, elijah is erg regelmaat gebonden. als wij smiddags even weg gaan, kan hij daar al van ontregeld raken :(

    dus nu bouw ik in dat we smiddags na zijn slaapje en voeding even wat gaan doen, zodat hij daar aan went. anders ben je weer zo gebonden aan huis.

    ik hoop dat het helpt en dat je gauw weer wat tijd voor jezelf krijgt, want dat is ook nodig om door te kunnen met functioneren.
    anders zou je kunnen vragen of iemand een keer kan oppassen, zodat je even er tussen uit kan.

    ik laat overigens elijah nooit langer dan 10 minuten huilen, om caithlin's vraag even te beantwoorden.

    en kissie, als er niet teveel tijd tussen zit geef ik de voeding gewoon eerder, ik pin me niet zo vast op exacte tijden.maar als er echt een uur tussen zit laat ik m even spelen of soms is babytv echt een uitkomst haha, even in zijn wipstoeltje 10 minuutjes op de bank met babytv aan :D
     
  10. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Zonnestraal, eigenlijk om jouw berichtje heb ik me zojuist aangemeld..Na een tijdje meelezen wilde ik zo graag reageren!
    Je verhaal is heel erg herkenbaar voor mij, en ik zou zeggen: hou het vol!
    Wel erg dat je kindje zo veel huilt..dat doet echt zeer als moeder he? Je zou het liefst naar dat bedje toerennen en je kindje lekker knuffelen. Het is echt het moeilijkste wat er is!
    Maar, zoals de anderen ook al zeggen, het heeft uiteindelijk succes! Je zult er straks van staan te kijken..het zal je kindje goed doen.

    Yara was overdag ook heel lang wakker..Ze was best tevreden, maar leek zich daarna altijd te verzetten tegen de slaap. We waren heel veel met haar bezig. Ze was bijna altijd bij me, dan weer in de box, dan weer in het wippertje, dan liepen we er weer rondjes mee door de kamer..ze kreeg veel teveel prikkels! Ook ik kreeg het boekje mee op het cb. Yara ging ineens van zes naar vijf voedingen op een dag en was veel uitgeruster. Het beste bewijs daarvan kreeg ik, toen ik ze op haar buikje legde..hoofdje optillen vond ze nooit fijn, ze kreeg het niet zo goed voor elkaar. Wat bleek nou, ze is daar eerder gewoon te moe voor geweest. Na t toepassen van de methode vond ze het ineens heel erg leuk en kon ze haar hoofdje lang optillen!

    Het is echt een beginnersfoutje wat je als ouder maakt denk ik.
    En het is echt een beetje tegenstrijdig, aan de ene kant zeggen ze dat je zo'n kleintje de eerste tijd niet kunt verwennen, aan de andere kant moet je ze dus toch laten huilen..moeilijk hoor!

    En weet je, ik mis Yara nu ook echt als ze zo lang slaapt. Die eerste tijd dat het werkt, je weet niet wat je meemaakt joh. Je hebt ineens weer heel veel tijd voor jezelf en kunt eindelijk de stofvlokken onder de bank eens op gaan zuigen ;)

    Het is een beetje een lange reactie maar ik wil je echt een hart onder de riem steken; probeer vol te houden, hoe moeilijk het ook is. Denk aan het resultaat op lange termijn!

    Even voor de anderen: ook ik hou tien minuutjes aan, dan ga ik even bij Yara kijken, naast de wieg zitten, over haar wangetje aaien en dan na een minuut of vijf weer weg.
    Als ze eerder wakker wordt, ga ik dus om de tien minuutjes kijken.
    De laatste tijd merk ik dat ik ietsjes makkelijker ben, dan pak ik haar er soms uit, en rek het verschonen extra lang door op het aankleedkussen gewoon wat met haar te spelen.
    Haha, soms vind ik het gewoon jammer als ze na de fles alweer gauw begint te geeuwen, dan denk ik: onee, niet doen! :)
    Je ziet ook steeds beter wanneer het beste moment is om je kindje naar bedje te brengen. Zodra Yara het matrasje van de wieg voelt nu, rekt ze zich, wrijft ze in haar oogjes, geeft nog een paar kikjes en als ik onder aan de trap ben, is het stil..

    Nou ik wens je heel, heel veel sterkte deze eerste moeilijke dagen. Het is een heel verhaal geworden maar ik ben soms nogal lamg van stof :oops:
    En als je het niet meer trekt, gooi het eruit hier op dit topic, ik hou het in de gaten de komende dagen! Succes!
     
  11. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee heeft dus soms dagen dat ze zonder tegenstribbelen lekker lang gaat slapen. Maar zoals gisteren en eergisteren heeft ze ergens last van, ik denk zelf van de tandjes of omdat ze al 3 dagen niet gepoept heeft. Ik vind het dan moeilijk om de 3 RRR aan te houden omdat ze pijn heeft, dan kan ik haar toch niet laten huilen?
     
  12. twijfelaartje

    twijfelaartje Actief lid

    6 jun 2006
    220
    0
    0
    Wat herkenbaar om te lezen! Ook hier zit een mamma met haar handen in het haar! Overdag is ie zijn eigen zo aan het verzetten tegen de slaap dat ik het er nu echt van op mijn heupen krijg! Dinsdag voor de eerste keer naar het bureau en dan gaan ze kijken of ik hem mag in bakeren. Nu slaapt ie al bijna 2 1/2 uur! Weet niet wat ik meemaak. Misschien is dit de ommekeer wel!
     
  13. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik hoop het voor je, Esmee heeft ook dagen dat ze alleen wakker is voor de fles. Maar ook dagen dat ze over de hele dag maar 2 uur slaapt! Het dagritme is hier nog ver te zoeken...
     
  14. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier ook een ukkie die overdag weinig slaapt.
    Er zijn dagen bij dat ie alleen slaapt. Maar de meeste tijd moet ik hem ronddragen en dan is ie pas stil.

    Maar hij geeft geen tekens van slaap. Geen gaapjes, of slaperige oogjes.
    Hij is heel allert en kijkt rond. Als er niks te zien is dan begint ie te schreeuwen.
     
  15. Niet meer actief

    ook mijn kleine meid wil de laatste tijd niet meer zelf slapen.. elke keer als ik haar weg leg als ze slaapt dan wordt ze weer wakker en zet ze het op brullen.. kan iemand mij mischien vertellen hoe ik het het beste kan aanpakken? stap voor stap.. Want ik lees wel dat je na 10 min even heen moet en dan even aaien en dan weer weg.. maar als ik haar aai dan huilt ze gewoon door.. ze is pas stil als ik haar pak :(
     
  16. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zal er weer even voor gaan zitten...Lauraatje vraag anders naar het boekje op het cb, daar kun je het gratis lenen! Staat het het meest duidelijk in natuurlijk.
    Zonnestraal legt 't uit in een notedop. Het belangrijkste is de vaste volgorde: ontwaken-voeden-knuffelen-zelf spelen-bij de eerste vermoeidheidssignalen...hup naar bed.
    Dit is in het begin heel erg moeilijk.
    Wanneer je kindje bv tijdens de laatste slokken van het flesje in slaap valt, moet je toch nog even met haar op schoot bezig zijn, even boertje laten, knuffelen. Toch zijn er regelmatig momenten (tenminste, dat hadden wij) waarop je je afvraagt hoe je het beste kunt handelen volgens de methode. Maar daar kunnen we mekaar misschien hier op het forum mee helpen.

    Kiowa, jij zegt dat je geen vermoeidheidsverschijnselen ziet bij Erik. Dat dacht ik eerst ook. Maar onze kindjes zijn natuurlijk niet anders geweest dan eigenlijk altijd maar vermaakt te worden, en lekker rondgedragen te worden. Daar "willen" ze ook wel voor wakker blijven. Vervolgens gaan ze van die mini-hazeslaapjes doen, en worden ze wakker zodra je ze ergens weglegt en kijken ze je verwijtend aan...
    Lauraatje, jouw vraag over het na 10 minuten even bij je kindje zitten...en dat ze pas stil is als je haar pakt..ook hier weer geldt dat Danisha niks anders gewend is. Wanneer je hier doorheen wilt, moet je consequent volhouden. Maar luister ook naar je eigen gevoel, en kijk naar je kindje!
    Wat dat betreft moeten die kleintjes echt afkicken en wennen aan de steeds geringere aandacht bij het inslapen. Stel: je laat ze eerst tien minuutjes huilen, dan ga je er even bijzitten, even laten merken dat je er bent (wangetje aaien, misschien speentje geven), daarna nog een keertje rien minuutjes laten huilen. Als je het daarna echt niet meer trekt en mocht je kindje heel overstuur raken, pak ze dan even op, in het eigen kamertje, en hou het rustig (weinig aandacht, fluisteren).
    In het boekje van ria blom staat dat je ze tot een uur maximaal kan laten huilen, maar dat vind ik wel heel erg lang!

    Inbakeren doe ik niet, omdat ik het geluk had dat Yara niet extreem veel huilde. Ik stop ze altijd wel heel goed strak in, en probeer haar armpjes langs haar lijfje te leggen. Hebben jullie kindjes ook van die zwaaiende armpjes en friemelende vingertjes?

    Yara heeft nu gewoon momenten dat ze soms best twintig minuten lang ofzo zichzelf bezig houdt in de wieg, totdat ze weer indut. Ik zie dan af en toe een arm of een been langskomen, en ik hoor wat pruttelgeluidjes maar over het algemeen gaat dit prima. Ik merk wel, dat ze nu al erg gewend is aan de regelmaat en toch een beetje uit haar doen is als we dit doorbreken. Daarom vind ik het idee van sim heel goed, ik ga yara denk ik ook laten wennen aan het even weggaan na haar vroege middagfles...Want anders ben je idd wel aan huis gebonden.
    Als je met deze methode begint, is het overigens wel aan te raden om een paar dagen thuis te zijn.

    Zonnestraal hoe is het nu met Noa?
     
  17. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    BEdankt voor het uitgebreide antwoord Juut!

    Erik is nu dus ook weer bezig. AL vanaf gisteren.
    De hele tijd wil ie de borst. Is de hele dag hangerig en huilerig :(
    WIl niet alleen liggen of slapen. Moet ie dat wel zijn dan krijst ie echt de hele boel bij elkaar.
    We proberen dan geen aandacht aan hem te geven. Even troosten en dan weer in bed. Maar dan begint ie weer van voor af aan :(
    NIet huilen maar vreselijk kijzen! Echt kompleet over zijn toeren blijft ie :(

    En dat terwijl donderdag zo'n goede dag was. NIemand was er de hele dag. Alleen ik en Erik.
    Toen had ik een hele dag vol met rust en regelmaat. Verschonen, spelen, voede, knuffen en naar bed.
    HEeft ie de hele dag goed gedaan.

    Maar vrijdag kwam mijn moeder weer en toen begon het gesodemieter met Erik weer.
    En nu is het weekend en dus mijn man thuis en het gesodemieter gaat door.
    Erik blijft ontroostbaar, krijst alles bij elkaar en is alleen stil als ie aan de borst ligt. En zelfs daar begint ie nu te sodemieteren. Telkens de borst los laten, niet drinken.
    Zucht, ik zal blij zijn als het weekend voorbij is :(

    Dit is echt even niet leuk meer.

    Soms vraag ik me wel eens af of het beter zou zijn geweest om flesvoeding te geven ipv de borst :( :cry:
     
  18. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Shit joh kiowa...
    Da's echt zielig voor jullie mannetje! En voor jou net zo goed...
    Ik snap wat je zegt over bv/fv. ik denk idd dat het iets makkelijker toe te passen is met flesvoeding. Ik heb Yara een maand bv gegeven, ben daarna (wel na een heleboel tranen, ik wou echt niet!) overgegaan op de fles.
    Ik hoop echt voor je dat het na het weekend weer beter is..Voor nu even tanden op mekaar, ik hoop dat je z'n huiltijd nog een beetje doorkomt..een keer komt het moment dat ie in slaap valt..hou je taai!
     
  19. nian

    nian Lid

    22 apr 2007
    26
    0
    0
    drenthe
    Heel herkenbare verhalen hoor,ook voor hier.
    en ik zeg /denk ook dat omdat ik nu borstvoeding geef dat het met de fles heel anders is.

    Bv heeft veel voordelen maar de voordelen van de fles ben ik ook echt wel gaan zien .
    Mijn meidje wil alleen maar drinken thuis en in alle rust op de slaapkamer, de fles wil ze niet ,ook niet thuis laat staan ergens anders.

    Ook hier is de regelmaat zeer belangrijk anders hebben we ook toestanden.

    Groetjes Nian
     
  20. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn Tedje huilt gelukkig niet heel veel, maar de vermoeidheid herken ik wel.
    Hij is zo druk met kijken en ontdekken dat hij moeilijk in slaap kon komen. Ik leg een schoon spuugdoekje over zijn oogjes en hij valt meteen in slaap. Later haal ik het doekje weer van z'n oogjes af.
     

Deel Deze Pagina